כמליון ש"ח עלות חבילת הסיוע לנפגעי הקורונה בנס ציונה, שאושרה במליאה פה אחד !

$(function(){setImageBanner('991e1b47-2a6d-4a7a-87bf-d0ef58a7a2ec','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})


בהצבעה פה אחד אושר מתווה הסיוע הכלכלי העירוני המיוחד לנפגעי קורונה, בעיקר בהנחות מארנונה ב"מסלול מהיר" ל4 החודשים האחרונים השנה!
המתווה והיוזמה זכו להסכמה גורפת ולמחמאות חברי מ. העיר כולל מהאופוזיציה.
המסלול המהיר אינו נותן מענה לעצמאים קטנים העובדים מביתם !

דוברות

מנכלי"ת העירייה עו"ד דפנה כהן קירו מציגה את התוכנית

 

בישיבת מועצת העיר, ביום שלישי בערב, אושר פה אחד מתווה הסיוע הכלכלי לנפגעי הקורונה. מתווה ויוזמה שזכו להסכמה גורפת ולמחמאות חברי מ. העיר כולל מהאופוזיציה.

זוהי תוכנית רחבת היקף הכוללת סל הנחות והטבות לתושבים ולבעלי עסקים מקומיים שנפגעו במשבר הקורונה, אותה הכינו בשבועיים האחרונים מנכלי"ת העיריה, עו"ד דפנה קירו כהן, גזבר העיר ערן לבב ומנהל הגביה אילן. ואכן, במליאה הקפיד ראש העיר להודות להם על המאמץ

מה כוללת התכנית?

הנחה בארנונה:

 על ארבעת החודשים האחרונים של 2020 לתושבים שנפגעו כלכלית מהקורונה כולל, מסלול ירוק מהיר המאפשר קבלת הנחה של עד 30% לשני בני זוג שפוטרו או שהו בחל"ת לפחות 4 חודשים מצטברים ו15% למי שאחד מבני הזוג היה בחל"ת כנ"ל או פוטר. (30% ל"הורה עצמאי").

כל זאת על סמך אישור מעביד בלבד , תלושי שכר (ללא קשר לגובהו !) ןהעיקר- ללא הצורך בהליך הבירוקרטי של ועדת הנחות, אם כי זו תעבוד כרגיל ורשאית להעניק הנחות עד 70 אחוז, לפי הנהלים הקיימים.

מודגש כי לעצמאים קטנים העובדים מביתם ולכן לא ייהנו מההנחה בארנונה העסקית, או כאלו שעסקיהם הקורסים נמצאים בערים אחרות- אין עדיין מענה ב"מסלול ירוק" והם יצטרכו לפנות במסלול הרגיל לועדת ההנחות. זאת מכיוון שבדיקת מצבם מצריכה שובל ניירת משמעותי, שלא כשכירים. 

הקמת קרן סיוע ציבורית

 "נס ציונים עוזרים לנס ציונים". הסכום שייאסף בה יחולק ע"י הנהלה ציבורית, תוך הקפדה על שמירת צנעת הפרט. להנהלה מונו: נתי כהן, לשעבר יו"ר ועד ההורים. ד"ר רז'ין שבח פעילה בארגוני התנדבות ועו"ד משה שפורן.

סיוע לעסקים :

 בנוסף לפטור מארנונה עליו החליטה הממשלה לעסקים ,- העירייה יוזמת תיקון לחוק העזר כך שתינתן הנחה שנתית בת 50 אחוז באגרת השילוט לעסקים ששטחם הכולל אינו עולה על 200 מ"ר(מותנה באישור משרד הפנים). בנוסף, העירייה תסייע בארגון סדנאות לקידום עסקים במחיר מסובסד.

פתיחת מחסן יד 2 לטובת כלל התושבים - כאשר עזרת הרשות תתבטא באחסון ושינוע.

סדנאות והרצאות מסובסדות בנושאי תעסוקה וזכויות הפרט.

מלגות לסטודנטים - הגדלת סך המענקים לסטודנטים. (הסכום טרם נקבע)

הרצאות ללא עלות בנושא התמודדויות משפחתיות בזמן קורונה.

כמה זה יעלה?

לפי המודל שהוצג בדיון ובהנחה אופטימית למדי שרק ב 5,000 משפחות בעיר יש בן זוג אחד שפוטר או יצא לחל"ת, הרי שאומדן ההנחה המצטבר עומד על כ 670 אלף ₪.

לכך יש להוסיף עלויות רבות נוספות ארגוניות ואחרות, ירידה מהותית בהכנסות ממס שלטים ונושא הויתור על 4 חודשי ארנונה לעסקים, לגביו עדיין לא ידוע באם הממשלה תכסהו או לא...

 

דוברות העירייה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה