מוזיאון בית האסמים למיניאטורות ברחובות- הפתיחה חגיגית תתקיים ב01/06

$(function(){setImageBanner('e8d1b44c-4fb9-4fc8-ab92-9f6639b0ee57','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

מוזיאון חדש למיניאטורות ברחובות! עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות גאות להציג מוזיאון חדש ומרתק בעיר מוזיאון בית האסמים למיניאטורות פתיחה חגיגית תתקיים ביום ג', 1.6.21, בשעה 19:00. ההשתתפות באירוע בהרשמה בלבד בטל. 08-9472960

צילום בית האסמים באדיבות נאור מימר אדריכלות ושימור

לא רק בפראג. גם לרחובות יש מוזיאון מיניאטורות Muzeum Miniatur

לא כל יום נחנך מוזיאון חדש בישראל ובטח לא באזור השפלה. לכן אנו משחים לבשר לגולשים על מועד הפתיחה של מוזיאון המיניאטורות ברחובות. המקום יהווה ציון דרך נוסף במסגרת אטרקציות ברחובות. 

אז אם עד היום נדרשנו לנסוע עד לפראג הרחוקה על מנת להינות מתרבות של מיניאטרות, החל מהקיץ נוכל לבא עם הילדים ולהציג בפניהם את הפלא האומנותי גם בעיר רחובות. 


בית האסמים ברחובות ששימש כמחסן תבואה וכמכולת הראשונה בעיר, עבר תהליך שימור קפדני ביוזמת ראש העיר רחמים מלול ומהנדסת העיר דלית הראל. 


המוזיאון הוא מיקרוקוסמוס המגלם בתוכו את מורשת העיר רחובות בדרך אמנותית.

עוד באתר- אתרי מורשת חינם מותאם לציבור הדתי 


אוצרת המוזיאון ויזמית הפרויקט היא האמנית הרחובותית רני ששון, המנהלת גם את בית האמנים ברחובות ומייסדת תוכנית המצטיינים לילדים יוצרים בעיר. 

גודלו המצומצם של המבנה והרצון לחשוף באמצעותו את מבני המורשת של רחובות הובילו את המוזיאון לפתרון יצירתי וייחודי - ליזום ולהוציא לאור את ספר האיורים האמנותי "המפתח" שנכתב על ידי סופרת הילדים סיוון זיו וינד, בהשראת העיר רחובות, ראשית המושבה והבתים לשימור.

האיורים מתוך הספר, פרי יצירתה של המאיירת מעיין גלילי, מוצגים בתערוכת הקבע במוזיאון. הספר יושק באירוע הפתיחה יושק. 

המיצגים השונים שבמוזיאון מתכתבים עם המקום, עם העיר ועברה, והמבנים לשימור שבה.


תערוכת הקבע נבנתה על ידי האמן אורי בצון, בעל חברת ליצ'ס לעיצוב, בנייה והקמת תערוכות. התצוגה משלבת טכנולוגיות ייחודיות. בחלל מגוון פתחים, מגירות וארוניות ובתוכם מתאפשרת הצצה לעולמות קטנים ומזעריים, הפתעות ותגליות לילדים ולמבוגרים.

תערוכת הקבע הקבוצתית כוללת את מבני השימור של העיר שנוצרו על ידי האמן מיקי הורוביץ ודגמים ואמנות מיניאטורית פרי יצירתם של אמנים עכשוויים ביניהם לי-אור עצמון פרואין, נטע לוי ושאול כהן.


בחלל נוסף תוצג תערוכת יחיד של האמן עידו מרקוס, שציוריו המיניאטוריים עוסקים במפגש בין המופשט לפיגורטיבי. מרקוס מצייר אובייקטים מתוך תצלומי משפחה ונוף, ויוצר סדרות של עבודות במראה מטושטש כך שהאובייקטים המצוירים מאבדים זהותם ומעוררים סקרנות.
הביקור במוזיאון מודרך.


מוזיאון המיניאטורות של רחובות יקיים בעתיד גם הרצאות וסדנאות הקשורות לתכנים של עיצוב עירוני, אמנות מיניאטורית, אדריכלות, תרבות ומורשת העיר רחובות, במטרה להגדיל את אוסף היצירות ולתעד את שימור המבנים בעיר. 


ראש העיר רחובות, רחמים מלול: "רחובות ממשיכה בתנופת פיתוח התרבות, וזהו מוזיאון ייחודי שיפעל בעיר. 
אני תקווה שהוא יעשיר את תושבי העיר ומבקריה ואף יהפוך לאתר תיירותי ברמה הארצית". 


חבר המועצה ומחזיק תיק התרבות עודד עמרם מציין כי "העירייה יוזמת פעילויות תרבות ואמנות לתושבי העיר, מתוך אמונה כי קהילה חזקה ויצירתית תהווה גם גורם משיכה למבקרים מכל הארץ".


אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות מוסיף כי "אמנות המיניאטורה היא אמנות מרתקת שמתאימה לכל המשפחה. אנו נרגשים לקראת פתיחת המוזיאון החדש שייתן מקום ליצירות זעירות אלו, ויחזק את חשיפת הדור הצעיר ותושבי רחובות להיסטוריה של העיר בדרך חווייתית וייחודית".

מוזיאון המניאטרות ברחובות שעות פתיחה וטלפונים 


שעות פתיחה ומידע כללי: מוזיאון בית האסמים, רח' יהודה גורודיצקי 2, רחובות,
שעות פתיחה: ראשון, חמישי, ששי - 9:00-12:00, ימי שלישי  - 16:00-20:00, שני ורביעי בתיאום מראש
הכניסה בתשלום. טל. 08-9472960

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה