לנוכח המשך איום הטילים: תושבים בארבעה בתים ישנים ברחוב העצמאות דורשים הקמת מרחב מוגן עבורם 

$(function(){setImageBanner('026833c7-84ee-48ac-9879-a8f1ccc421f8','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

"אנו מוצאים עצמנו חרדים לביטחוננו", טוענים התושבים שהגישו את העצומה וגרים בארבעה בתים משותפים ישנים ברחוב, במספרים 17/19/21/25 שמיועדים לעבור "פינוי-בינוי".

נאור ירושלמי וגיל אנוקוב, נציגי סיעת "נס ציונה ירוקה" במועצת העיר, קיימו סיור במקום בהזמנת התושבים והעלו הנושא במ. העיר. אולם, מהעירייה נמסר: "על פי הנחיות פיקוד העורף, מיגוניות אינן מגנות מפני רקטות ארוכות טווח, כמו אלו המשוגרות לכיוון נס ציונה"

פרטי

תושבים בבניינים המשותפים ברחוב העצמאות בנס ציונה פנו בשבוע שעבר לעירייה בבקשה להציב מיגוניות בשטח הציבורי הסמוך או לסייע להם לאתר פתרון ראוי אחר בעת מתקפת טילים. מדובר בארבעה בתים משותפים ישנים ברחוב העצמאות, שמיועדים לעבור פינוי-בינוי במסגרת תכנית "התחדשות עירונית" המקודמת בשנים האחרונות, אך טרם יצאה לפועל. הבניינים מאופיינים בבנייה ישנה, ואין בהם מקלט או מרחבים מוגנים, ציבוריים או פרטיים.

בעצומה שנשלחה לעירייה, עליה חתמו נציגי המשפחות הגרות בבתים אלה, נכתב: "בימים קשים אלה, ובהיעדר מרחב מוגן במרחק סביר, אנו מוצאים עצמנו חרדים לביטחוננו. כידוע לך, ולמרבה הצער בימים נוראיים אלה, גם העיר נס ציונה מטווחת כעניין שבשגרה".

נאור ירושלמי וגיל אנוקוב, נציגי סיעת "נס ציונה ירוקה" במועצת העיר, קיימו סיור במקום בהזמנת התושבים. הם העלו בישיבת מועצת העיר את נושא המיגון לדיירים בבתים ישנים, ואף פנו בכתב לראש העיר כדי לקדם את הנושא. לדבריהם, פניות דומות הגיעו אליהם גם מתושבים בשכונות יד אליעזר וכפר אהרון, וגם מהורים שרוצים לצאת עם ילדיהם להירגע בגנים הציבוריים, שבחלקם, כמו בשכונת טוסקנה, אין מיגון בטווח סביר.

מעיריית נס ציונה נמסר בתגובה: "על פי הנחיות התגוננות של פיקוד העורף, מיגוניות אינן מגנות מפני רקטות ארוכות טווח, כמו אלו המשוגרות לכיוון השפלה ובכללה לנס ציונה. באתר העירייה, הנחיות מפורטות ומצילות חיים של פיקוד העורף - בבחירת מרחב מוגן או הכי מוגן שיש. המקלטים הציבוריים בעיר פתוחים מפרוץ הלחימה עבור כל תושב או תושבת המעוניינים לשהות בהם. עבור תושבים אשר מעוניינים בבניה פרטית של מרחבים מוגנים: שיפור מיגון במבנה קיים, או בנית ממ"ד, קיים הליך מקוצר, ללא צורך בקבלת היתר.

פרטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה