מופעי התרבות חוזרים? אז מה בדיוק מרגיז את אנשי ענף התרבות?

$(function(){})

הערב יפגינו אנשי התרבות בבלפור. לאחר שבתום פגישת נציגי ענף התרבות במוצ"ש עם ראש הממשלה, הודיע כי יותר לקיים רק הופעות במרחב הפתוח ובמתחמים שיחולקו לקפסולות של עד 20 איש בכל אחת, כשכל הופעה תאושר על-ידי משרד הבריאות. אך סירב לאשר הופעות באולמות לפי יחס תפוסה- קהל.

צילום מאירועי ט"ו שבוע שעבר באשדוד. צילום: דניאל דיין

בתמונה: זה מה שמותר... הופעה באויר הפתוח.

אחרי חודשים בהן הושבת - עולם התרבות שב כביכול לפעול, לפחות לפי הודעות הממשלה..

אלא שזו אישרה מתכונת מבוקרת ומוגבלת מאוד, אותה מסרבים לקבל נציגי עולם התרבות.

נזכיר כי בתום פגישת נציגי ענף התרבות במוצ"ש עם ראש הממשלה, שר האוצר, שר התרבות והספורט ושר הבריאות, סוכם על חידוש הופעות התרבות במקומות פתוחים באופן מיידי.  

כך הודיעו רה"מ ושות' כי תתאפשר כניסה למופעי תרבות באוויר הפתוח, כאשר המתחמים יחולקו לקפסולות של עד 20 איש, יהיו כניסות נפרדות בכל אירוע תוך הקפדה על תזמון של כניסת הקהל שילווה על ידי סדרנים. הכרטיסים יימכרו באופן מקוון וכל הופעה תזדקק לאישור מראש של משרד הבריאות.

בפגישה בלשכת נתניהו השתתפו אומנים רבים בהם יהורם גאון, עברי לידר, זהבה בן, ישי לפידות, שלום אסייג ועידן עמדי לצד מפיקים ומנהלי מוסדות תרבות מובילים.,

אלא שהאמנים דרשו מראש הממשלה להתיר את קיום המופעים בכפוף להנחיות, עם תפוסה של 75%. "אנחנו נהיה יותר מסודרים משב"כ באיתור חולים", אמר בפגישה מנכ"ל תיאטרון הבימה.

במהלך הפגישה הבטיח ראש הממשלה שעד ה-1 בספטמבר יהיה מתווה גם לאולמות הסגורים, אך הסביר שהדבר מותנה במצב התחלואה.

הזמר עידן עמדי הדגיש כי עולם התרבות ערוך ומוכן לקיים את ההופעות תוך שמירה על הנהלים וללא חשש: "נפתח שוק שחור של מופעים, נתנו לאנשים לנהל קהל בהופעות הפרטיות ואין גוף יותר חזק מאיתנו המפיקים והאומנים לנהל קהל. אנחנו יכולים להכניס אלפים לכל מקום. זה צריך להיות ביחס של גודל המקום".

גם הבדרן שלום אסייג ציין באוזניו של ראש הממשלה את הקושי שעימו מתמודדים אנשי הענף: "אני נמצא פה לדבר בעיקר על הצוות שלי. במופע של חמישים איש אני לא מרוויח, אלא רק הצוות, וכדי שיהיה כלכלי תצטרכו לפתוח בכמות גדולה יותר".

אולם האמנים לא שכנעו את נתניהו ובתגובה נמסר מפורום מוסדות התרבות כדלהלן:

"על אף שראשי מערכת הבריאות כבר הסכימו להתחיל לפתוח אולמות בצורה הדרגתית כבר בשבועיים הקרובים, ה"בשורה" שיצאה מראש הממשלה מתייחסת רק למופעי תרבות בחוץ. מופעים בחוץ הינם חד פעמיים במהותם, ואילו ליבת העשייה התרבותית נמצאת באולמות, אשר על פי הפרופסורים גמזו וגרוטו "אינם מהווים מקור הדבקה" (ציטוט שלהם).

אולמות התרבות בטוחים בהרבה ממטוסים, ממסעדות, מחדרי כושר ומאיקאה, ולמרות זאת רבבות אמני, יוצרי, ועובדי עולם התרבות הם בני ערובה כבר חודשים רבים להחלטות שרירותיות וחסרות פשר. אין צורך ב"מתווה חדש", יש מתווה קיים אשר הופעל בהצלחה במשך 12 יום ובוטל ללא הסבר. ביום ג׳ הקרוב נעלה כולנו לבלפור ונקרא לפתיחת אולמות התרבות והשבת הענף לחיים".

והערב הם יפגינו !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה