מזל שאמש לא היה קפוא. ישיבת מליאה נוספת נערכה באויר הפתוח..

$(function(){setImageBanner('c5a00cda-0fda-42c8-8393-0c4f4aae13a8','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

משולחן המליאה אמש:
דווח על השינויים בארגון ופעילות אגף שפ"ע, כולל הכנסת הפחים הכתומים למיחזור אריזות בקרוב.
הוצגה פעילות מנהלת ההתחדשות העירונית והוצג הציון הגבוה שקיבלה הרשות, על פי מדד בקרת הון אנושי של משרד הפנים.
אושר דו"ח הביקורת לשנת 2019 ואושרו תקציבים בלתי רגילים בנושאים שונים.
לאור התנגדות יו"ר האופוזיציה שחר רובין להכללת הנושא בסדר היום ברגע האחרון - לא נדונה הצעת ראש העיר לאישור הלוואה בת 10 מליון ש"ח ותידון בישיבת מועצת עיר שלא מן המניין שנקבעה ל 16.2.

עיריה

משימה לא קלה להיות חבר/ת מ. עיר בימים כאלו, כשהדיונים נערכים באויר הפתוח עם תנורים.. למרבה המזל מזג האויר האיר פנים לנאספים.

ועדיין, קשה להבין מדוע מ. הפנים לא מאשר ישיבות מליאה ב"זום". נושא שבגינו עתר אתמול ראש מועצת מזכרת בתיה בני גאון, לבג"צ.

כאמור, עמדה המליאה לדון גם בנושא שנוסף לסדר היום רק שלשום - הצעת ראש העיר לאישור לקיחת הלוואה בת עשרה מליון ש"ח למימון שוטף וכיסוי גרעון וזאת כדי ליהנות מן התנאים המועדפים הניתנים היום לרשויות תחת משבר הקורונה. (כשהאלטרנטיבה, להבנתי הינה העברת כספים מתקציב הפיתוח לתקציב השוטף באישור חריג של מ. הפנים, אם אכן יינתן. א.ב.ד.)

אלא שיו"ר האופוזיציה שחר רובין תבע להוריד את הנושא מסדר היום מאחר והוכנס אליו פחות מ48 שעות לפני כינוס המליאה, בניגוד לנוהל ואכן הנושא יידון בישיבת מליאה מיוחדת שלא מן המניין שתתקיים  ב16.2 כאשר בכוונת רובין להתנגד גם שם להלוואה, כך הודיע.

ונעבור לנושאים שכן נדונו בישיבה: 

דו"ח הביקורת

ועדת הביקורת אימצה את חוות דעת המבקר. דו"ח המבקר שאושר קודם לכן בועדת הביקורת בראשות יו"ר האופוזיציה שחר רובין, אושר במליאה פה אחד וכלל בין היתר בדיקת הצהרת הון לבכירים ונבחרים .

מתברר כי כל החייבים בהגשה הגישו הצהרות הון כנדרש.

תברואה וניקיון

דווח כי נרשמה עליה בכמויות האשפה שגדלה במיוחד בשנת 2020 עם הקורונה, התבצעו שינויים במבנה אגף שפ"ע תוך דגש על טיפול פרטני ומתן פתרונות לשמירה על ניקיון המרחב הציבורי, כל אלו לצד קידום מיחזור על ידי הצבת מרכזי מיחזור חדשים והכנסת הפחים הכתומים לעיר, אשר צפויים להיכנס בשבועות הקרובים.

הנגשת מידע ונגישות

 ראש העיר דיווח כי העירייה הצליחה לצמצם את כל פערי הנגישות בעיר ולעמוד בכל פעימות חוק הנגישות, הן בהנגשת מידע לציבור והן בהנגשת שטחים ציבוריים וכולל מבני ציבור, מוסדות חינוך, ותחנות אוטובוס.

מנהלת ההתחדשות העירונית:
כמו כן הוצגה לחברי מועצת העיר עבודת מנהלת ההתחדשות העירונית שקמה בשנת 2020 ותפקידיה כוללים החל מאחריות נרחבת לקידום מדיניות תכנון, קידום מיזמי התחדשות ועד הובלת תהליכי שיתוף ציבור, איתור ומתן מענה לצרכי הקהילה, ליווי תוכניות מתאר ועוד.  המנהלת פועלת הן מול היזמים והן מול התושבים ואחראית כיום על 7 מתחמי התחדשות בעיר: יד אליעזר, נחמיה, אצ"ל, בן צבי, עצמאות, הבנים ולב העיר.  חברי מועצת העיר קיבלו סקירה מקיפה על הפרויקטים השונים ושלבי התכנון המעודכנים לכל פרויקט.

מדד "בקרת הון אנושי".
לבסוף, הוצג לחברי המועצה דירוג הרשות על פי מדד בקרת הון אנושי. המדד שנערך על ידי משרד הפנים כלל בחינת התנהלות הרשויות על פי הפרמטרים: תקינות הליכי מכרז לגיוס הון אנושי, איוש משרות כמתחייב בחוק, חריגות שכר, כללי מנהל תקין, מנגנון הערכת עובדים ועמידה בתקן כ"א.

נס ציונה דורגה תחת ציון של "רמת תפקוד גבוה" עם ניקוד של 90 מתוך 100.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה