מי ישיב את הדירה בנס ציונה לבעליה? סיפור עגום על בריונות ופחדנות !

$(function(){})



סיפור שאמור להרתיח אותנו. אך במדינת סדום שלנו, הכל אפשרי.
רוזה חבני ז"ל  נפטרה ימים מספר לפני שפינתה את דירתה השכורה ברח' תל אביב 16. מאז לא מצליחים בעלי הדירה לקבלה לרשותם, לאחר שאבי חבני, בנה של המנוחה, "התנחל" בה ומסרב לפנותה.

ואיפה החוק? גם אנחנו שואלים...

פרטי

בתמונה: הדירה המדוברת. 

לפני שבע שנים חתמה רוזה חבני ז"ל, תושבת יד אליעזר ואם למשפחה גדולה, מוכרת ומכובדת, על הסכם שכירות עם גולן ומלכה שחם, בעלי דירה ברח' תל אביב 16. להסכם הצטרף כצד נוסף, אחד מבניה, שמעון אבני (חבני) והוא אף חתם מדי שנה על הסכם הארכה (למרות שבשיחה איתנו הכחיש זאת...)

היה זה לאחר שפינתה את דירתה ביד אליעזר במסגרת הסכם "פינוי ובינוי מול חברת סרוגו, כמוה כאחרים.

לפני שבועות מספר קיבלה סוף סוף הודעה כי דירתה החדשה ביד אליעזר מוכנה וממתינה לה, אך למרבה הצער, עוד בטרם הספיקה לממש את חלומה, חלתה ונפטרה.

בעלי הדירה שכבר היתה אמורה להתפנות, נעתרו לבקשת המשפחה לקיים בה את ה"שבעה" ומשזו נתפנתה, ציפו לקבל לידיהם את המפתחות, כדי למצוא שוכרים אחרים.

אלא שבדירה "התנחל" בנה של המנוחה, אבי חבני והוא, פשוטו כמשמעו, מסרב לצאת ממנה...

בני הזוג שחם ניסו הכל. פנו לליבו, פנו למשטרה, פנו לבני משפחה אחרים ופנו לתאגיד המים וחברת חשמל בדרישה לנתק הדירה.

המשטרה, כמה מפתיע, טענה שזה סכסוך אזרחי ושלחה אותם לעורך דין... גם המשפחה לא התערבה, להערכתנו אין להם השפעה עליו. האח שמעון הנושא באחריות משפטית כחתום נוסף על החוזה  מתנער אף הוא וככל הידוע לי ,  גם נושא הדירה החדשה – ירושת האם - מהווה בעיה משפחתית מול האח אבי. עד שאחרים במשפחה פנו לבית המשפט וקיבלו צו מניעה נגדו, כדי שלא ישתלט על הדירה החדשה..

אגב, כל הציוד והריהוט ש המנוחה נותרו בדירה ומן הסתם גם עובדה זו לא מקובלת על יתר בני המשפחה. 

בחברת חשמל שלחו כנראה טכנאים לנתק, אך הניתוק לא בוצע. מדוע? שאלה טובה. כך גם תאגיד המים שתחילה הסכים לכאורה לנתק ואחר כך- לטענת הגב' שחם, השיב לה שמדובר בסכסוך אזרחי שיוכרע בבית משפט ואין להם יכולת לעשות בינתיים מאומה.ואוסיף ואומר שמן הסתם בשני הגופים מגובים בייעוץ משפטי ונהלים והם פועלים לפי הספר..

הגברת שחם מעריכה כי האיש איים על הטכנאים ולכן לא ניתקו. אך לטענה זו אין לה כל הוכחות וככל הידוע לי, ייתכן ששכנע אותם בחלקת לשון. אלא שלדעתיזה לא רלבנטי. ומה שחשוב זה חוסר הנכונות של מוסדות רשמיים, מהמשטרה ועד חברת החשמל ותאגיד המים להרים את הראש מעל לדפי "הספר" כדי לבוא לעזרת אנשים בצרה. כי  במקרה הזה הכל על פניו נראה חד וברור ואין כלל עילה לויכוח. זאת מכיוון שמועד הפינוי המקורי כבר עבר מזמן ולא היתה כל כוונה לחדשו.

ובינתיים בני הזוג שחם, הורים לשבעה, משלמים משכנתא כבדה בת כ5,000 ₪ לחודש על דירתם זו, מלבד שכר דירה על דירתם בבאר שבע. הם שכרו אמנם עורך דין, אלא שגם בהליך הכי מהיר בו נקט, הרי בשל משבר הקורונה , אין סיכוי שהנושא יגיע לדיון לפני הפגרה. אחר כך יש חגים.. ומי יודע מתי יוצא כנגדו צו פינוי.זאת כאשר ללא מים וחשמל, מן הסתם היה כבר מתייאש ונוטש.

וגולן ומלכה וילדיהם יחכו...

 מר חבני לא השיב לפניות טלפוניות לשני הקוים שלו

  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה