מי שתה המים שלי עלייה של 17% בצריכת המים בנס ציונה בתקופת הסגר

$(function(){setImageBanner('5693a4d3-4057-479f-b747-1826f52d37de','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

מי שתה המים שלי עלייה של 17% בצריכת המים בנס ציונה בתקופת הסגר ואולם תושבים מתלוננים ברשתות החברתיות על התייקרויות  ניכרות בחשבונות המים האחרונים.

מי שתה את המים שלי? סערה ברשתות החברתיות סבירה התייקרות בחשבונות המים בנס ציונה 

עשרות תושבים שיתפו ברשתות טענות על התייקרויות  ניכרות בחשבונות המים האחרונים. טוענים כי הגידול בצריכה בתקופת הסגר לא מסביר עליות כה דרמטיות. תאגיד מי ציונה בתגובה: העליה בצריכה היתה כ17 אחוז בממוצע. והחלפנו לאחרונה לא מעט מדי מים, כך שייתכן ויש רבים שבעבר דווקא נהנו מחיוב מופחת ... אבל, נבדוק כל תלונה לגופה.

חשבונות מים מנופחים או עלייה בצריכה בתקופת הסגר 

למערכת אתר המקומון של נס ציונה  הגיעו בימים האחרונים כמה פניות, לפיהן הפונים קבלו חשבונות מים "מנופחים" ולעתים אף בפערים של מעל מאה אחוז (!) לעומת חשבונות קודמים. גם ברשתות החברתיות הועלו טענות דומות ואף נטען כי במוקד הלקוחות משיבים כי המדובר בגידול בצריכה הנובע מהשהיה הרבה בבית בתקופת סגר הקורונה. מה שלדעתם אינו מסביר עליה שכזו.

עם זאת, המכנה המשותף שנמצא לכל המתלוננים לא קשור לקורונה, אלא לעדכון בחשבון לפיו מד המים הדירתי הוחלף. ןאכן, לדברי אדריכל רינה קטיף, מנכ"ל " מי ציונה" ,תאגיד המים והביוב האזורי מי ציונה בע"מ,אכן יש קשר., אם כי מן הסתם לא תאהבו את תשובתה..

בתגובתה לנו ציינה הגב' קטיף כי "ראשית חשוב לציין שהתאגיד מחייב אך ורק בגין צריכות מים כפי שנקראו במדי המים, ובוודאי שאף אחד לא "מנפח" חשבונות. אלא שצריכת המים בחודשים מרץ אפריל השנה גבוהה בממוצע ב- 17% בממוצע העירוני לעומת מרץ אפריל 2019! תופעה זו נרשמה בכל תאגידי המים, בגלל הנסיבות : משבר הקורונה והסגר שבגללו שהו האנשים בבתיהם ולכן צרכו יותר מים, כאשר מנגד יש ירידה ב- 33% בצריכת המים למסחר !"

החלפת מדי מים ביתיים 


באשר למדי המים, הסבירה כי "המדים הדירתיים מוחלפים מדי 5 עד 6 שנים. היות וחלק גדול של מדי המים החכמים ( קר"מ ) הותקנו בנס ציונה בשנת 2015, הגיע זמן ההחלפה שלהם. מדי המים, ככל שמתיישנים נוטים להיות פחות רגישים  ( סף מדידה עולה) ממדי מים חדשים. המשמעות כי בזרם מים נמוך מאוד, יתכן שמד המים לא סופר, מה שיכול להביא לעלייה בפחת המים העירוני. כלומר, הצרכן צורך מים ואינו משלם עליהם! ולכן, כאשר מתקינים מד מים חדש, תיתכן עליה מזערית ( אחוזים בודדים) במדידת צריכת המים שניתן לייחס לעליה ברגישות מד המים  אך יצוין , כי המדידה היא ורק של מים שנצרכו בפועל על ידי הצרכן!

רינה קטיף

רינה קטיף מנכל מי ציונה 


בנוסף, אני שמחה לבשר כי בחודשיים האחרונים התחלנו להתקין מדי מים מ"דור חדש" בבתים צמודי קרקע . אלו מדי מים  אולטרסוניים מסוג  "סונטה" של חברת "ארד"  שיש להם סף מדידה נמוך יותר בספיקות נמוכות, וגבוה יותר לספיקות גבוהות ( טווח המדידה הוגדל). עד כה מדי מים אולטרסוניים היו מותקנים אך ורק כמד מים ראשי בבתים משותפים, ועתה פיתחו מדי מים כאלו גם בקטרים קטנים המתאימים למדידת צריכות פרטיות. מדי המים קיבלו אישור תקינה של רשות המים והנם מדויקים ואמינים מאוד כי אין בהם חלקים מכניים. הסיבה להתקנתם בבתים צמודי קרקע היא כי במקרים אלו יתכנו ספיקות מים גבוהות מאשר בדירות ( למשל בעת מילוי בריכות מים, השקיה מרובה וכו'), ספיקות שיתכן שמד המים הישן לא הצליח למדוד במלואן." עם זאת,  כמובן שכל פניה שתתקבל אצלנו אנו נבדוק לגופו של עניין." סיימה.

ולפעמים החגיגה נגמרת ? 


ובכן, האם פשוט "נגמרה החגיגה"? ומשלמים מדוייק... או שלא. ימים יגידו, לאחר שיימצאו מן הסתם התושבים שילמדו את הנושא לעומק ויחפשו דרכי מדידה חליפיות. יען כי ולצערי, האמון הציבורי בתאגידי המים אינו גבוה, לא בארץ כולה ולא כאן בנס ציונה. מד מים, פעם... ומד מים חדשני. האומנם דווקא הישן חסך לתושבים בחשבון?...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה