מחאת תנועות הנוער מתרחבת והפעילים הנס ציונים הפגינו בצמתים

$(function(){})

משבר הקורונה הביא לפגיעה קשה בתנועות הנוער. בימים האחרונים בני הנוער יוצאים להפגין בנסיון למנוע את סגירת תנועות הנוער. אתמול הפגינו עשרות בני נוער בכניסה לנס ציונה.

צילום עצמי

משבר הקורונה פוגע לא רק בעסקים הקטנים אלא גם בתנועות הנוער שנמצאות על סף קריסה.  בנסיון להציל את התנועות יצאו בני הנוער להפגין בנס ציונה ובשאר הארץ כדי לנסות להציל את "הבית השני" שלהם. אתמול התקיימו הפגנות של תנועת הצופים בכ-140 אתרים בישראל.  גם צופי נס ציונה מהשכבה הבוגרת בשבט איתן לקחו חלק במחאה, כמו גם חברי "מכבי צעיר" ו"כנפיים של קרמבו". הבוגרים הביאו תופים, משרוקיות ושלטים עם כיתוב שאומר הכל, "זה לא נורמלי לוותר על הבלתי פורמלי", " זה לא כל-כך נעים לראות סניף סגור" ועוד שלט חשוב נוסף  "צפצפו אם אתם תומכים בתנועות הנוער".  הם עמדו בכניסות הצפונית והדרומית לנס ציונה ומחו על מה שעלול להביא לקריסת תנועות הנוער. 

גם תנועת הנוער מכבי צעיר נפגעו מהמצב, בתנועה מספרים כי "כשנכנסנו לסגר, נכנסו תנועות הנוער וביניהן מכבי צעיר – לעשייה שאין דומה לה. הם העבירו פעילויות יומיומיות לחניכים שלהם דרך הזום, דרך הווטסאפ, דרך ההנגאווטס ודרך כל מה שרק ניתן. בין היתר הפעילו התנדבויות, רדיו סניפי לחניכים ולבוגרים, מסדרים סניפיים, הפנינג מחנאות מקוון, תחרויות בישול וסדנאות יצירתיות לכל אחד. ואז תנועות הנוער חזרו לפעילות בסניפים ופיזרו שלטי "תו-סגול" בכל פינה בסניף. חייבו כל ילד בכיתה ג' עד יב' להגיע עם הצהרת בריאות, מסכה ובקבוק מים אישי, שמרו מרחק, הכינו עזרים לפעולות עם כפפות ומצאו את עצמם ממציאים גלגל חדש של פעילויות – הרי לא כל פעילות יכולה לעבור במרחק 2 מ' ועם מסכה."

צילום עצמי

עם הקמת הממשלה החדשה החלו ראשי התנועות לנסות לשכנע את מקבלי ההחלטות בחשיבות הפעולות, אך מעבר תנועות הנוער ממשרד החינוך למשרד להשכלה גבוהה,  הובילה לביטול פעילויות הקיץ . בתנועה מספרים כי "זה נעשה ללא כל ניסיון להוצאת מתווה מסודר, איסור על מפגשים עם כיתות ה' ומעלה וקיצוץ שליש מתקציבי תנועות הנוער בארץ. כשתנועות הנוער הבינו שנדחקו לפינה בעודן שומרות על ילדיהן – ידעו שעליהן לצאת למאבק על הבית."

"זה לא מאבק על כסף, זה מאבק על ילדי 2020"  מדגישים בתנועות הנוער, "הילדים שישבו בבית חודשים וחיכו בסבלנות לחזור; הילדים שבהחלטה לסגור את תנועות הנוער, יצאו להיפגש עם חברים שלהם ברחובות – ללא פיקוח על שום הנחייה וללא המדריך שאסור להם לפגוש– המדריך, מי ששמח בשמחתם וקשוב לכל קושי- קושי שלעיתים לצערנו יכול להגיע גם מהבית."

לאירועי האתמול לא הגיעו צופים משבט "סהר" הנמצאים בבידוד בשל חשש שהיו בקירבת חולה מאומת בקורונה. בתחילת השבוע הפגינו  20 חברי השכבה הבוגרת של שבט הצופים "סהר" מנס ציונה ברחבת הכנסת. בני הנוער מחו תחת הסיסמה "לא מוותרים על הבית".

צילום עצמי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה