מה מצב העצים בנס ציונה ואיך מונעים קריסת דקלים?

$(function(){})

בעקבות קריסת הדקל הקטלנית בטבריה, העירייה מעדכנת כי לפני כחודש וחצי בוצע ריסוס כנגד חידקונית הדקל בכ 450 עצי הדקל בעיר ובמהלך חודש אוקטובר יבוצע גיזום לעצי הדקל, לצורך שמירה על העצים ומניעת סכנת קריסה.
וגם- לפני כחודשיים החלה עיריית נס ציונה לערוך סקר עצים מקיף בו נבדקים ומתועדים כ 9,000 עצים הנמצאים במרחב הציבורי ברחבי העיר. תחילה נערך הסקר במוסדות החינוך בעיר ומיד לאחריו בוצעו פעולות גיזום, טיפול ואחזקה שכבר הסתיימו.

ערוץ 11

דקל שקרס.. (אילוסטרציה)

סקר העצים בכלל המרחב הציבורי החל כאמור לפני כחודשיים , במסגרתו מתבצעת הבדיקה על פי אזורים ובסופה מתקבל דו"ח מפורט הכולל מצב עדכני של כל עץ בעיר והמלצות לטיפול. בהמשך לדו"ח, מבצע אגף שפ"ע ומחלקת גנים ונוף, בתוך מספר שבועות מיום קבלת הדו"ח טיפול מתאים לעצים, זאת בתאום עם משרד החקלאות. הטיפול כולל גיזום, סילוק ענפים יבשים, דישון, התאמת השקיה ותחזוקה שוטפת. במקביל מתבצעת הערכה מחדש בעניין עצים שלא הצליחו להתפתח או עצים העלולים להוות סכנה לעוברים ושבים במרחב הציבורי.

בנוסף לסקר העצים, ובמסגרת תחזוקה שוטפת, לפני כחודש וחצי בוצע ריסוס כנגד חידקונית הדקל בעצי הדקל. במהלך חודש אוקטובר יבוצע גיזום לעצי הדקל, זאת כחלק מהכנות לחורף ולצורך שמירה על העצים ומניעת סכנת קריסה.

את הסקר מבצעת חברת "ד.ב.ש יעוץ ופיקוח בע"מ" , החברה מתמחה בפיקוח ובקרה על גינון ועצים במרחב הציבורי. מטרת סקר העצים המקיף שעלותו כ 180,000 ₪ היא לקבל תמונה מדויקת על מצב העצים בעיר. על בסיס המידע שיתקבל יתבצע טיפול ואחזקה בהתאם לממצאי בדו"ח.

וכאמור, כחלק מהכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים, הסתיים לפני כשבועיים, סקר העצים במוסדות החינוך בעיר ומיד לאחריו בוצעו פעולות גיזום, טיפול ואחזקה במטרה להכין את מרחבי בתי הספר והגני הילדים ולהבטיח מרחב בטוח ונעים לילדים בשנת הלימודים הקרובה.

ראש העיר שמואל בוקסר:

עבודות בקרה ותחזוקה של כלל הצמחייה והעצים במרחב הציבורי מתבצעות לאורך כל ימות השנה במטרה לשמור על העצים כמו על כלל הצמחייה בעיר ובמקביל על בטיחות וביטחון התושבים. אנחנו שוכרים את שרותם של יועצים חיצוניים, מומחים בתחומם ולא מתפשרים על איכות הבדיקה ואחריה על איכות הטיפול. מרחב ציבורי נעים, מזמין ובטוח הוא המטרה העליונה שלנו .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה