מבצע מגן וחץ : בעקבות נפילת הטיל ברחובות,שגרמה להרוג ו5 פצועים, מבוטלים כל הארועים הערב בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('37e9be66-8b56-4fe5-9b04-8f8d8e5a17ab','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

אדם נהרג ועוד חמישה נפצעו באורח בינוני וקל כתוצאה מפגיעה ישירה בבניין מגורים ברחובות. עקב המצב - כלל האירועים ופעילויות התרבות והחוגים שתוכננו להיום בנס ציונה יבוטלו. עדכון לגבי מחר ינתן בהמשך הערב.
בכתבה - רשימת מקלטים בנס ציונה. המקלטים פתוחים לרשות הציבור.
עדכון אחרון יום ה'', 11.5.23, שעה 18.50:15
***
הנחיות פיקוד העורף לתושבי נס ציונה
זמן ההגעה למרחב המוגן
דקה וחצי

איחוד הצלה נפילת טיל ברחובות: העירייה מפנה את הדיירים למלון. בבית החולים קפלן מטפלים בפצועים

נפילת הטיל ברחובות - סה"כ באירוע 8 נפגעים: 1 הרוג, 4 בינוני, 1 קל ו-2 חרדה

פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של נפגע שסבל מפגיעה רב מערכתית ומפנים לבי"ח קפלן 5 נפגעי גוף, בהם גבר בן 74 וגבר כבן 50 ו-2 נשים כבנות 70 ו-1 קל. בנוסף פונו 2 נפגעי חרדה. נדב

החובשים של מד"א ידידיה חכמון ותומר פשקו סיפרו: "כשהגענו לרחוב ראינו הרס רב בבניין, מיד נכנסו פנימה והתחלנו בסריקה בדירות, בדירה בקומה השלישית אותר נפגע מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. בדירה נוספת בדירה אותר גבר בן 74 שרגלו לכודה מתחת להריסות, הוא חולץ ע"י כוחות הכיבוי והועבר באמצעות אלונקה לאמבולנס מד"א שפינה אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני. כוחות גדולים נוספים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ל 3 נפגעים נוספים במצב בינוני ולנפגעת במצב קל. 

הודעת משטרת ישראל, לאחר נפילת הטיל ברחובות: 

המשטרה יחד עם גורמי רפואה, כב"ה ופקע"ר ממשיכים בסריקות במבנה שנפגע מרקטה, אחר נפגעים נוספים, כאשר מהמקום פונו עד כה אדם אחד ללא רוח חיים, 2 נפגעים באורח בינוני וחמישה נפגעי חרדה

הציבור מתבקש להישמע להנחיות, להימנע מהגעה למקום וככל שקיים אירוע חריג להתקשר אל מוקד 100 של משטרת ישראל.

מבצע מגן וחץ:  עדכונים שוטפים.

בסיום הערכת המצב בראשות ראש העיר, להלן ההנחיות התקפות כרגע.

כל עוד אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף ובמצב הכוננות בעיר. על פי הנחיות פיקוד העורף נס ציונה מוגדרת מדרג ירוק- פעילות שיגרה.


מיגון ומקלטים בנס ציונה 
המקלטים העירוניים פתוחים, ערוכים וזמינים לקליטת תושבים במקרה הצורך.
רשימת המקלטים:

רשימת מקלטים ציבוריים בנס ציונה 

בעירייה ממליצים לועדי בניינים לבדוק זמינות ותקינות מקלטים בבניינים משותפים, ולהשאירם פתוחים. כמו כן, השאירו דלתות כניסה לבניין פתוחות.

▪️כלל ההנחיות כפופות להערכת מצב הנכונה לשעה זו, וככל שלא יחול שינוי במהלך הלילה.
*ככל שיהיה שינוי בהנחיות, תשלח הודעה מחר מוקדם בבוקר.

מוקד 106 תוגבר והוא זמין עבורכם. גם בווטסאפ 053-3074767

 לפי הודעת עיריית נס ציונה, בכל מסגרות החינוך בעיר יש מרחבים מוגנים, כלל הצוותים מתורגלים ועברו תרגול נוסף של כניסה למרחב מוגן  יחד עם הילדים.

שימו לב - המקלטים בנס ציונה נפתחו ועומדים לרשות הציבור. 

 להורדת יישומון פיקוד העורף למכשירי אנדרואיד

 להורדת יישומון פיקוד העורף למכשירי אפל.

מוקד 106 של עיריית נס ציונה זמין לרשות התושבים. 

על פעולת צהל ברצועת עזה מבצע "מגן וחץ"

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ סוכלו מפקד מרחב צפון רצועת עזה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון; בכיר בארגון האחראי על אכוונת פיגועי טרור באיו"ש מרצועת עזה ומזכיר המועצה הצבאית של הארגון.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו וסיכלו מספר בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני - חליל בהיתיני, טארק עז אלדין וג'אהד ע'נאם.

חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון, היה המפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. בנוסף, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה. בהיתיני עסק באכוונת ותכנון פיגועים בעורף מדינת ישראל ותכנן ירי לעבר שטח ישראל בעתיד הקרוב.

בבית החולים קפלן משחררים מטופלים 

לאור הנחיות משרד הבריאות בשל מבצע "מגן וחץ" ברגעים אלו מתבצע שחרור מטופלים והעברת מחלקות במרכז הרפואי קפלן

במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, אשר ממוקם ברחובות התקבלה הנחיה של משרד הבריאות להעברת מחלקות למרחב "הכי מוגן שיש". לצורך ביצוע ההנחיה החליט בית החולים על שחרור מטופלים ככל הניתן בשל צמצום מספר מיטות האשפוז בבית החולים. התהליך מתבצע באופן מדורג, על פי ניסיון העבר ותרגולות שבוצעו.

פינוי מחלקות במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד בגדרה

לאור הנחיות פיקוד העורף בשל מבצע "מגן וחץ" בוצע פינוי מחלקות במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד בגדרה

במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מקבוצת כללית, אשר ממוקם בגדרה ומצוי בטווח 40 ק"מ מרצועת עזה, התקבלה החלטה על פינוי מחלקות למרחב "הכי מוגן שיש" ועל שחרור מטופלים ככל הניתן. בנוסף, בשלב זה ולאור צמצום כמות המיטות בבית החולים, בית החולים סגור בשלב זה לקבלת חולים חדשים. כלל ההחלטות התקבלו לאור הנחיות משרד הבריאות ובתיאום עם פיקוד העורף.

לפנות בוקר, עם פתיחת המבצע הצבאי, החלו הצוותים בהעברת המחלקות. התהליך בוצע באופן מוסדר על פי ניסיון העבר ותרגולות שבוצעו לאורך השנים.

פרופ׳ טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן וביה"ח הרצפלד:"המרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד אשר נמצא בגדרה הינו בטווח 40 ק"מ מרצועת עזה. לאור מבצע 'מגן וחץ׳ וכחלק מההיערכות בית החולים להמשך התפתחות המערכה, אנו מבצעים כעת את הצעדים הנדרשים על מנת לשמור על המטופלים והצוות שלנו ככל הניתן. לפיכך, ובהתאם להנחיות פיקוד העורף ובתיאום מלא עם נציגיהם, החלטנו על פינוי חלק מהמחלקות למרחב 'הכי מוגן שיש׳. מדובר בתהליך מורכב אליו נרתמו הצוותים מכלל הסקטורים בבית החולים, על אף שההודעה התקבלה לפנות בוקר. הועברו למעלה ממאה מטופלים, והעברה התנהלה באופן מקצועי וללא אירועים חריגים. נערך להמשיך ולהעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שאנו יכולים בנסיבות הקיימות".

 עדכונים קודמים 

מסגרות חינוך שמתוכננות לפעול היום, 9.5.23, חופשת ל"ג בעומר- צהרונים ומסגרות החינוך מיוחד- יפעלו כסדרם, בסמוך או בתוך מרחב מוגן או מקלט. הצוותים מתורגלים בכניסה למרחב מוגן.
ככל שיווצרו חוסרים בכוח אדם, בשל המצב הבטחוני, תתקבל הודעה ישירות מהמסגרת.

המקלטים הציבוריים נפתחים והם ערוכים לקליטת תושבים במקרה הצורך
לרשימת המקלטים:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה