מוצ״ש 22.4.23. הערב השישה עשר להפגנות המחאה בנס ציונה והן רק מתגברות !

$(function(){setImageBanner('3f89f705-f831-483f-8ac5-1f0bbab7d116','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

אלפים גדשו אמש את צומת הקניותר והאזינו בין השאר לבת נס ציונה, האחות השכולה אדווה קרא, קוראת מדם ליבה לשרה גלית אטבריאן לא לבוא לטקס הזיכרון בבית העלמין.

מוצ״ש 22.4.23. הערב השישה עשר להפגנות המחאה בנס ציונה והן רק מתגברות !

מוצ״ש 22.4.23. הערב השישה עשר להפגנות. אלפים גדשו הערב את צומת הקניותר במחאה הגוברת והולכת משבוע לשבוע.
שאול עמיר בן דורו של יהונתן גפן, נשא מילים לזכרו וקרא את שירו  "דקה דומיה".

מחאת נס ציונה

אדוה קרא, אחות שכולה, תושבת נס ציונה דיברה מדם ליבה.:
גלית דיסטל אטבריאן, היי ובוקר טוב,
אנחנו לא מכירות, וגם לא נכיר. אני אדאג לכך, מאחר ואת לא מצליחה, אני אקח את המושכות ואראה ואפגין (לא עם דגלים, זמבורות וכו')-
אחריות, סובלנות, ממלכתיות, אחווה ומעל לכל- כאב.

גלית, בחרת או נבחרת, להגיע לבית העלמין בנס ציונה כנציגת הממשלה.
לפני חודש וחצי בחרת להתבטא באופן שלא משתמע לשני פנים; בחרת לעורר פרובוקציה; ואינני יודעת מדוע את ממשיכה בדרך זו גם כעת.
אני בטוחה שבינך לבינך את מתלבטת,
אני בטוחה שאת לא היית רוצה שהתרחישים עליהם מדברים יקרו בבתי העלמין, ויותר מכל- אני בטוחה שלא היית רוצה להוסיף ולצער את המשפחות השכולות.

גלית, למעשים שלנו יש השלכות, מי כמוך כאשת ספר ומילה יודעת עד כמה יש משמעות לכל מילה שנאמרת.
כשבחרת לומר את המילים בציוץ המצורף, ובראיונות נוספים, פגעת עמוקות במשפחת השכול, פגעת בי.

אמיר, אחי, שהיה בדיוק באמצע ביני לבין אחותי האהובה, נפל שבועיים אחרי יום הזכרון ויום העצמאות. אמיר אהב את המדינה שלנו, הוא היה ציוני וערכי; הוא נפל בערב ל"ג בעומר ומאז הצטרפנו למשפחה שמאחדת את כל חלקי החברה הישראלית.
27 שנים שאני מגיעה לבית העלמין ביום הזכרון, כל שנה, עומדת, מכבדת ומתרגשת מהחיילים, מהחברים, מהאנשים שמגיעים כדי להעביר לנו מסר אחד- "אנחנו איתכם, אנחנו חושבים עליכם ועל היקרים שלכם".

השנה גלית, אני לא אגיע. רק במידה ותחזרי בך, ותחליטי לא להגיע לבית העלמין בנס ציונה, אוכל להגיע. אז מה את אומרת- האם תוכלי לאפשר לי להגיע לבית העלמין, לקבר של אחי?

פאר לי שחר, עיתונאית ואשת רדיו קראה לקהל:
אף אחד לא עומד לסיים את המאבק מחר בבוקר. לא אם זה תלוי בביבי. לאחר 16 שבועות אפשר להגיד שללא התגייסות שלכם היינו במקום אחר. אם לא נעמוד כאן כל שבוע לא נוכל למגר את הרוע ואת הקיצוניות הימנית הזאת. הם לא מתכוונים לעצור כמו בפולין ובהונגריה. זה רק פסק זמן בשבילם. אבל אנחנו לא נרים ידיים.

מחאת נס ציונה

אל״מ (מיל.) רמי מתן  מוביל מחאה ומגבורי החוה הסינית התריע ואמר:

התורה מצווה על איסור אמירת שקר. אז חברים יקרים הבנו שיש לנו ראש ממשלה שקרן מניפולטור מסית ובוגד בערכים.הבנו שתהליך קבלת ההחלטות שלו פגום ועל ידי משפחה בעייתית. שריו גזעניים ומשיחיים. ולכך אנחנו לא מסכימים. הממשלה הזאת חצתה כל קו אדום ועל כן יצאנו לרחובות.

 עו״ד טליה ששון יו״ר המועצה הציבורית של הקרן החדשה אמרה:
יום השואה שחל השבוע המחיש לי שלא הסכלנו כחברה וכמדינה להפיק את המסרים מהשואה האיומה שהיה ראוי לנו להפיק. הסתפקנו בחובה לצבא חזק אבל לא במערכת שלטון החוק עם הערכים שוויון בפני החוק שהדמוקרטיה ערבה לו. השוויון מפני החוק ושלטון המועגנים על ידי מערכת משפט עצמאית. הם אלה שמגנים עלינו.

גם נשות בונות אלטרנטיבה המשיכו להפתיע במיצג נוסף

את המחאה ליווה בקולו הערב הזמר אסף אברבוך.
אסף חגג אמש את יום נישואיו ה 12 לבחיר ליבו לירן, יליד נס ציונה. שניהם החליטו לחגוג את יום נישואיהם במחאה בנס ציונה כדי לחזק את המחאה ולוודא כי זוגות חד מיניים יוכלו לחיות ללא חשש ובשיוויון בישראל וכי בג״צ יוכל להמשיך ולשמור על זכויותיהם.

מחאת נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה