מחאת נס ציונה: אלמונים השליכו אבנים לעבר המפגינים הערב וברחו. איש לא נפגע. ראו ההפגנה בוידאו

$(function(){setImageBanner('529e9653-269d-4adb-be5a-dbd5773f29fe','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

 הערב נפתח בדקת דומיה לזכר הנרצחים בפיגועים בשבוע האחרון.
ארוע מדאיג בתחילת ההפגנה, כאשר כמה צעירים הגיעו לחניון בה"פ, השליכו אבנים לעבר המפגינים ונמלטו לעבר הפארק.
למרות הציפיות להשתתפות מעטה יותר, בשל המצב הבטחוני והשהיית החקיקה, הגיעו לפחות 1,500 מפגינים והאזינו לדבריהן של שלוש נשים מעוררות השראה:
 פרופ' אפרת ליברטל, ד"ר תאיר פרזי פרסלר בת נס ציונה, ד"ר אביבה בריינר, תושבת עירנו ולשעבר חברת מ. העיר.
נערך מחדש 9.4. 09.00

ורד הדר

מחאת נס ציונה: אלמונים השליכו אבנים לעבר המפגינים הערב וברחו. איש לא נפגע.

ראו בוידאו:

כמדי שבוע הפגינו הערב כ 1,500 איש בצומת הקניותר וזאת למרות הציפיות להשתתפות מעטה הרבה יותר, בשל המצב הבטחוני, החופשות וכמובן השהיית החקיקה.

אלא שהערב היה שונה מאחרים, בכך שכל הנאומים בו נישאו ע"י שלוש נשים. פרופ אפרת ליברטל
דוקטור תאיר פרזי פרסלר, תושבת העיר  ודר אביבה בריינר, תושבת עירנו ולשעבר חברת מ. העיר.

ארוע מדאיג אירע בתחילת ההפגנה הערב, כאשר כמה נערים הגיעו לחניון בה"פ , השליכו אבנים לעבר הרחבה  בחזית הבנק ונמלטו לעבר הפארק. כמה מהמפגינים ניסו לרדוף אחריהם, אך ללא הצלחה. המשטרה לא היתה מעורבת בארוע, כי מעט השוטרים שנכחו כסקו בהכוונת התנועה וכלל לא היו מודעים לנסיון התקיפה החמור.

 הערב נפתח בדקת דומיה לזכר הנרצחים בפיגועים בשבוע האחרון.

 ------------------------------------------------------

ורד הדר מחאת נס ציונה
 להלן הדברים שנשאה פרופסור אפרת ליברטל:
אני רוצה לפתוח בשליחת תנחומים למשפחות שאבדו את שתי בנותיהן אתמול בפיגוע רצחני ולאחל החלמה לאם המשפחה. אין מילים לתאר את הכאב מול מוות של חפים וחפות מפשע.
אני מתרגשת מאד לעמוד פה הערב.אני עומדת בפניכם כאזרחית מן השורה, כאשה, כאם , וכאשת אקדמיה.
בשבועות האחרונים זנחתי את השגרה שלי ועברתי לעבוד כמעט במשרה מלאה במטה המחאה של אוניברסיטת תל אביב, יחד עם אלה זנחתי את המלתחה שלי ואני הולכת לכל מקום עם חולצות המחאה כחיילת בצבא ההגנה על הדמוקרטיה!
ההפיכה המשטרית שהממשלה, בעזות מצח מכנה רפורמה, מדירה שינה מעיני.
ההפוגה הנוכחית היא לא יותר ממאחז עיניים שנתניהו, גדול המניפולטורים שידעה המדינה הזו, מנסה למכור לנו כדי להרדים אותנו וזה מדיר שינה מעיני לא פחות.
בשבועות האחרונים אני צועדת בצעדות המחאה של אוניברסיטת תל אביב ובהפגנות אחרות וצועקת למגאפון סיסמאות שכולנו מכירות ומכירים היטב:
• בלי דמוקרטיה אין אקדמיה!
• בלי דמוקרטיה אין חינוך!
• בלי דמוקרטיה אין תרבות!
• בלי דמוקרטיה אין שוויון!
המילים האלו אינן רק סיסמאות אלא לב ליבה של חברה דמוקרטית חופשית שבה מתקיים חופש הביטוי, היצירה, המחקר והאמנות.
בלי דמוקרטיה אין תרבות:
ב- 1970, לאחר הורדת המחזה "מלכת האמבטיה" בגלל צנזורה, כתב חנוך לוין:
"כבוד שר הביטחון, ראשי מועצות עירוניות, אישי ציבור ומעלה, אירגוני הורים שכולים, כתבי עיתונות, רדיו וטלוויזיה, קהל אזרחים נכבד,
בוש ונכלם, ויחד עם זה אסיר תודה, עומד אני בפניכם היום. מאמציכם הכנים והבלתי נלאים להוריד את ההצגה 'מלכת אמבטיה' פקחו את עיני וגרמו לי שאהרהר שנית במה שכתבתי. עתה, עם הורדת ההצגה מעל בימת התיאטרון הקאמרי, יכול אני להודות בראש מורכן: שגיתי. ניצלתי את עקרונות הדמוקראטיה והחופש על מנת לערער את מוראל הציבור, לחרף ולגדף מערכות ישראל ולזרוע איבה ומבוכה בקרב אומה מלוכדת.
הוא ממשיך ואומר: אני חוזר בי מכל מלה ותג שכתבתי. הריני מבקש מכם, בשפל-קול, לייחס את משגי לגילי הצעיר ולחינוך הקלוקל שקיבלתי בבית הורי.
ועם בקשת הסליחה, אני מוסיף לקוות שתינתן לי עוד הזדמנות נוספת להוכיח עצמי כאזרח מועיל מן השורה, לתפארת המדינה והלאום."
אנחנו קרובים ליום בו מכתב כזה לא יהיה תגובה ביקורתית לצנזורה, אלא היומיום הנדרש מנשות ואנשי התרבות במדינה.
דמיינו מדינה ללא אמנות וללא תרבות.
לשם בדיוק הממשלה הנוכחית מנסה לקחת אותנו.
ואנחנו לא ניתן!

בלי דמוקרטיה אין אקדמיה:
דמיינו אקדמיה מטעם, שבה תקציבי מחקר ניתנים רק לאלו שמיושרים עם המשטר. שבה אין מחקרים ביקורתיים והאקדמיה מגוייסת לפיתוח אמצעי לחימה. אקדמיה שבה למדעי הרוח, התרבות, והחברה אין יותר מקום אלא בכדי לפתח כלים לשטיפת מוח של האזרחים, על מנת לשמור על השלטון יציב וחזק.
חוקרים חברי פורום מדעני מדינה למען הדמוקרטיה הישראלית, אספו את החוקים שהניחו חברי הקואליציה על שולחן הכנסת מאז נכנסה הממשלה הנוכחית לתפקיד, ואני רוצה להודות לד"ר יעל שומר שהעבירה לי את החומרים האלה.
אוסף החוקים הזה, הוא חלק מהמטרה הסופית של הממשלה שעבורה ההפיכה המשטרית היא האמצעי והוא מחריד אותי, וצריך להחריד כל אשה ואיש שהדמוקרטיה יקרה לליבם, שחופש הביטוי יקר לליבם, שתרבות, אמנות ושוויון יקרים לליבם. במילה אחת אפשר לתאר את האוסף הזה כ- בושה!
הוא כולל חוקים שפוגעים בזכויות אדם ומצמצמים את חופש המחאה וגם חוקים שפוגעים בחופש הביטוי ובאקדמיה וקוראים לפגיעה בתקציבי האקדמיה על בסיס התבטאות שאינה מיושרת עם השלטון, ושיתופי פעולה בינלאומיים עם גורמים שמתבטאים נגד ישראל.
זה יהיה סופה של האקדמיה הישראלית כפורצת דרך. זה יהיה סופם של שיתופי פעולה בינלאומיים עם מוסדות מובילים בחו"ל. אנחנו כבר עדים לתורמים גדולים לאקדמיה הישראלית שהחליטו להפסיק את תרומתם למחקר ולמדע המתקיים בה. ללא תקציבי מחקר כיום לא ניתן לעשות מדע פורץ דרך! ללא חופש ביטוי לא ניתן לקיים מחקר אמיתי במדעי הרוח, החברה והאמנויות!
בושה!
כאשת אקדמיה אני מוקפת בסטודנטים וסטודנטיות, חברי וחברות סגל אקדמי ומנהלי מכל קצוות החברה הישראלית – חילוניות וחילוניים, דתיות ודתיים, אנשי ונשות ימין וכאלו מהשמאל וגם אחוז לא מבוטל של בני החברה הערבית. יש לזכור שהמאבק על הדמוקרטיה שייך לכולנו, כפי שנכתב במגילת העצמאות - ללא הבדל דת גזע ומין.
בפגיעה בדמוקרטיה יהיו כמובן כאלה שיפגעו יותר. באופן לא מפתיע הפערים ייווצרו בדיוק על בסיס הבדלי דת גזע ומין.
החוקים המוצעים על שולחן הממשלה פוגעים באופן ישיר בחברה הערבית ומפרים באופן בוטה את הזכות לשוויון ולזהות עצמית של החברה הערבית בארץ. זוהי אינה דמוקרטיה!
אך הפגיעה לא תהיה רק על בסיס דת וגזע אלא גם על בסיס מין: לא רק החברה הערבית אלא גם נשים ולהט"בים יהיו בין הנפגעים והנפגעות העיקריים של ההפיכה בחוקים שקוראים לפגיעה חריפה בזכויות נשים ובזכויות להט"בים.
לא הגענו ל 2023 כדי לחזור בזמן עשרות שנים אחורה.
אני רוצה לשתף אתכם בדבר חשוב - השבוע התפרסמה בעיתון הארץ כתבה של נטע אחיטוב, בה היא מראיינת את שרדיה פופוביץ', שמלמד ארגוני מחאה בכל העולם איך מפילים דיקטטורים. לפי פופוביץ', אנחנו עושות ועושים כמעט הכל נכון. חסרים לנו כמה מהלכים קטנים כדי להצליח.
אחד מהמהלכים האלה הוא ליצור קואליציות מפתיעות. אני מציעה להפתיע את הממשלה, וכפי שהשכלנו במחאה הזו לייצר קואליציות בין ימין ושמאל, בין דתיים וחילוניים, ליצור גם עם החברה הערבית בישראל קואליציה אמיתית למען שוויון ודמוקרטיה!
לא נוותר!
אני לא יכולה לסיים מבלי להתייחס למצב הבטחוני. כולנו, אבל בעיקר תושבי הפריפריה משלמים בימים אלו מחיר כבד על כך וליבנו אתכם. אנחנו מבינים שנתניהו ינסה למנף את המצב על מנת להחליש את המחאה ולהעתיק את תשומת הלב שלנו למקומות אחרים. לא ניפול הפח הזה! שוויון ודמוקרטיה הם הבסיס לחוסן שלנו ושלכם, כולנו יחד במאבק הזה ולא נוותר! ישראל לא תהיה דיקטטורה!

.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה