למרות התנגדות האופוזיציה, אישרה מועצת העיר את צו הארנונה לשנים 2024-2025.

$(function(){setImageBanner('1da6914c-4f2f-452a-82a3-ee659426a156','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

ארנונה בנס ציונה: הצו משקף את ההעלאות המחוייבות בלבד, 2.68% בשנת 2024, ו 5.29% בשנת 2025, למרות שמשרד הפנים "ממליץ" לרשויות להעלות עוד ועוד..

בכמה תעלה הארנונה בנס ציונה
עם זאת, החליטה העיריה לנצל את ההזדמנות ולנסות שוב להשוות את הארנונה בפארק המדע, לתעשייה בלבד, לזו שמשלמים המפעלים בחלק הרחובותי של הפארק ולהוסיף להם כ 10 ש"ח לשנה למ"ר (פשיטת רגל...!) וכך ליצור תוספת הכנסה של עוד 3 מליון ש"ח בסה"כ לשנתיים. אלא שהאופוזיציה בחרה להתנגד לכך (איתי דגן נמנע).
על הדיון והטענות המגוחכות עד פתטיות שנשמעו בו מצד האופוזיציה שפיספסה בהתנגדותה הזדמנות פז להיות עניינית, קיראו בהמשך:

מצביעים בעד צו המיסים 17.6.24

 מצביעים נגד צו המיסים 17.6.24

מליאת מועצת העיר נס ציונה אישרה ברוב קולות את צו הארנונה לשנים 2024-2025.

כולל עדכון גבוה יחסית לעבר אך הוא אוטומטי ונקבע ע"י משרד האוצר, כששיעורו 2.68% בשנת 2024, ו 5.29% בשנת 2025.

עם זאת, למרות קריאת שר הפנים לראשי הרשויות להעלות ארנונה, בכדי לעמוד בנטל ובמטלות הרבות של הרשויות במיוחד לאחר ה 7.10, בנס ציונה הארנונה למגורים לא תועלה מעבר למחוייב ע"פ חוק 

הצו אושר הפעם, בהנחיית משרד הפנים, רטרואקטיבית ל2024, כי לא נדון במועדו בשל הבחירות המקומיות והמלחמה ולכן כבר אושר באותו דיון גם הצו לשנת 2025.

הדיון התנהל הפעם באופן ענייני בדרך כלל כאשר חברי האופוזיציה בעיקר שאלו שאלות ,  או בקשו להבהיר נקודות לא ברורות וקיבלו מענה מראש העיר שמואל בוקסר, גזבר העירייה ערן לבב ומנהל אגף הגביה אילן קדוש. 

בדברי ההסבר לצו נטען כי התוספת איננה מכסה על העלויות בהוצאות העירייה השוטפות, מאחר והשכר והתשלומים לנותני שרותים התייקרו הרבה יותר לאור הסכמי השכר החדשים ועליות המדד שהיו (ועוד תהיינה). 

בדיון פתח והצהיר ראש העיר כי למרות שבניגוד לעבר, הפעם שר הפנים דווקא המליץ לראשי הרשויות להעלות את הארנונה, מעבר לזה שנקבע ב"טייס אוטומטי"... בכדי לעמוד בנטל ההתיקרויות ובמטלות הרבות הנוספות של הרשויות לאחר ה 7.10, -  הרי שבנס ציונה המלצתו נדחית על הסף... וזאת בהתחשב בקשיים הרבים עימם מתמודדים התושבים ובעלי העסקים מאז ה7.10.

עוד נאמר בדברי ההסבר לצו כי הארנונה למגורים בנס ציונה היתה ותישאר נמוכה יחסית לערים השכנות. בעוד תעריף ממוצע משוקלל בש"ח למ"ר ברחובות עומד על 69.51, בראשל"צ על 61.43 וביבנה על 52.99 ארנונה למגורים בנס ציונה עומדת על 52.05 בלבד. הארנונה למגורים בנס ציונה נמוכה גם ביחס לערים דומות כמו כפר סבא- 55.55, הרצליה 67.07 או גבעתיים 71.90.

(יצויין שוב כי למיטב ידיעתי, לא קיים מנגנון השוואה מקצועי וראוי לשמו אשר משקלל את השוני בשיטות החישוב ובהגדרות השונות לאזורים, לשטחים ציבוריים ועוד,  בין רשות לרשות, כך שהמחיר למ"ר אינו הגורם היחידי שיש לבדוק בטרם משווים, ועדיף לנסות להשוות עלות שנתית לדירות בגודל זהה ובמיקומים הנחשבים לממוצעים מבחינת יוקרה. וזה בדיוק מה שהייתי מצפה מהאופוזיציה לעשות... ) 

ראש העיר שמואל בוקסר אף בישר בגאווה (מוצדקת) לחברי המועצה כיצד תכנון נכון ועידוד תעסוקה, מסחר ותעשיה בפארק המדע, הובילו השנה להיפוך מגמה לפיה לראשונה בעיר ארנונה מתעסוקה ומסחר מהווה בשנת 2024 51.3% מחיובי הארנונה בעיר מול 48.7% ארנונה למגורים. כידוע, הארנונה מתעסוקה, מסחר ותעשיה גבוהה מארנונה למגורים, בעוד שההשקעה העירונית בשרותים לתעסוקה מסחר ותעשיה נמוכה לאין ערוך ובמידה רבה אף מפצה על הגרעון המובנה ביחס ארנונה מול שרותים לתושב, גרעון חד משמעי הקיים לפחות ברשויות הנחשבות לנותנות שרותים ברמה גבוהה ומעבר למחוייב בחוק.

טבלה המדברת בעד עצמה

ועתה לנושא ה"מעניין..."

בהצעת העיריה נתבקשה המליאה, מליאת מועצת העיר נס ציונה,  גם לאשר הגשת בקשה למשרדי הפנים והאוצר להשוות את תעריפי הארנונה לתעשייה בפארק המדע, לתעריפים הנגבים ממפעלי תעשיה בפארק – בשטחה של רחובות. ויובהר, לא לעסקים אחרים משום סוג אלא לתעשייה בלבד ובשטח פארק המדע בלבד ולא במיקומים אחרים, כולל הסמוכים לפארק (לדוגמה "יובלים") מאחר ומדובר בתיקון עיוות היסטורי לפיו באותו מתחם יש שתי רשויות ושני תעריפים וכך, למרבה האבסורד, מפעל "אלאופ" השוכן משני צידי הגבול הבין עירוני- משלם 2 תעריפים...).

וכאן, במקום להוכיח גישה עניינית ולטובת התושבים, בחרה האופוזיציה להצביע נגד ההצעה, כאשר נאור ירושלמי וגיל אנוקוב לא טרחו לנמק, בעוד נעמי חסון עמיתתם לסיעה התנגדה בשם המפעלים הקטנים יחסית וה"סטארטאפים". אך מובילות ההתנגדות היו גלית אבינועם ושירי פרנצ'י כהן, אשר העלו לטעמי טענות מגוחכות עד פתטיות על כך שצריך לדאוג למפעלים בתקופה כה קשה (לפחות החריגו את התעשיות הבטחוניות החוגגות..) וכי בהעלאת ארנונה (כה שולית- א.ב.ד.) - מבריחים מפעלים מהעיר במקום לעודדם ואפילו "פוגעים בזוגות הצעירים תושבי העיר".. (הטיעון היה כה מפותל ומגוחך שאם ברצונכם לשומעו ולהבינו - היכנסו ל"יו- טיוב". כי אני לא הצלחתי להבינו...) 

בעקבות כך הן התנצחו עם חברי המועצה מ"הצעירים" גיל שרון ועמרי רווח,  אך את התשובה הכי עניינית וישירה השיב להם חבר המועצה ערן רפאל מש"ס, אשר אמר בפשטות כי שלושת מליוני הש"ח תוספת הכנסה מהעלאת הארנונה , אותה הם מבקשים למנוע, הן בפשטות גורעות מהשרותים לתושבי העיר שאת  קשייהם בעקבות המלחמה הן ביכו קודם לכן... 

המעניין הוא כי איתי דגן בחר להימנע ולא להתנגד, למרות שחברתו לסיעת "מחוברים" שירי פרנצ'י כהן התנגדה בתוקף ובעוד ראש הסיעה תומר תדהר כלל לא נכח. מעניין האם זהו הקרע הראשון בתוך סיעתם? 

אגב, במהלך הדיון שבה נציגת האופוזיציה גלית אבינועם שוב ושוב על נסיונות "להשחיל" לדיון נושאים שלא על סדר היום, נסיונות אותן מנע ראש העיר בתקיפות. כמו כן הפגינה הנ"ל בורות (מכוונת?..) בנושא בסיסי כמו ההבדל בין תקציב שוטף לתקציב פיתוח והתעקשה לכנות את שניהם "כיס אחד", כאילו העיריה יכולה להשתמש בכספי קרנות הפיתוח לכל מטרה.. 

ערן רפאל מגיב לאופוזיציה בישיבת צו המיסים. 17.6.24

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה