מינינו, חגגנו ו... נתקענו!  עיכוב אישור המועצה הדתית- להכרעת בג"צ

$(function(){setImageBanner('2e4df1fa-679e-4bc0-ae4a-ead31b289191','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

כבר 9 שבועות חלפו מאז נבחרו מחדש ההרכב החדש והיו"ר של המועצה הדתית וזו עדיין לא אושרה ע"י שר הדתות. כמו עוד עשרות מועצות אחרות, בשל ריב סמכויות פנימי בינו לבין היוהמ"ש בנשרדו. לעירייה נמאס והיא פנתה לבג"צ כנגד השר (אך להערכתנו בעידודו...) והנושא יידון לאחר ה 5/12. עם זאת בקשה לצו ביניים נגד מינוי זמני לעוזי עופר, נדחתה. בינתיים מיום ראשון  אין למועה"ד "בעל בית" ולא יהיו גם משכורות לעובדים.
בתמונה: משמאל, השר אביטן. מימין, היו"ר הנבחר והיו"ר היוצא.

ארכיון

  מאת: אבי בן דוד

אם חשבו ראש העיר שמואל בוקסר ואנשיו כי הצליחו לסיים ב30.8 את ה"מעשה מרכבה" הפוליטי והמסובך של מינוי מועצה דתית חדשה, עם רחמים דוד בראשה, לאחר העיכוב מאז ראשית יולי, מועד הבחירה המקורי ולאחר התפטרות אחד החברים וכל הסאגה המוכרת לקוראינו, טעו...

אמנם בכל הקשור בארצנו למועצות דתיות, בחירת רבני ערים וכו' נדרשת מיומנות פוליטית עילאית וההיסטוריה מוכיחה זאת... אבל דווקא כאן והפעם הסיפור היה פשוט, לפחות לכאורה.

אלא  שאז החלה שוב סידרת תרגילי השהייה שיזמו "אנשים אחרים" לטענת היו"ר היוצא עוזי עופר (ללא קשר אליו, חלילה..) – וביניהם העלאת טענות שונות לגבי כישוריהם וניסיונם המקצועי של דוד רחמים ורחמים לוי – המועמד הנוסף לתפקיד יו"ר המועצה, מה שאילצם להגיב, באמצעות עורכי דינם ולהשיב על הטענות כלפיהם, תשובות שטרם נדונו כלל...  

תשובות אלו אמורות היו להיבדק  ע"י היוהמ"ש של מ. הדתות, עוה"ד גליה קליין, אשר נמצאת כבר חודשים בעימות לכל רוחב החזית עם השר אביטן, בסידרת נושאים.

ומאחר והועדה המקצועית לאישור מינויים במועצות דתיות לא יכולה להתכנס בלעדיה ולה - כך נטען בעיתונות החרדית- יש השגות על תקינותם של עשרות מינויים של מומלצי המשרד בכל רחבי הארץ – השגות שהשר לא מוכן לקבל, הרי שהכל תקוע ונכון לרגע זה פג תוקף המינויים הזמניים ו/או הקבועים בכ- 130 מועצות דתיות  השבוע (1.11)  ואין באף אחת מהן מורשי חתימה ומקבלי החלטות.

התוצאה הישירה שבוודאי תגיע עד מהרה לבג"צ – לאלפי עובדי המועצות לא תהיינה משכורות ב- 10/11 וצעקתם תעלה השמימה. ואז, רשאי יהיה השר למנות זמנית "ממונים" (לא נבחרים) עד להשלמת הליכי אישור בועדה המקצועית וכו'.

עד כאן הזווית הארצית ועתה לזו המקומית.

העיריה עתרה שלשום לבג"צ בתביעה להורות לשר הדתות להשלים מיידית את הליך האישור והמינוי (ולחלופין, לנמק פסילות, אם יש כאלו) ואף ביקשה מביהמ"ש צו ביניים שיאסור עליו למנות את עוזי עופר שוב כממונה זמני, עד לתום הדיון בעתירה.

הסיבה, להבנתי, לבקשה זו, של צו הביניים, הינה החשש שמא המדינה הולכת לבחירות כלליות ובמקרה כזה, אסור על השר לאשר מינוי כלשהו עד למינוי שר חדש לאחר הבחירות....

(לא ברור) שופטי הבג"צ דנו אתמול בעתירה ובבקשה האמורה והחליטו כי העתירה אכן ראויה להישמע ועל הנתבעים (השר, המועצה הדתית ועוזי עופר עצמו) להגיש את תגובתם לה עד ה- 5/12. כאשר רק לאחר הגשתן, ייקבע מועד הדיון.

אולם, באשר לצו הביניים, בקשה זו נדחתה, מהנימוק שמעמדו של עוזי עופר כרגע כלל אינו ברור וממילא כל הסוגיה תוכרע בקרוב.

אלא שהסיכוי שהשר ימנה מחדש את עוזי עופר ל"ממונה" זמני (מה שיכול לארוך חודשים...) – די קלוש להערכתי. זאת מכיוון שהשר נמצא כאמור בעימות עם היועצת המשפטית והיא זו שעיכבה עד כה את האישורים. ואילו לשר איש ש"ס אין כל סיבה לפעול בניגוד לרצונה של הנהגת ש"ס הרשמית בארץ ובעיר ושל ראש העיר.

יותר מכך, לא אתפלא באם השר "הזמין" את הבג"צ כנגדו, כדי להאיץ את התהליך ובכך לדחוק לפינה את היוהמ"ש שלו (...) ולמנוע המשך העיכובים...

ובינתיים, לו אני הייתי עובד במועצה הדתית, הייתי נערך למצב שלא אקבל משכורת בשבוע הבא.

ומה אומרים בעיריה?

מעיריית נס ציונה נמסר:

העירייה הגישה עתירה לבג"צ נגד השר לשירותי דת  וביקשה צו המורה על חידוש הרכב המועצה הדתית כפי שאישרה מליאת מועצת העיר בהתאם לחוק. בגצ הורה למשבים להגיב לעתירה עד יום 5/12/20. לטובת תושבי נס ציונה יש לפעול בהקדם לאישור הרכב המועצה הנבחר ומינוי ממונה כדי להבטיח המשך מתן שירותי דת מיטביים לתושבי העיר.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה