מטריד: נערות מזהירות מפני פרסומים בטיקטוק על "יום האונס" - שבו מותר כביכול לאנוס

$(function(){setImageBanner('57700148-f599-466a-8891-26ceab1ff77b','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

בימים האחרונים עלו לרשת הטיקטוק אזהרות מפני "יום האונס" - שבו מותר לכאורה לבצע מעשי אונס. הפוסטים שהופצו בנושא, טענו כי היום יחול בשבת הקרובה. "לא מעט בדיחות שהתחילו בטיקטוק נגמרו בקטסטרופה" - כתבה גולשת. "הורים תתעוררו זה מלחמה אמיתית"

ילדה גולשת ברשת. קרדיט: שאטרסטוק

תופעת רשת מטרידה: בנות נוער מזהירות בטיקטוק מפני גברים שיבצעו תקיפות מיניות ביום שבת. מדובר כרגע בעיקר על תגובות לתופעה - שלא ברור עד כמה היא נרחבת. כרגע לא נמצאו פוסטים המעודדים לבצע תקיפות מיניות, ולא ברור אם מדובר במתיחה שיצאה משליטה. 

"תיזהרו, גם אם זה בצחוק הגברים של ישראל הם לא נורמליים" - כתבה אחת הגולשות. "להזכירכם כבר לא מעט בדיחות שהתחילו בטיקטוק נגמרו בקטסטרופה", כתבה גולשת אחרת, "הורים תתעוררו זה מלחמה אמיתית".

גולשת אחרת כתבה: "ממש חשוב תיזהרו. אני לא מאמינה שאני אפילו אומרת את זה אבל ב-24.4, יום שבת, תשמרו על עצמכם יותר מהרגיל. אנשים החליטו שזה יום האונס הבינלאומי. אל תצאו אם זה לא משהו קריטי. תשמרו על עצמכם, אני מצטערת שזה המצב ושאני צריכה לעלות דבר כזה בכלל".

אחד הפרסומים שמזהירים מפני "יום האונס"

לדברי רן בראון, מנהל מכון "מתבגרים", הבהלה החלה בעקבות שמועה על סרטון אמריקאי שעלה לרשת, ובו לכאורה נראים גברים אשר מכריזים על ה-24.4 כיום האונס הבינלאומי וקוראים לאונס נשים וילדים. מהנהלת טיק טוק ועד אחרון הגולשים לא נמצא אף אחד שיעיד שאכן ראה סרטון כזה.

"מה שבעיקר רואים כרגע ברשתות החברתיות הם פוסטים וסרטוני תגובה הקוראים לנשים וילדים להיזהר" - אמר בראון בראיון ל-N12. "עדויות ראשונות לפוסטים על "יום אונס בינלאומי" יש כבר מ-2018 ויום כזה לא באמת התקיים מאז".

"תמיד נכון להיות זהירים בעניין הזה ולהביא בחשבון שאולי איזשהו עשב שוטה יפרש את המסר לא נכון" - הוסיף, "אבל לא נראה שבאמת מתקיים קמפיין ליום כזה אלא בעיקר אזהרות מפניו".

בראון הוסיף והמליץ לברר עם הילדים אם שמעו על התופעה. אם כן, יהיה נכון לשאול אותם בנועם וברוגע שאלות כמו "מה דעתכם על זה? איך אתם מרגישים? האם זה מעורר חשש?" עוד המליץ לשאול: "מה לדעתכם עומד מאחורי הרעיון הזה והצורה שהוא הפך לויראלי?".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה