מועצת העיר עודכנה אמש ובהרחבה, כיצד פעל ופועל מערך החרום העירוני מאז פרוץ המלחמה

$(function(){setImageBanner('5e6aeaa1-f6dc-4808-b4d5-9affb7303f81','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

חברי מועצת העיר התכנסו אמש בחמ"ל העירוני יחד עם ראשי מערך החירום העירוני ולאחר שקיבלו סקירה מקיפה מפי ראש העיר בוקסר על המערך הפועל ברציפות 24/7 מבוקר ה 7.10. וכן מאת המנכל"ית, הקב"ט העירוני, מנהלת אגף החינוך ומנהל אגף הרווחה ודוברים נוספים, אישרו תוספת בת 4 מיליון שקלים לתקציב השוטף, למטרות הנובעות ממצב המלחמה.

ואנו ממליצים בחום לצפות בדיון המלא ביו-טיוב ולהתרשם, כמונו. 0קישור בהמשך)

דוברות נס ציונה

מועצת העיר עודכנה אמש ובהרחבה, כיצד פעל ופועל מערך החרום העירוני מאז פרוץ המלחמה

לצפיה ביו-טיוב:

מליאת מועצת העיר נס ציונה 19.10.23

מרבית חברי מועצת העיר התכנסו אמש בחמ"ל העירוני יחד עם ראשי מערך החירום העירוני, לישיבה שלא מן המניין ( למעשה לולא המלחמה היינו פחות משבועיים לפני המלחמה)

הדיון נפתח בדקת דומיה לזכרם של 7 חללים, תושבי העיר או ילידי העיר אשר נפלו בקרב או נרצחו במתקפת הטרור. לאחר מכן, אמר ראש העיר שמואל בוקסר: ההיסטוריה של מדינת ישראל מאופיינת בחוסן, אזרחי וצבאי. זה נכון, אתגר בסדר גודל כזה, לא ידענו. השבר גדול. הלב דואב. אבל זו בדיוק השעה, בה אנו, בעלי התפקידים בחירום, צריכים לגלות תושייה ויוזמה. אנו נושאים באחריות כלפי 50 אלף תושבי נס ציונה ופועלים ליצר שיגרת חירום מתפקדת, לתת מענים לצרכים השונים. החוסן הקהילתי, של תושבי העיר המיוחדת שלנו מרומם את הרוח.

בין הנתונים שהוצגו לחברי מועצת העיר:

פתיחת מקלטים ביום שבת ה 7.10.23 כבר ב 6:46 בבוקר. טיפול בפגיעת טיל בשכונת הוואלי ב 7:58, פגיעת טיל ברח' החושן ב 09:01, טיפול מהיר של הרשות וסיוע לתושבים באזורי ההרס, טיפול במבנים שנפגעו ושלילת מסוכנות, פינוי 2 משפחות בדירות שנפסלו למגורים למלון, עבודות שפ"ע והנדסה לפתיחת דרכים, וניקיון מהיר של שרידי ההרס.

עוד עודכנו חברי המועצה במערך האבטחה הרחב בשיתוף התושבים שנותן מענה 24/7 וכולל כיום: 5 ניידות שיטור, 4 אופנועי אבטחה, 2 פלוגות של גדוד חילץ והצלה, 7 כיתות כוננות עם 250 מתנדבים, מתוכם 60 חמושים, 7 משמרות שכונה הפועלות בתיאום ובתדרוך והכשרת הקב"ט העירוני, תגבור נוכחות חיילי פיקוד העורף בעיר וצוות מורחב במוקד הרואה המתצפת על העיר. מפקד כיתות הכוננות, תושב העיר ויוצא יחידות קרביות טל ברודר עדכן על היערכות כיתות הכוננות, אימונים ותדרוכים ובניית מוכנות לכל תרחיש.

ראש העיר הדגיש כי נוכח החשש הממשי מיירי בלתי מבוקר על כוחותינו, חיוני כי כל פעילות בטחונית בעיר תופעל אך ורק בבקרה, תאום והדרכה של קב"ט העירייה.

במוקד העירוני התקבלו 4700 שיחות מפרוץ המלחמה 97% מהם זכו למענה מהיר. מכלל עובדי העירייה, לרבות עובדים מגוייסים, 80% התייצבות עובדים, תוך נכונות והבנת גודל המשימה העירונית והחשיבות במתן מענה לתושב.

עוד עודכנו חברי המועצה על היערכות כוללת של מערכת החינוך, מעבר ללמידה מרחוק, קיום מפגשי התאווררות, שמירה על קשר עם התלמידים והכנה מבוקרת של חזרה מדורגת ללמידה פיזית, תוך ההקפדה על הנחיות פיקוד העורף- הגעה למרחב מוגן תקני תוך 90 שניות. חברי המועצה עודכנו על עשרות פעילויות הפגה, המתקיימות במרחבים מוגנים או בצמוד להם, בהשתתפות של מאות רבות של ילדים.

בנוסף עודכנו חברי המועצה בליווי הצמוד של אגף הרווחה: את משפחות הנפגעים וההרוגים, פתיחת 12 שמרטפיות לילדי חיילי המילואים ועובדים חיוניים, קו חם למענה רגשי שטיפל במעל 1000 פניות, טיפול נקודתי באוכלוסיית הקשישים, אמהות חד הוריות ועוד. סקירה נרחבת על חמ"ל המתנדבים הכולל כ 1100 מתנדבים חדשים ותומך בכ 40 פרויקטים שונים של סיוע לקהילות. נציגי ארגון 'הכל לחיילים' עוז ונטלי סיפרו כי הארגון העניק סיוע ל 50,000 חיילים וחיילות עד כה. לתרומות: https://payboxapp.page.link/MboC8paRAihrt4EbA

כמו כן  עודכנו חברי המועצה כי במקביל למערך החירום במלחמת חרבות ברזל מפעילה העירייה גם את מערך החירום לאירועי גשם קיצוניים, עבודות הכנת מאגר ההשהייה נס 130 מתקיימות כל הזמן, במקביל למוכנות המערך הרשותי הכולל.

בתום הישיבה, אושר תקציב מיוחד ע"ס 4 מיליון אשר יוקצה בין היתר לרכישת ציוד חירום, ציוד למקלטים וציוד שטח, פעילויות ומענה לתושבים בזמן חירום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה