למרות או בגלל... השפעות הקורונה - עליה במספר הזכאים לבגרות בארץ ובנס ציונה בתש"פ !

$(function(){setImageBanner('4dac049b-0dd4-484f-8c44-a32931c2369e','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בשנת הקורונה הראשונה עלה אחוז הזכאים לבגרות בנס ציונה (כמו בארץ כולה) בהשוואה לשנה קודמת ומסתכם על פי הפרסום ב 93.5% זכאים (ללא תלמידי החינוך המיוחד).
כמו כן צויינה עליה משמעותית ביותר של כ 30% בזכאים לבגרות מצטיינת (מ 17.4% בשנת תשע"ט ל 22.2% בשנת תש"פ) וכן חלה עליה בזכאים לבגרות באנגלית 5 יח' עם 74.4% לצד ירידה בזכאים לבגרות במתמטיקה 5 יח', עם 29.1% בלבד ועליה בזכאי 4 יח' במתמטיקה. זאת כאשר בשנה הקודמת נרשמה ירידה במתמטיקה וגם באנגלית.

מ. החינוך

בכל שנה מפרסם משרד החינוך תמונה חינוכית כוללת של הישגי מערכת החינוך על כלל היבטיה, המפולחים על פי הישובים בישראל. בין יתר הפרמטרים: ערכים ואקלים חינוכי, התמדה ונשירה, הצוות החינוכי ולמידה והישגים.

כאמור, בארץ כולה נרשמה עליה של 3.2% באחוז הזכאים. כאשר ברקע יש לזכור כי הדבר נובע מכך שבשנת הלימודים תש"ף, התנהלה רוב מחציתה השנייה (ממרץ 2020) עם למידה מרחוק ועם ביטולי שיעורים תכופים, פחתו שעות הוראה רבות. אף שבימים ספורים התקיימו לימודים באופן פרונטלי בבתי הספר, הם התקיימו בקבוצות קטנות – ולפי משרד החינוך, רבים לא הגיעו אליהם. התחלואה הגבוהה שנרשמה במערכת החינוך הובילה גם להיעדרויות בשל בידודים או מחלה.

על כן, במשרד החליטו כי מאחר שתלמידי התיכונים למדו רק חלק מחומר הלימוד הנדרש לבחינות, יש צורך לערוך שינויים במבנה הבחינות וציוני תעודת הבגרות. בין ההתאמות שעליהן החליטו במשרד היו צמצום של מקצועות ההיבחנות לחמישה, צמצום של חומר הלימוד ומיקודו, שאלון מותאם בשפה במועד הקיץ ותוספת מועד ב' לבחינת הבגרות בשפה.

ומלבד ההישגים שציינו לעיל,חשוב להדגיש כי על פי הפרסום, בנס ציונה אחוזי נשירה נמוכים מאוד העומדים על 0.3%, ואלו מצביעים על מדיניות עקבית אשר דואגת לשימור תלמידי העיר במערכת החינוך העירונית .

 מן העיריה נמסר כי " אחוז הנשירה האפסי נובע מתוכנית לימודים אשר כוללת גם למידה דיפרנציאלית הרואה את הצרכים של כל תלמיד ותלמידה ומתאימה תוכניות למידה אישיות לסיוע בקידום התלמידים והצלחתם לאורך כל תקופת הלימודים ובדגש על הכנה לבגרויות. כמו כן הנתונים משקפים את הישגי התלמידים אשר הושגו גם במהלך תחילתה של מגיפת הקורונה. ההישגים, למרות הגבלות הממשלה, מדיניות בידודים, סגרים והמעבר ללמידה מרחוק והם מעידים על שמירה איתנה וקידום הישגי התלמידים על אף אתגרי התקופה.

ראש העיר שמואל בוקסר:

גם בצל מגיפת הקורונה אנחנו מקדמים את התלמידים מתוך הבנה כי תעודת בגרות מהווה כרטיס כניסה לחיים הבוגרים. הגברנו תמיכה ומעטפת חינוכית עבור ילדי העיר ואנחנו רואים את התוצאות. אני גאה במערכת החינוך ובצוותים שלא שוכחים אף תלמיד- הנתון המשמעותי ביותר עבורי הוא אחוזי הנשירה הנמוכים. אני גאה בתלמידי העיר על ההישגים המרשימים. נמשיך לפעול גם השנה כדי לשפר את המענים שניתנים לכלל התלמידים בעיר.

ריבה קליין מנהלת אגף החינוך:

ההישגים הם תוצר של השקעה רבה בתלמידים. אנחנו לא מוותרים על אף תלמיד ומנסים בכל דרך אפשרית לקדם כל תלמידה ותלמיד ולאפשר להם להצליח. אני גאה בתלמידים על הנחישות וההתמדה ובצוותים החינוכיים על העבודה המקצועית והלא מתפשרת. נמשיך גם השנה לקדם ולהשביח את מערכת החינוך בעיר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה