לפרק משפחות ולהתאכזר "זו מצווה גדולה" ! כך סבורים בחסידות גור, שנציגה בממשלה הינו השר גולדנקנופ

$(function(){setImageBanner('05e5f04e-6034-4a3c-a720-4e29268af63e','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

מסתבר שמידת הרחמים, היא לא כמו שלמדתם עד עכשיו - לרחם פרושו להתאכזר. רחמים רגילים זה מולד כמו שכל כלב ופרה מרגישים, הרחמים האמתיים הם להיות אכזר ולהכות בכל הכוח. מצוות כיבוד אב ואם? זה רק בתנאי שההורים מקשיבים לקול הרבי מגור. שלום בית? זה לחלשים. מי שלא מכה באלו שלא שומעים לרבי מגור הוא חוטא בדיוק כמוהם.
הקשיבו להרצאה של דניאל לברמן משגיח ראשי בישיבות נזר ישראל של חסידות גור באשדוד וממקורביו של האדמו"ר מגור
מדובר בחסידות שהיא חלק משמעותי ביותר בממשלת ישראל (עומדת בראש יהדות התורה עם 7 מנדטים) ויש לה כוח ועושר עצום.

הרב דניאל ליברמן, צילום משה גולדשטיין

עמיתינו מ"אשדוד נט" כבר חשפו מספר פעמים את ההתנהלות שמזעזעת את כל הערכים עליהם גדלנו (הפנייה לכתבות בסוף הכתבה):

רק בשבועיים האחרוניים הם ליוו באשדוד נט את חסידת גור שהוחרמה עד פת לחם כי התלוננה במשטרה על אונס שלה ושל אחותה. לא רק היא - כל משפחתה הוחרמה בגלל שלא הצליחו לשכנע את הבנות לבטל את התלונה על האונס.

כך כתבו באשדוד נט על הסיפור הלא יאמן של הפרדה בין ילדים להורים שבסה"כ רצו לעזוב את קהילת גור באשדוד ולהצטרף לראש ישיבה אחר בחסידות עצמה, מאז - הבנות נעלמו, רבנים לחצו על הבנות להתנתק מההורים ( כי מה שהוועדה אומרת, חשוב יותר מ"כבד את אביך ואת אימך" מעשרת הדיברות). כמו שתשמעו גם בהרצאה של הבכיר בחסידות.

מי שרק חושב לעבור לרב המתחרה, מצהירים בחסידות גור באשדוד - "שיבין שהוא מפסיד מיד את כל משפחתו, את הוריו, אחיו, אחיותיו כולם. שלא יספרו שבסוף ישלימו. לא ישלימו. בעינינו זה דרך כפירה, לא פחות גרועה מחילול שבת. זו דרך שמובילה לשאול תחתיות".

עוד אומרים בפומבי בחסידות שהדרך היחידה להגיע לאלוקים היא דרך האדמו"ר.

כעת אנו חושפים את ההרצאה של דניאל לברמן, משגיח ראשי בישיבות נזר ישראל של חסידות גור באשדוד (הרצאות שאגף מתוקצבות על ידי העירייה). ההרצאה המלאה היא בת למעלה מחצי שעה - אז בחרנו 3 קטעים נבחרים שמנוגדים לכל התורה עליה גדלנו, מנוגדות לכל הערכים הכי בסייסים של התורה כפי שינקנו אותה - מסתבר שדרכו של האדמ"ר מגור (לפי חסידיו) הוא מעל  דרכה של התורה המתבטאת בעשרת הדיברות שניתנו וצוו לעם ישראל במעמד הר סיני.

הקטע הראשון בהרצאה - הכוונה בלרחם זה בעצם להתאכזר -

כן על פי המרצה הרשמי מטעם חסידות גור יש להתאכזר בכל הכול למי שלא שומע בקול האדמו"ר וגם להכות בילדים באופן קשה מאוד - כי זאת מידת הרחמים - להתאכזר (הקשיבו לקלטת כדי להאמין למשמע אזנכם).

הוא מסביר כי - "הנטייה של הורה לרחם על בניו זה טבע מוטבע כמו בכלבים ופרות, שאדם נולד עם זה - הרחמים הנכונים זה להביא אותו לעבוד את הבורא - לקרב אותו לאמת - ולכן צריך להכותו, צריך להרביץ לו מכות נאמנות ואפילו באכזריות כי אכזריות היא בעצם הרחמנות.

אם ההורים יראו שהילד מתעלם מצדיק הדור - צריך לרחם עליו באמצעות אכזריות ואין לילד כפרה - זה חובה לכל בני המשפחה להתאכזר אליו - כי זה ברור מה שרוצה השם.

גם אם לא מדובר רק בהורים לידים, גם אם מדובר באחים וגיסים צריך להתנהג אליהם באותה המידה. בגלל שאפת לנו מהם חובה עלינו למחות על פגיעה בכבוד הרב עד שיחזרו בהם".

בנוגע להורים שנתפסו כי הלכו בדרך מקולקלת (לא בדרך הרבי מגור) במקרה כזה מסביר הרב ליברמן - "אין כיבוד אב ואם. זו הנחייה ברורה. צריכים הילדים להתנתק מהוריהם ולא לשמוע בקולם.

במקרה שקול ההורים סותר את קול הרבי, כבוד הרבי גובר על קול ההורים. צריך להיות חזקים ולהתנתק מההורים.  חובתו על הילד להגן על נשמתו בכך שיתנתק מהם, מאלו שחצו את הקווים (כלומר התפללו בבית כנסת של הרבי האחר).

הקשיבו להקלטה:

רדיפת שלום זו חולשה

מי שרודף שלום, זה מתוך אהבה עצמית, הם מבינים שהם צריכים להתנתק מהמשפחה, אבל הם דוגלים בשלום וזה מגיע מתוך חולשה. מי שמבין את המצב אסור לו להתקרב. אין גמול לשכר למי שמוסר נפשו ונלחם בפורשים - דבר דומה לבני ישראל שעבדו את עגל הזהב - אבל לא רק אלו שעבדו את עגל הזהב נענשו אלא כולם - הסיבה היא שהם לא הוכיחו אותם. לא היה להם את העוז למחות על כך, הם נשארו על הגדר, לא הביעו דעה, רודפי שלום, יפי נפש - אלו שנלחמו במשפחות שלהם - הקדוש ברוך הוא מברך אותם על כך.

הקשיבו להקלטה:

הכי גרועים הם המזרחי

לפי ההרצאה עולה כי - "הכי גרועים מבין היהודים הם המזרחי, הרבה יותר גרועים מהחילוניים, המזרחי מתיימרים לומר שהם שומרים על מצוות ומביאים את ההוכחות שהדרך שלהם נכונה ולכן הם הכי מסוכנים ויש צורך להילחם בהם הכי הרבה.

לא ניתן להתקרב אליהם בשום פנים ואופן. החילונים לא מסוכנים. כי הם לא משפיעים על הילדים שלנו. המזרחי זו סכנה אוימה לכלל ישראל - אלו רשעים - שמנסים להביא הוכחות לדרך הרשע שלהם מתוך התורה והם סכנה נוראית".

הקשיבו להקלטה:

רקע על הקרע בתוך חסידות גור שחשפה את העולם האחר

החסידות נפגעה בשואה קשות כאשר רובם של החסידים נרצחו, אך היא הצליחה להשתקם מחדש בישראל, כיום חסידות גור נחשבת לחצר החסידית הגדולה בישראל. 

חסידות גור מתאפיינת בהשפעה פוליטית, תקשורתית רבה (הבאה לידי ביטוי בעיקר במפלגת אגודת ישראל ובכלי תקשורת חרדים) והיא נחשבת לעשירה מאוד. 

ב1996, רבי יעקב אריה אלתר הוכתר לאדמו"ר ומאז הוא האדמו"ר מגור שאגב נחשב לאחד האנשים העשירים בישראל.

החסידות מאופיינת בהערצה עיוורת לאדמו"ר ובאמונה שעל החסידים לקיים את רצונו בדקדקנות וללא עכבות.

הפיצול בחסידות גור נוצר בעקבות סכסוך בין 2 רבנים על שיטת הלימוד של החסידים - בין הרבי מגור לבין בן דודו שאול אלתר.

מהי שיטת החינוך של גור?

מערכת החינוך הגוראית מונה עשרות מוסדות חינוך לבנים ולבנות שמנוהלים על ידי הנהלה עליונה.

בגור של ימינו מושם דגש בשינון ובחזרה תוך ויתור על חשיבה עצמאית, ביקורתית ויצירתית. חסידות גור הוציאה את החשיבה העצמאית והביקורתית מתוך לימוד התורה לטובת צרוף אל הקולקטיב באמצעות שינון אחיד וכמותי של חומר הלימוד.

כאשר מגיע זמנו של נער ללכת לישיבה, הבחירה היכן הוא ילמד בפועל נתונה בלעדית בידי הוועדה הממונה על כך. משמעות הדבר היא הפקעה מוחלטת של האחריות על חינוך הילדים  מידי המשפחות לטובת ההנהגה. במערכות החינוך צעירי גור למדים לבחור בקהילה על פני המשפחה. התוצאה - להורים אין יכולת השפעה ממשית על ילדיהם.

יתרה מזאת, התפקיד של מוסדות החינוך אינו מוגבל לחינוך הילדים ובני הנוער הלומדים בהם בפועל. הם רואים עצמם אחראים גם לעיצוב התנהגות ההורים: ההורים נדרשים לעמוד בתקנונים נוקשים. חלק מהם נוגעים לחיי הפנאי ומרחבי התעסוקה שלהם, למשל האיסור להתארח בבתי מלון או להיפגש בפורמט משפחתי עם משפחה שאין עמה קשר דם, וכן האיסור להתפרנס במקום עבודה שאינו מאושר על ידי הוועדה הממונה לנושא.

השאיפה להנחיל נורמות ותקנות בקרב קהל גדול כל כך מחייבת יד קשוחה יותר ואחידה יותר. לפיכך התגבשו מנגנוני פיקוח על הפרט, המלווים אותו הרבה אחרי סיום חוק לימודיו באמצעות מוסד ה'רידנערים' – מדריכים המלמדים את ההנהגות ומוודאים את שמירתן במודל  'שרי אלפים, שרי מאות, שרי עשרות'.

מוסד הרידנערים הוא כנראה התשתית הרוחבית המשמעותית ביותר בקהילה. במסגרתו זוכה כל בית לפיקוח הדוק.

בגור נדרשים לציות ואחידות יותר מכל דבר אחר, ואין מקום או הערכה לקשרים האישיים של האדם – קשרים זוגיים ומשפחתיים, וגם לא ליכולותיו האינטלקטואליות, כישוריו ונטיות לבו.

הפורשים מחסידות גור

בעקבות הויכח על שיטת החינוך של הרבי מגור (שאול אלתר),  מאות חסידים בראשות הרב שאול אלתר פרשו מהחסידות המרכזית של הרב יעקב אריה אלתר (הרבי מגור), והקימו את קהילת פני מנחם.

במהלך השנים התגבשה סביב הרב שאול קבוצה של נאמנים שראו בו סמכות רוחנית חליפית לרב יעקוב. הרב שאול התפלל במניין עצמאי שהתקיים תחילה בביתו ומשם עבר המניין לבית כנסת סמוך. החסידים שהשתתפו בתפילות אלו סומנו וכונו 'שמאלנים'.

מאז  מי מהחסידים שרק מעז להיכנס פעם אחת בלבד לבית הכנסת של שאול או מטעמו – מודח מהחסידות, מוחרם ומוגדר כפורש. מצווה על כל בני משפחתו להתנתק ממנו.

לאור החרם מצד חסידות גור, הוקמו תלמוד תורה, ישיבה קטנה וישיבה גדולה, ובתי כנסת בירושלים, בני ברק ואשדוד של הרב שאול.

תומכי הרב שאול אלתר פוטרו וילדיהם סולקו ממוסדות הקהילה והם סבלו גם מאלימות קשה כפי שפרסמנו כאן באשדוד נט.

מי שרק חושב לעבור לרב המתחרה, מצהירים בחסידות גור באשדוד - "שיבין שהוא מפסיד מיד את כל משפחתו, את הוריו, אחיו, אחיותיו כולם. שלא יספרו שבסוף ישלימו. לא ישלימו. בעינינו זה דרך כפירה, לא פחות גרועה מחילול שבת. זו דרך שמובילה לשאול תחתיות".

הכתבות על החסידות באשדוד שנחשפו כאן באשדוד נט - 

מציאות מטורפת באשדוד - התעללות מינית מזעזעת בחסידות גור באשדוד והלחץ האדיר על הנפגעות להסיר את התלונות

סיפור מטורף באשדוד על חטיפת ילדים, מלחמות רבנים והורים שטוענים שמדובר בכת

נמשכת ההתנכלות מצד חסידי גור לקהילת הפורשים בעיר

חרדי תושב אשדוד הותקף הבוקר על רקע המאבק בין פלגים חרדים באשדוד

התחדשו המהומות בין חסידי גור לפורשי החסידות באשדוד

במהלך השבת קטטה אלימה בין חסידי גור לפורשי החסידות באשדוד

דת או כת? כיצד האדמו"ר הפך ליותר חשוב מהתורה ו"הועדה" הפכה ליותר חשובה מהאדמו"ר?

סיפור מטורף באשדוד על חטיפת ילדים, מלחמות רבנים והורים שטוענים שמדובר בכת

משחקי הכס בגרסה החרדית: המאבקים בחסידות גור מגיעים לשיאים חדשים - תביעה על אלימות והסתה בבית משפט החילוני

ביקשו לפרוש מחסידות גור ואוימו קשות - גל מעצרים (וידאו)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה