מה מכילים ענני האבק שעולים מאורלייט? האם נבדקה סכנת חלקיקי האסבסט המרחפים?

$(function(){setImageBanner('30b8c624-19f7-43cf-9049-a725493bfe7f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בשבועיים האחרונים התבצעו פעולות הריסה של המבנים במפעל "אורלייט" לשעבר, והשבוע מתבצע פינוי של ההריסות. עבודות אלה העלו ענני אבק שהתפזרו ברדיוס רחב והדבר מדאיג, בשל האסבסט שהיה שם וחלקיקיו עלולים להתפזר מסביב, טוען סגן רה"ע נאור ירושלמי, שביקש לוודא שננקטו צעדי המניעה הנדרשים ואף יזם החלטה לעריכת סקר קרקע לאיתור מזהמים ופינויים, כתנאי להיתר בניה בשטח. .
ראו בוידאו כמה אבק מתפזר בסביבה .

נאור ירושלמי מזהיר מפני האבק שעולה מ"אורלייט" לשעבר

מה מכילים ענני האבק שעולים מאורלייט? האם נבדקה סכנת חלקיקי האסבסט המרחפים?

סגן ראש העיר נאור ירושלמי פנה במכתב דחוף למהנדס העיר, בדרישה לוודא שבמהלך עבודות ההריסה של מפעל "אורלייט" ננקטו כל הצעדים הדרושים כדי להגן על בריאות הציבור ואיכות הסביבה.
בשבועיים האחרונים התבצעו פעולות הריסה של המבנים השונים שהרכיבו את מפעל "אורלייט", והשבוע מתבצע פינוי של ההריסות. עבודות אלה העלו ענני אבק שהתפזרו ברדיוס רחב.
במכתבו מציין ירושלמי, כי בעבר התקבלו תלונות וטופלו נושאים סביבתיים בעייתיים במפעל, כגון קירות וגגות אסבסט, חומרים מסוכנים ועוד. פירוק גגות האסבסט דורש ליווי ופיקוח מקצועי, כדי שהחומר המסוכן לא יתפזר לכל עבר. כמו-כן ייתכן שבחומרי הבניין ואף בקרקע נספגו חומרים מסוכנים, ולכן עבודות ההריסה והפינוי דורשות תשומת לב מיוחדת.
בשבוע שעבר נדונה בוועדת המשנה לתכנון ובניה תכנית בניה שהגישו בעלי השטח. נאור ירושלמי העלה בדיון את סוגיית זיהום הקרקע, שעלולה היתה להתרחש עקב השימוש שנעשה במפעל לאורך שנים רבות בחומרים מסוכנים. הועדה קיבלה את הצעתו של ירושלמי, והציבה כתנאי לקליטת בקשה להיתר בניה קבלה של אישור מאיגוד הערים האזורי לאיכות הסביבה על ביצוע סקר קרקע. כמו כן הוחלט כי אם ייווצר צורך יתבצע טיהור הקרקע על-ידי היזם.


העתק מהפניה הועבר למחוז המרכז של המשרד להגנת הסביבה ולאיגוד הערים האזורי לאיכות הסביבה.

ראו בסירטון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה