ל"ג בעומר בפתח: בכבאות והצלה קוראים לקיים פעילות אלטרנטיבית למדורות

$(function(){})

בארגון כיבוי האש הלאומי קוראים לתושבים לקיים פעילות אלטרנטיבית שתפחית את הסכנה הטמונה בהדלקת המדורות ואת זיהום האוויר הנגרם מהן.
במידה ובחרתם בכל זאת לקיים את המדורה המסורתית, ראו בכתבה היכן המקומות בהם מותר לעשות זאת בנס ציונה:

ל"ג בעומר באשדוד. צילום: אשדוד נט

כדי להפחית את הסכנה ואת זיהום האוויר העולה מהן, בכבאות והצלה לישראל קוראים לקיים פעילות אלטרנטיבית ולצמצם עד כמה שאפשר את הדלקת המדורות המסורתית בערב החג.

"אנו קוראים לכל הרשויות המקומיות ולתושבים לחגוג את ל"ג בעומר אחרת. לא להדליק מדורות ולקיים פעילויות אלטרנטיביות" – נמסר מכבאות והצלה לישראל. "יחד נשמור על החיים ועל הטבע".

כאמור, יותר ויותר רשויות בוחרות בשנים האחרונות לחגוג את ל"ג בעומר בשטחן ללא הדלקת מדורות ומציעות פעילויות אחרות. בין השאר, מתוכננות להתקיים מדורות קהילתיות כדי לצמצם את כמות המדורות, לצד קיום המסורת ארוכת השנים.

השיקולים לכך הם בין היתר, משבר האקלים העולמי שיצר תנאים הגורמים להתפתחות שריפות והתפשטות מהירה שלהן, זאת נוסף על זיהום האוויר הכבד שנגרם כתוצאה מהדלקת המדורות ולפגיעה בקרקע. צמצום המדורות יגרום לשמירה על איכות הסביבה, היערות, החורשים ובעלי החיים.

המלצות כבאות והצלה למדורה ירוקה:

מדורה קהילתית - חוגגים בחברותא, חשוב לצמצם מדורות ולאחד כוחות, כדי לחסוך עוד מדורות וזיהום אוויר.

מדורה קטנה - חוגגים בכיף עם מדורה קטנה ונעימה. מדורה גדולה מסכנת את הסובבים ואת הסביבה.

פיקניק ללא אש - מתכנסים כולם לערב חברתי, עם שירים, משחקים ופיצה.

כללי בטיחות למדורה ירוקה:

- אין להדליק מדורות בחורשות ופארקים, אלא רק בשטח נקי במקומות המורשים.

- יש להכין מראש אמצעי כיבוי זמינים ומספיקים כמו מים, חול או אמצעי כיבוי אחר.

- הדלקת המדורה תתבצע על ידי מבוגר מעל גיל 16 הלבוש בבגדים ארוכים ונעליים סגורות, ובאמצעות גפרור וניירות או חומר בעירה עצי בכיוון הרוח וממרחק ביטחון.

- הימנעו מכריתת עצים ושיחים ובחרו בענפים יבשים בלבד ללא עלוות ירק וכן קרשים ללא מסמרים, ברגים, דבק, לכה צבע ופלסטיק או תחליפי עץ למיניהם.

- לאחר הבערת האש אין להתיז דלק או חומרים דליקים אחרים על האש הבוערת ואין להשליך לתוכה עצמים העשויים מחומרים דליקים העלולים להתפוצץ או כל חומרי פלסטיק, סוללות, שקיות ניילון, קלקר, זכוכיות, תרסיסים, שימורים, אבנים, ונפצים.

- אל תשחקו באש ואל תקפצו מעל המדורה, התמקמו במרחק סביר ובטוח.

- במקרה של שריפה, יש להתקשר למכבי האש 102 לשמור מרחק מהאש ולהרחיק אנשים מהמקום.

במידה ובחרתם בכל זאת לקיים את המדורה המסורתית, אלו המקומות שמותר לעשות זאת בנס ציונה:

תושבים אשר מעוניינים לקיים מדורות, יכולים לעשות זאת, באזורים ייעודיים שיוכשרו לכך מראש על ידי צוותי העירייה. המתחמים המורשים לקיום מדורות: רח' האלופים- מול האולמות, מתחם החניה ברח' דוד אלעזר, רח' צימרמן צפונית לקאנטרי, רח' מאיר הרמן, רח' הנפת הדגל, חניית נחלת ראובן, ובמגרש הצמוד לבריכת נס גלים. תושבים אשר מתכוונים לקיים מדורות, מתבקשים להקפיד אחר הנחיות הבטיחות הנוגעות להדלקת אש. הנחיות באתר העירייה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה