מחאת נס ציונה לא עוצרת למרות ההידברות. הפגנת הענק הערב נפתחה בנגינה חיה וצעדת "נשים בונות אלטרנטיבה" .

$(function(){setImageBanner('2a0e9a9f-b853-44a9-93cc-8bd4c06dad34','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

מחאת נס ציונה לא עוצרת. המסר: ההפגנות תמשכנה כאילו אין משא ומתן, והמשא ומתן יימשך כאילו אין הפגנות.
בהפגנה השתתפו מעל 1,500 איש, החלה בנגינת קבוצת נגן נס ציונה ובצעידה של הנשים באדום מרחבת קרית התרבות לצומת הקניותר. ראו בוידאו.
קיראו את נאומה המרגש של רומי פוהורילס - בת 16, פעילה חברתית, תלמידת תיכון בן גוריון בנס ציונה במגמת מנהיגות.

פרטי

הדוברים בהפגנה  הערב:

מחאה
תומר אביטל - עיתונאי, שקוף, העין השביעית:

מחאה
מהרטה ברוך רון - פעילה חברתית ופוליטית, סגנית ראש עיריית ת״א לשעבר:

מחאה
עו״ד- ח״כ לשעבר מלי פולישוק בלוך- פעילה פוליטית וחברתית:

וכן רומי פוהורילס - בת 16, פעילה חברתית, תלמידת תיכון בן גוריון בנס ציונה במגמת מנהיגות, שאת נאומה החלטנו לפרסם במלואו:

מחאה

שלום לכולם, קוראים לי רומי פוהורילס - אני בת 16 ואני תלמידה בתיכון בן גוריון כאן בעיר.
ואני רוצה להיות כנה איתכם, אני מודאגת!
מאוד מודאגת!
אני לא מודאגת מהבגרות באזרחות או מהמתכונת בהיסטוריה!
אני יותר מודאגת מכך שהחומר באזרחות, יהפוך לחומר בהיסטוריה!

אני מודאגת מגורל המדינה האהובה שלנו - המדינה האהובה של כולנו: של הימנים והשמאלנים, של החילונים והדתיים, של המזרחיים והאשכנזים, של היהודים ושל הערבים. מדינה שהיא פסיפס של דעות, שהיא כור היתוך של תרבויות, אבל שכולנו אוהבים מכל ליבנו.

אני מודאגת מקריאות ההסתה שמגיעות מנבחרי הציבור שלנו אך לא פחות מההשפעה שיש להן על השיח הציבורי, על האלימות הגואה, על השסע שמאיים לקרוע את החברה הישראלית.
אני מודאגת מהטרור המשתולל ומהממשלה ומהכנסת שמונהגות על ידי אנשים שכבר מזמן לא רואים את טובת ישראל לנגד עיניהם.

אני מודאגת מהמהפכה המשטרית!
אני לא רוצה לחיות בישראל דיקטטורית שבה אין אף אחד שיגן עליי ועל הזכויות שלי. אני לא רוצה לחיות בישראל שבה נבחרי הציבור שלנו עסוקים בלהעביר חוקים פרסונליים במקום להתעסק במצוקות היום יומית של האזרחים. אני לא רוצה לחיות בישראל שבה אין הפרדת רשויות ומערכת המשפט מסורסת. אני לא רוצה לחיות בישראל שמתעלמת בהפגנתיות מחצי מהעם שבא ומוחה בדרך הכי דמוקרטית שיש, בישראל שלא חותרת להקשבה ולהידברות.

אני שואלת אתכם, מי יגן על הזכויות שלי? מי יבטיח לי שאחרי שההפיכה תעבור בכנסת, אני עדיין אוכל לחיות את חיי בדרך שאני רואה לנכון? הממשלה אוהבת לנפנף בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אז אני שואלת, איפה החירות שלנו?! כי החירות שלי היא הזכות לפנות לבגץ חזק ואיתן שישמע אותי ושיגן עליי!

אז תקראו לי אנרכיסטית! תקראו לי בוגדת! תקראו לי לא ציונית! לבוא להפגנה ולהניף את דגל ישראל בגאווה, זאת הדרך שלי להראות כמה אני אוהבת את המדינה הזאת וכמה אכפת לי ממנה.

בהפגנה בשבוע שעבר עבר רכב והנהג הוציא את הראש מהחלון וצעק לעברי: "אין לכם משהו יותר טוב לעשות במוצאי שבת?" ומרוב הלם, אני שתקתי. אבל עכשיו אני לא שותקת, עכשיו אני רוצה לענות לו ולענות לכל הצקצקנים האחרים - כן! אין לי שום דבר יותר טוב לעשות במוצאי שבת מאשר להציל את הדמוקרטיה.

אומרים עלינו בני הנוער שאנחנו מנותקים, אבל אני רואה את מה שהולך ברחובות ואני שומעת בני נוער שאכפת להם מהמדינה הזאת! בני נוער שאומרים לא לגזענות! לא להסתה! לא להומופוביה! ולא לדיקטטורה!

ואני רוצה לקרוא גם לשאר בני הנוער, בני הנוער של חורף 2023, בני הנוער בעיר, ובמדינה - תצאו מהבית! תפגינו! תראו כמה אכפת לכם ממדינת ישראל! כי בסוף אנחנו נצטרך לחיות ביום שאחרי ההפיכה ולהתמודד עם ההשלכות העצומות שלה על חיינו ועל הזכויות והחופש שלנו בתור אזרחים במדינה.

אז כן, אני מודאגת.
אבל לראות את כולכם כאן הופך אותי לקצת פחות מודאגת, כי אני רואה אנשים שאכפת להם מהמדינה ושלא מוכנים לוותר במלחמה על הבית. ולכן לא נותר לי אלא להאמין שכוחות האור שאתם מפיצים, יגברו על החושך.
תודה רבה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה