בלעדי: מועצת העיר החדשה - מי יהיו הסגנים ומדוע צפויה קדנציה של "חמש חתימות והרבה מהומות"..

$(function(){})

מועצת העיר נס ציונה 2024 - ב 8.4 תיפרד נס ציונה ממועצת העיר ה13 ותחל כהונת המועצה ה 14. מועצה בה יש לראש העיר רוב של מנדט אחד בלבד ולכן "כל מנדט מלך"...
ח ש י פ ה : למרות שעד כה טרם פורסמו רשמית ההסכמים הקואליציוניים הכוללים חלוקת תיקים ותפקידי סגנים, אנו כבר מעודכנים ונפרט בהמשך.
לשמואל בוקסר מצפה עבודה לא קלה בתחזוקת הקואליציה ויידרש לסבלנות רבה, לנוכח מלחמת ההתשה שתנהל האופוזיציה, שבונה על הכלל לפיו עם 5 חתימות אפשר לעשות הרבה מהומות...

מועצת העיר נס ציונה 2024

ביום ראשון ה31.3 יהפכו 15 הנבחרים על ידיכם לחברי מועצת העיר. ישיבת הפתיחה/פרידה החגיגית תתקיים ב8.4

21 יום מיום הבחירות הסופיות, כולל סיבוב שני, הופכים להיות 15 הנבחרים למועצת העיר על ידכם, לחברי מועצה ע"פ חוק ובסמוך לכך מתכנסת ישיבה חגיגית שלא מן המניין שבה נפרדים מחברי המועצה היוצאת וחברי המועצה החדשים מצהירים אמונים ומתחייבים למילוי תפקידם בנאמנות. 

טקס זה יקרה ב8.4 וכבר ב15.4 תתכנס ישיבת המליאה מן המניין הראשונה. 

חברי הקואליציה:

מימין לשמאל: סמדר מוצפי אהרוני, שמואל בוקסר,יהודה חיימוביץ' ליאור אלימלך, ליאור שרון, עמרי רווח, עמוס לוגסי וערן רפאל

חברי הקואליציה בנס ציונה

חברי הקואלציה עיריית נס ציונה

חברי האופוזיציה:

מימין לשמאל: שירי פרנץ' כהן, תומר תדהר, איתי דגן וגלית אבינועם. גיל אנוקוב,  נאור ירושלמי ונעמי חסון

חברי האופוזיציה מועצת העיר נס ציונה

חברי האופזיציה מועצת העיר נס צינה  2024

עד לכאן הפרוצדורה. ועתה לפוליטיקה...

נפתח בציון העובדה שעד כה טרם פורסמו רשמית ההסכמים הקואליציוניים ובהם חלוקת תחומי האחריות והסמכויות וכמובן תפקידי הסגנים, בתואר ובשכר.  התמונה כבר ברורה למדיי, אך אני מדגיש כי המידע שלנו למרות אמינותו, לא אומת כמובן ע"י הנוגעים בדבר. ובודאי לא לפני שההסכמים עולם ייחתמו.

תפקידי סגנים ומ"מ: 

סמדר אהרוני מסיעת "טוב ביחד" של בוקסר, תמשיך להיות סגנית בשכר ומ"מ ראש העיר לאורך כל הקדנציה.

תפקיד הסגן בשכר השני יתחלק בין נציג "לב" עמרי רווח בחצי הקדנציה הראשונה לבין ליאור אלימלך, נציג "כחול לבן" שחבר ל"טוב ביחד",- בחצי השני.

נציג "יש עתיד" שחבר ל"טוב ביחד", יהודה חימוביץ - יכהן כסגן ראש העיר ללא שכר לאורך הקדנציה כולה .

באשר לתיקים. לא הכל כבר סופי, אך ברור שתיק החינוך (ברובו, לא כולו) ותיק הצעירים וספורט יהיו בידי נציגי "לב" עמרי רווח וליאור שרון. אהרוני תמשיך עם תיק הרווחה ותיק שפ"ע טרם נקבע המחזיק בו.

באשר לתיק בנין עיר וראשות ועדת המשנה, תפקידו ה"מסורתי" של עמוס לוגסי, מסתבר כי פס"ד חדש מ2022 של ביהמ"ש העליון מונע כהונה בתפקיד זה ממי שאיננו ראש העיר או סגנו. כך שלוגסי המנוע מלקבלו, עדיין נטול תיק לאחר שסירב להצעה אחרת.

נציג ש"ס ערן רפאל יקבל כמובן את תיק תרבות תורנית, אך נודע לי כי הוא דורש סמכויות נוספות בתחום החינוך הדתי (כמו בממשלה בה יש לש"ס "מובלעת" משלה במ. החינוך?..) והנושא טרם הוכרע.

ונעבור לניהול השוטף בעיריית נס ציונה 

לראשונה בתולדות עיריית נס ציונה, יש לראש העיר רוב בן מנדט אחד בלבד בקואליציה ועוד לנוכח 7 חברי אופוזיציה שרובם "טעונים" רגשית כנגדו, בתום מערכת בחירות כה סוערת וייצרית. החל מתומר תדהר ומס' 2 שלו איתי דגן וכלה בגלית אבינועם. גם נאור ירושלמי השקול בדרך כלל, נושא מטענים מהקדנציה המסתיימת והוא ישתף פעולה, לפחות בתחילת הכהונה, בכל מהלך שיביך את הקואליציה - גם אם יהיה הצהרתי בלבד.

כאן ייכנס לפעולה הסעיף בפקודת העיריות לפיו שליש מחברי מועצת העיר (5 בנס ציונה) יכולים לפנות לראש העיר  מתי שירצו כמעט, ולדרוש כינוס ישיבה שלא מן המניין תוך 7 ימים ואף לקבוע לה סדר יום.

על נושאי הדיון בישיבה אין למעשה הגבלה בחוק וראש העיר חייב לכנסה, או שתכונס ע"פ חוק בהעדרו (!)

הדרך היחידה של ראש העיר להשיב מלחמה הינה לכנס ישיבה מדי שבועיים ואו אז החוק מאפשר לו לכלול בסדר היום שלה את הנושאים שהציעה האופוזיציה בדרישתה כאמור, מבלי שתתקיים ישיבה שלא  מן המניין. 

הם גם יכולים להביא עם 5 חתימות כאמור, לדחיית מועד כינוס ישיבות ולהחליף מועדים שיקבע ראש העיר, כדי לשבש את תכנוניו.

(ואומר רק שיוסי שבו המנוח טען תמיד שזה הסיוט הכי גדול של ראש עיר, 5 חתימות...)

אמנם, חייבים להדגיש, כל עוד יופיעו כל חברי הקואליציה וירימו ידם נגד,  תיפולנה ההצעות לסדר וכו' ולא תתקבל שום החלטה הנוגדת את מדיניות ראש העיר, אבל.. לזאת ייקרא "טרטור" וכפי שכולנו מכירים מהכנסת, יצטרך ראש העיר לוודא שכולם מגיעים.  זו משימה לא קלה ולהבדיל מהכנסת, מרבית הנבחרים לא יקבלו שכר אין "מצליף" ואין סנקציות. לחברי/ות המועצה יש סדר יום וחיים משלהם והדבר יוכל להביא ל"מארבים" ותוצאות מביכות, לפחות ברמה ההצהרתית.  

כל זאת בהנחה שהאופוזיציה תהיה מלוכדת ונחושה וחבריה לא יתעייפו ושוב, גם להם יש חיים אחרים. 

ומצד שני, 

 ברוב כה שברירי, הרי ש"כל מנדט מלך" (בלי קשר לביטוי המקורי כמובן...) ואפילו המנדט היחיד של עמוס לוגסי או של ערן רפאל מש"ס, יקנו להם כוח מיקוח, דרישה, או סחיטה - הכל בעיני המתבונן - שטרם היה כמותו בעירנו, מה עוד שבהעדר תפקיד סגן בשכר למי מהם, אין להם הרבה מה להפסיד...

אוסיף עוד כי במצב דברים אחר, ייתכן היה לצפות לנסיונות הדדיים להרחבת הקואליציה וצירופם של נאור ירושלמי ואנשיו. אלא שהדבר כמעט ולא ייתכן מכמה סיבות, החל ממערכת היחסים הגרועה בין בוקסר לבינו, עבור לתפקיד סגן עבורו שאין סיכוי שיתפנה וכלה בכך שגם אם יצטרפו, יוכל חבר קואליציה יחיד/ה לערוק ולהרוס את התרחיש כולו, כששוב יש 5 חתימות נגדיות..

מעבר לכך, הקואליציה כוללת חברים/ות שזו להם הפעם הראשונה לכהן והם יגלו מהר מאוד את הפער העצום בין תעמולת הבחירות לחיים האמיתיים ובין כוחו ומעמדו של ראש העיר, הכמעט מוחלטים, לבין אלו שלהם..  והתסכול עלול לגרום להם לפעמים "לא לעלות למגרש" בלשון הספורט.. 

וזו עוד סיבה מדוע בוקסר יצטרך להשקיע רבות בריצויים, לעמוד בהבטחות למתן יכולת השפעה ובניסוח המקובל  "לתחזק" את הקואליציה.

אם הייתי נאיבי, הייתי כותב ש"הדמוקרטיה רק תרויח מכך". אך מאחר ואינני, נאיבי, אסתפק בקביעה הברורה כי "אנחנו בתקשורת רק נרויח מכך- סיפורים..."

ישיבת הפתיחה של מועצת העיר נס ציונה ה13 (ארכיון)

ישיבת הפתיחה של מ. העיר ה13 (ארכיון)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה