המחקר של כללית שם סוף לטענות מתנגדי החיסונים: הלא מחוסנים סובלים יותר מדלקת שריר הלב

$(function(){})

קופת חולים כללית בשיתוף ואוניברסיטת הרווארד, בחן נתונים של 2 מיליון מבוטחי הקופה. מסקנות המחקר שומטות את טענות מתנגדי החיסונים ומציגות נתונים הפוכים. המסקנה הראשית- לא מחוסנים חשופים יותר לסיכון מאוכלוסיית המחוסנים.

https://pixabay.com

תופעות לוואי?  דווקא בקרב הלא מחוסנים. 

כל מי שנתקל בפוסטים ברשתות החברתיות אודות הסיכון הנלווה לחיסכון של חברת פייזר, היה יכול לחשוב שיש סכנה אמיתית לדלקת שריר הלב לאחר החיסון. המחקר החדש של כללית בשיתוף אוניברסיטת הרווארד שולל את הטענה הזו ושומט, המלכה למעשה, את הטענות של כת מתנגדי החיסונים. 

מאז תחילת המבצע חסנה כללית את חבריה ב-6,684,627 במנות חיסון ולמעשה מחזיקה בבסיס הנתונים הגדול ביותר בישראל. 

איך התבצע המחקר? 

על ידי השוואת נתונים של קבוצות אוכלוסייה דומות. כל קבוצה כללה כ-850,000 איש. הראשונה של מחוסנים והשנייה של אלו שבחרו לא להתחסן. הקבוצות היו דומות מבחינת מין הנבדקים, וכן מאפיינים נוספים. 

מה אפשר ללמוד מהמחקר על בטיחות החיסונים?  

  • לא מחוסנים לוקים ביותר מקרים של דלקת שריר הלב- רק 2.7 מקרים עודפים לכל 100 אלף אנשים מחוסנים. לעומת זאת, בקרב אנשים לא מחוסנים שנדבקו בקורונה נמצאו 11 מקרים עודפים של דלקת שריר הלב לכל 100 אלף אנשים.
  • תופעות לוואי קלות לאחר החיסון היו נפיחות של בלוטות הלימפה הנחשבת לתופעת לוואי קלה המהווה המאפיינת כל חיסון אחר. 
  • בקרב הלא מחוסנים נמצאו 78 מקרים עודפים לכל 100,000 אנשים;
  • דלקת התוספתן עלה כי מספרים המקרים העודפים הוא 5 לכל 100,000
  • שלבקת חוגרת- המחקר הראה 16 מקרים עודפים לכל 100,000.

תופעות לוואי חמורות בקרב לא מחוסנים שנדבקו בקורונה

עד כמה אדם שבחור שלא להחתסן מסכן את עצמו? המחקר מצא מספר תופעות לוואי חמורות בקרב חולי קורונה שלא חוסנו. התופעות כללו בין היתר דלקת שריר הלב, הפרעות קצב לב, נזק לכליות, דלקת קרום הלב, תסחיף ריאתי, קרישי דם בוורידים העמוקים, אוטם בשריר הלב ושבץ מוחי. 

אישור FDA לפייזר שומט את הקרקע מתחת לרגליהם של מתנגדי החיסונים

בתחילת השבוע, הקהילה הרפואית בישראל קבלה בשמחה את האישור המלא שהעניק ה-FDA בארה"ב לחיסון נגד קורונה של פייזר. פרופ׳ אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית קורא לציבור להתחסן ולמנוע התפרצות המגפה. אישור FDA לפייזר שומט את הקרקע מתחת לרגליהם של מתנגדי החיסונים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה