מהשבוע הבא: חיסון לקורונה למתבגרים מגיל 12 עד 16

$(function(){})

אחרי דיונים שהתקיימו במשרד הבריאות בעניין חיסון מתבגרים מגיל 12 ומעלה, הודיע משרד הבריאות כי מהשבוע הבא אפשר יהיה לחסן נגד קורונה גם את קבוצת גיל זו.
"הסיכונים מסיבוכי תחלואת הקורונה גבוהים מהסיכון בקבלת החיסון", אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי

ארכיון חיסון קורונה (צילום: שמואל דוד)

אמש התקיים דיון הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) וועדת המעקב בנושא חיסונים בראשות מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ובהשתתפות פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, ד"ר בעז לב- מנהל הצט"מ, נציגי איגוד רופאי הילדים, ומומחים לחיסונים ולאפידיומיולוגיה. נערך דיון ארוך, אשר במהלכו הוצגו מצגות אנשי המקצוע והמומחים השונים וסקירת העבודה הרב מקצועית שדנה בסיבוכים אפשריים בהרחבת החיסון, לרבות דלקת בשריר הלב.

כזכור, ה-FDA (רשות הבריאות בארצות הברית) אישרה זה מכבר את החיסון לגילאי 12-16, ובמשרד הבריאות ביקשו להמתין לתוצאות נוספות וקיום דיונים עם אנשי רפואה מומחים בישראל בטרם תתקבל ההחלטה.

במשרד הבריאות מציינים כי הסיכונים מסיבוכי תחלואת הקורונה גבוהים מהסיכון בקבלת החיסון. גם הדלקת בשריר הלב שנצפתה בבני 16-19 היתה בשיעור נמוך, וחלפה במרבית המקרים ללא סיבוך.

 לאור העובדה שהתחלואה כעת בישראל נמוכה ביותר, החליטו במשרד הבריאות להמליץ על חיסון בהקדם לקבוצות סיכון, ביניהם מתבגרים עם סיכון רפואי לחלות בקורונה קשה, מתבגרים המתגוררים עם בני משפחה בעלי סיכון לחלות בקורונה קשה וכן למשפחות הצפויות לטוס לחו״ל. מעבר לקבוצות בסיכון, יהיה אפשרי לחסן את כל המעוניינים בכך.

"החיסון יעיל ובטוח" אומרים במשרד הבריאות. מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי מקיים היום דיונים עם קופות החולים על מנת לקדם הערכותם לקראת ביצוע החיסונים.

 החיסון למתבגרים צפוי להתחיל במהלך השבוע הבא, במסגרת קופות החולים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה