מוזיאון ופינת הנצחה לזכר קרב עיון קרא הוקמו במזכירות מושב גן שורק

$(function(){})

מחזון למציאות. לפני כשנתיים החלו חיפושים אחר שרידי קרב עיון קרא. גן ארז, ראש קבוצת גלאי מיינלאב ישראל, יצר קשר באמצעות אתר נס ציונה נט, עם אגודת הידידות ישראל ניו זילנד בראשות יוסי אשד וגיל אנוקוב מנס ציונה והוביל לחשיפת ממצאים היסטוריים המוצגים במזכירות מושב גן שורק.
***
צפו בווידאו בסוף העמוד פינת ההנצחה לקרב עיון קרא

צילום מתוך פייסבוק

מימין לשמאל עומר שקולניק, גן ארז, איציק סמינה- ראש ועד גן שורק המארח של התצוגה וחבר בהנהלת אגודת הידידות ישראל ניו זילנד ויוסי אשד מאגודת הידידות ישראל- ניו זילנד חונכים את המוזיאון להנצחת קרב עיון קרא

מוזיאון ופינת הנצחה לזכר קרב עיון קרא הוקמו במזכירות מושב גן שורק

המוצגים בתצוגה הם תוצאה של מבצעי חיפוש משותפים של חברי קבוצת MINELAB ISRAEL בהובלת צייד האוצרות גן ארז, אגודת הידידות ישראל ניו זילנד ו-ועד מושב גן שורק. התצוגה כוללת ממצאים שנחפרו בשנה החולפת מגבעות המושבים גן שורק ונטעים, שם התנהל חלקו המכריע של הקרב, וכוללים שרידי תחמושת, אביזרי פרזול של סוסים, דסקיות של חיילים, כפתורי מדים, מטבעות וקמעות ופריטים אישיים של החיילים שלחמו בקרב.

יוסי אשד מאגודת הידידות ישראל ניו זילנד נערך לחיפוש ממצאים בשטח
ויש גם נציגות נס ציונית בקבוצת מגלי המתכות והוא לא אחר מעומר שקולניק, בנה של חברת המועצה מאיה פז שקולניק, שאיתר חלק מהמוצגים בתצוגה באמצעות גלאי המתכות שלו.

בנס ציונה, מתקיים מדי שנה, בכל 14 לנובמבר, טקס זיכרון אותו יזם נאור ירושלמי סגן ראש העיר, בבית העלמין הבריטי בהר הצופים ירושלים, אשר היה מיוזמי ציון הקרב בלוח השנה של עיריית נס ציונה.

החיפושים נערכו בתיאום עם בעלי החלקות בהן נערכו הקרבות. אגודת הידידות ספקה את הקשרים והמידע וכל פריט שאותר בקבוצה אותה הוביל גן ארז, עורר התרגשות רבה, נחקר ותוארך על ידי חברי הקבוצה.

לפני כחודשיים הגיעו למושב בית חנן כ-30 מחברי הקבוצה בשעת בוקר מוקדמת, ועד לשעות הצהריים חשפו עשרות שרידים שהמתינו באדמה למעלה מ-100 שנה.

ההיסטוריה נחשפת ממצאים מזירת קרב עיון קרא המתינו למעלה ממאה שנה באדמה

לא נפסיק לחפש - בקרוב מבצע חיפוש נוסף לחשיפת שרידי קרב עיון קרא 

בקרוב מתוכננים מבצעי חיפוש נוספים בהשתתפות חברי הקבוצה וכל הפריטים יצורפו לתצוגה אשר מצויה במשכנה לעת עתה במזכירות מושב גן שורק. אנו מאמינים שלא ירחק היום, התיירות תתחדש, גם מניו זילנד, והתצוגה שצפויה להתרחב ולכלול אוספים נוספים, תהפוך לתחנת ביקור חובה לכל תייר שמגיע מניו זילנד לבקר בישראל, כמו גם לכל מי שמתעניין במורשת ארץ ישראל בדגש על ראשית המפעל הציוני. באגודת הידידות ישראל-ניו זילנד בקשו להודות לכל השותפים למפעל הנצחה חשוב זה.

איזו התרגשות איציק  סמינה נאור ירושלמי גו ארז ויוסי אשד עם עוד ממצא משטח הקרב

זוכרים ומכבדים על פעילות אגודת הידידות ישראל-ניו זילנד

על הקשר האמיץ שנוצר בין הקהילה המקומית ואגודת ידידות ישראל ניו-זילנד, מספר חבר מועצת העיר נס ציונה, גיל אנוקוב. את סיפור כיבוש נס ציונה, קרב עיון קרא ,במלחמת העולם אני מכיר שנים רבות . אולם, כמו רבים אחרים לא הכרתי את פרטי הקרב ואת תרומתם חסרת התקדים של חיילי ניו-זילנד בשחרור נס ציונה מהעול העות'מני.

רק לפני מספר שנים בין היתר עם לאחר שהכרתי את יוסי אשד נחשפתי לסיפור הקרב יוצא הדופן .החלטתי יחד יוסי שכדי לאגד את הפעילות יש ליצור מעטפת וכך נולדה אגודת ידידות ישראל ניו-זילנד.

אגודת הידידות ישראל ניו זילנד שמה למטרה לטפח את הקשר עם ידידי ישראל בניו זילנד ,בני משפחות של לוחמי הקרב והנצחת אלה שנפלו בקרב עוד. כצעד ראשון, בנס ציונה, מיסדנו את טקס הזיכרון השנתי לחללי קרב עיון קרא. באמתחתנו היו תוכניות נוספות, אולם ,אלה נקטעו עקב מגפת הקורונה .נקווה שהמייצג החדש עם שרדי הקרב שנמצאו לאחרונה יהיו צעד ראשון של חזרה לשגרה. 

קבוצת מתנדבי מיינלאב ישראל בהובלת צייד האוצרות גן ארז נערכים לחיפוש בשטח

צפו בווידאו  - גן ארז חונך את המוזיאון הראשון בישראל לממצאים שנתגלו עם גלאי מתכות. ממצאים מקרב עיון קרא. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה