מי יציל את הצל?.. בעוד הממשלה מחלקת מענקים לנטיעת עצים והצללת רחובות, בנס ציונה התחושה היא שהעירייה גוזמת יותר מדי.

$(function(){setImageBanner('48abb4c5-7dc0-4ed9-9d6c-dc5ada3e6543','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

העירייה מכנה את ה"תספורת" הזו שערכה לעצים שברח' סתוונית "גיזום מבוקר שנועד לחדש ולשפר צמיחה."
התושבים לא משתכנעים והתלונות רק מתרבות !

פרטי

מי יציל את הצל?.. בעוד הממשלה מחלקת מענקים לנטיעת עצים והצללת רחובות, בנס ציונה התחושה היא שהעירייה גוזמת יותר מדי.

לא מכבר קיבלנו הודעה לעיתונות, מטעם  המשרד להגנת הסביבה, לפיה: 

המשרד להגנת הסביבה מוביל עם המועצה הישראלית לבנייה ירוקה מיזם תקדימי עם שותפים נוספים לגיבוש אסטרטגיה להצללה לישראל. במסגרת זו פרסם המשרד להגנת הסביבה קול קורא לתמיכה ברשויות מקומיות לבנייה ולקידום של תוכניות להצללה ולקירור באמצעות עצים וביצוע תוכניות הרצה (פיילוטים) לפעולות הצללה אופרטיביות לצורך היערכות למשבר האקלים בסך 25 מיליון ₪. כאשר השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג הסבירה: "אנחנו במצב חירום. ישראל נמצאת ב'הוט ספוט', אזור חם ויבש המתחמם ומתייבש בקצב מהיר מהממוצע העולמי. אחת הפעולות הקריטיות שעלינו לנקוט היא הפחתת החום העירוני. כחלק מהיערכות ישראל למשבר האקלים, אנו תומכים ברשויות מקומיות ומלווים אותן בהכנת תוכניות הצללה וקירור באמצעות עצים. פעולות להפחתת אי החום העירוני קריטיות להיערכות הערים בארץ למשבר אקלים ויצירת איכות חיים עבור התושבים בערים שהם 93% מתושבי ישראל. נטיעת עצים היא פתרון מבוסס טבע המייצר מגוון רחב של תועלות אקולוגיות, בריאותיות, אסתטיות ואחרות ומאפשרת סביבה עירונית מוצלת. ".

אלא שדווקא בנס ציונה מתרבות התלונות ברשתות החברתיות וכן בפניות אלינו, על מה שנראה לכאורה כגיזום יתר של עצים במרחב הציבורי, ע"י עובדי העירייה והקבלנים ששכרה.

פניתי לדוברת העירייה בנושא ונעניתי כי:

"עיריית נס ציונה פועלת להצללת המרחב הציבורי באמצעות צמחיה טבעית. רק בשלוש השנים האחרונות נשתלו בעיר מעל 1600 עצים ומתבצעות פעולות שוטפות לשימור עצים קיימים, לרבות גיזום מבוקר שנועד לחדש ולשפר צמיחה. כאשר העץ מהווה סכנה בטיחותית, או כאשר קיימת הפרעה לתאורת רחוב, חוטי חשמל או גלישה למרחב פרטי, מבצעת העירייה גיזום מבוקר גם ביימי הקיץ. הגיזום מתבצע על ידי גוזם מומחה שעבר הכשרה של משרד החקלאות וביעוץ אגרונום."

האמת? אין לי מושג מי צודק...אבל לעיני הלא מקצועית העצים שבתמונה כבר לא ישובו לעולם להיות בעלי צמרות של ממש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה