מאות הפגינו בנס ציונה הערב נגד "הרפורמה המשפטית", אך תחילה עמדו דקת דומיה לזכר נרצחי אמש. ראו בוידאו

$(function(){setImageBanner('697fa7b8-f9dd-494d-b9fa-cd0ea3c6659a','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

מחאת נס ציונה - הקהל הרב שהגיע העדיף להפגין כאן, בעירו, למרות שההסעות שהתארגנו לנסיעה לתל אביב אף הן התמלאו. המסר המוביל היה: יש להילחם בטרור כאילו אין ניסיון לדרדר אותנו לדיקטטורה, ולהיאבק במתקפה על הדמוקרטיה כאילו אין טרור.

פרטי

מחאת נס ציונה - מאות הפגינו בנס ציונה הערב נגד "הרפורמה המשפטית", אך תחילה עמדו דקת דומיה לזכר נרצחי אמש. ראו בוידאו

הצומת המרכזית בנס ציונה, זו של בנק הפועלים כבר ידעה בשנים האחרונות הפגנות רבות, אך דומה כי זו שהתקיימה הערב היתה הגדולה מכולן. מלבד זאת, לא היה זה "הקהל הקבוע" בלבד, אלא נראו ברחבה לא מעט בני ארבעים פלוס מינוס שייצגו את הפנים החדשות..

בתמונה: חה"כ ולדימיר בליאק מ"יש עתיד" הגיע להזדהות.

צפו בווידאו מחאת נס ציונה הפגנות נגד "הרפורמה המשפטית" בנס ציונה 

כל אירועי דרום 2023 במגזין מיוחד באתר נס ציונה נט 

צעדת נס ציונה 2023 חוזרת לכתבה המלאה לחצו כאן 

וכך אמר בהפגנה נציג מחאת נס ציונה- צבי פלטיאל:

תנחומינו למשפחות החללים, ואיחולי החלמה מהירה ושלמה לפצועים.

אנו מקיימים את ההפגנה היום כמתוכנן, למרות הרצח הנתעב אמש. והפיגוע הבוקר... לדעתנו  יש להילחם בטרור כאילו אין ניסיון לדרדר אותנו לדיקטטורה, ולהיאבק במתקפה על הדמוקרטיה כאילו אין טרור.

ההתגייסות של כולכם כאן, ושל ההמונים בתל אביב, ירושלים חיפה ובכל הארץ, היא חלק מהמאבק הנחוש של החרדים לגורלה של המדינה והחברה בישראל. ההשתתפות בהפגנות כל שבת, ולפעמים גם במהלך השבוע, היא נדבך חשוב במאמץ. יש לה ערך הצהרתי ברור וחד. אנחנו כאן, ולא ניתן שידרדרו את המדינה שלנו לתהומות פולין, לשפל ההונגרי, לדיקטטורה טורקית או למדינת הלכה נוסח איראן.

מעבר להצהרה יש בהפגנות גם גיבוי חשוב לעשייה נגד השחיתות השלטונית וההפיכה החוקתית. בג"צ פסל את דרעי ברוב של 10.5:0.5. נזכור שאותו בג"צ הכשיר את הנאשם נתניהו רק לפני שנתיים (11:0). העמדה הנחרצת של הציבור הביאה לכך שגם בג"צ הצליח להתעלות לגודל השעה.

השבוע, "נתבשרנו" ע"י שר שלושת הכ"פים, מיקי זוהר, על ביטול התמיכה הממשלתית בפעילות "שבת ישראלית". הלחץ הציבורי הכריח אותו לחזור בו מההחלטה תוך שעות ספורות. גם החזרה, אינה אלא שקר, שכן המימון אכן הוקפא, והתמיכה בוטלה. זוהר הפך לשר ש.ש.ש.: שטויות, שטיקים, שקרים. אנחנו, כאן בנס ציונה, נתמוך 'בבית ראשונים' שבעיר כך שימשיך לפתוח שעריו בשבתות גם להבא. נקווה שאתרי מורשת יישארו פתוחים בשבת בכל הארץ, בזכות פעילות דומה.

הפגנות בלבד לא יעצרו את דהירת הממשלה והכנסת אל תהום הדיקטטורה. עלינו ללוות אותן גם במעשים. מה עוד יכולים האזרחים לעשות? הרבה:

בחזית המשפטית: הוגשו עתירות שונות נגד מינויים והחלטות של הממשלה - כולנו חייבים לתרום לארגונים שמגישים את העתירות:

  • התנועה לאיכות השלטון
  • התנועה לטוהר המידות
  • תג מאיר
  • קריים מיניסטר ואחרים

חקיקה: יש להתנגד לניסיונות החקיקה בכל דרך אפשרית. הנה דוגמה אחת שחולפת מתחת למכ"ם בלי שהרגשנו. הממשלה מבקשת להאריך את תקנות החירום של הקורונה בשנה נוספת - עד פברואר 2024 (בשלב זה). התקנות מאפשרות לה לעשות ככל העולה על רוחה - כולל מעצר של כל מי שעומד כאן כרגע.

הנימוק המגוחך של הסכנה מקורונה הוא תירוץ הזוי, שעה שהקורנה נסוגה בארץ ובעולם. את מספר הנפטרים ביום אפשר לספור על אצבעות יד אחת., לעומת למעלה מ-40 שורדי שואה שנפטרים בממוצע מדי יום. כדאי לפעול נגד האסון המתרגש על כל יושבי הארץ הזו, במקום להעניק סמכויות חירום לממשלה.

עלינו לפעול נגד חוק דיקטטורי זה ודומיו.

יש להניח שההחמרה בעימות עם הפלסטינים, האירועים בחברה הערבית והעלייה בפשיעה בכל הארץ, יניבו ניסיונות חקיקה דיקטוטרית נוספים. אסור להסכים להם!

לסיום, נראה שהשבועות הקרובים יהיו מכריעים - מה שמכונה אצל שדרי הספורט money time:  נצליח לבלום את ההתדרדרות או ש…       

             

אתר המקומון נס ציונה סיקור ההפגנות בנס ציונה. חדשות בנס ציונה בנושאי חינוך, עירייה, חדשות ספורט בנס ציונה, תרבות, אומנות, אירועים בנס ציונה וחדשות הספורט של העיר. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה