מחירי מוצרי החלב מזנקים ב 16% בשבוע הבא

$(function(){})

ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ומשרד החקלאות מעדכנת את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, שיעלו ב-16%. ההתייקרות תיכנס לתוקף ב-1 במאי.

מוצרי החלב מזנקים

רגע לפני יום הזיכרון פרסם משרד החקלאות עדכון למחיריהם של מוצרי החלב שבפיקוח מחירים, הודעה שעברה מתחת לרדאר הציבורי. מחירי מוצרי החלב  יזנקו ב–16% בממוצע בתחילת מאי, בשבוע הבא. 

בעקבות עדכון המחירים החדש, בין המוצרים שמחיריהם יעלו מיום שני הקרוב:

חלב 3% שומן בקרטון (1 ליטר) יימכר לצרכן ב–7.23 שקלים במקום ב–6.23 שקלים כיום;

גביע גבינה לבנה (250 גרם) יעלה 5.77 שקלים במקום 4.98 שקלים;

גביע אשל (200 מ"ל) יימכר ב–1.96 שקלים במקום 1.69 שקלים;

המחיר לק"ג אחד של גבינת עמק חצי קשה (28% שומן) יהיה 51.98 שקל במקום 44.79 שקל.

בישיבה של ועדת הכלכלה של הכנסת ב–30 בינואר, שבה נודע על ההתייקרות, אמר יו"ר הוועדה דוד ביטן (הליכוד): "עלייה כזו לא תעבור במדינה… זה משהו שנופל על השכבות החלשות". אך נראה שביטן טעה: העלאת המחירים עוברת בשקט יחסי, אף שהיא נטל משמעותי על אותן שכבות.

השר כחלון נאבק בזמנו נגד העלאת המחירים, היום אין מי שילחם

ב–2018–2019 ניהלה תנובה מאבק עיקש על העלאת מחיר "צנועה" של 3.4% שעליה המליצה ועדת המחירים, המופקדת על מחיריהם של מוצרי החלב שבפיקוח מחירים. מי שלא שקט וסירב להעלאות המחירים היה שר האוצר דאז, משה כחלון, שסירב לחתום על צו לייקור החלב ומוצריו למרות המלצת הוועדה. תנובה עתרה לבג"ץ ושחייב לבסוף את כחלון לחתום על הצו. גם אז כחלון לא חתם מיד, ותנובה נאלצה לפנות לבג"ץ בשנית ולבקש צו לפי פקודת ביזיון בית משפט בגין אי־קיום פסק הדין.

כשחתם על העלאת המחירים, תחת מחאה, הצהיר כחלון: "עמדתי הייתה ונותרה שבנסיבות העניין אין מקום להעלות את מחיר החלב, בהתחשב בהשלכות שיש לכך על יוקר המחיה ועל הפגיעה בציבור, בדגש על השכבות החלשות".

אז איך קרה שהתייקרות חדה בהרבה, של 16%, עוברת בשקט בתקופתם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושל שר החקלאות אבי דיכטר?

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה