מליאת מ. העיר אישרה ברוב קולות את תקציב 2023 בסך כ 454 מליון ש"ח

$(function(){})

תקציב עיריית נס ציונה 2023 - התקציב אושר ברוב קולות הקואליציה בתום דיון בו עשו שחר רובין וטלי חייט כמיטב יכולתם להצביע על סעיפים תקציביים מנופחים לכאורה, אך לא בדיוק הצליחו בכך. למרות זאת נרשמה תקרית לא נעימה בין ראש העיר לטלי חייט.
את פירוט התקציב וניתוחו המקיף - נביא לקראת סוף השבוע. אך יש בו בשורה אחת חשובה: הארנונה תתייקר אמנם ב1.37% לפי הקביעה הארצית, אך בסוף ינואר דווקא תרד בכ3% !

אבי בן דוד

ניסן קרופסקי וגיל בלט בדיון על ארועי שנת ה140

תקציב עיריית נס ציונה 2023 יעמוד על  453,847 מיליון שח 

מליאת מ. העיר אישרה הערב ברוב קולות הקואליציה (ובהעדרם של סגן רה"ע אריאל אלמוג, חברת המועצה מאיה פז וחבר המועצה אלי לוי)  את תקציב עיריית נס ציונה 2023 העומד על סך 453,847  אלפי ₪ ומשקף  גידול  בתקציב העיריה של כ 5.8% –ביחס לשנת 2022. 

את פירוט התקציב וניתוחו - נביא מחר. אך יש בו בשורה אחת חשובה, אותה שמענו מפי רה"ע בישיבה, אם כי טרם פורסמה רשמית: הארנונה תתייקר אמנם ב1.37% לפי הקביעה הארצית, אך בסוף ינואר דווקא תרד בכ3% !

עוד באתר המקומון של נס ציונה חדשות מקומיות מה קורה בנס ציונה

ארנונה בנס ציונה 2023

מפתיע? אכן.. מסתבר כי מאחר ובמהלך השנה היו תשלומי הארנונה צמודים למדד וזה עלה במהלכה בכ5%, הרי שההעלאה האחידה שקבע מ. הפנים הינה רק 1.37% ובסוף ינואר יוצמדו תשלומי הארנונה + התוספת החדשה לסכום בו חוייבתם בינואר 22.

סכום ההוזלה הסופי יוכרז רק לאחר פירסום מדד דצמבר 22

אבי בן דוד

ונשוב לישיבה. למרות הודעה מוקדמת של יו"ר האופוזיציה שחר רובין כי יתבע בדיון הסברים על הסכום המוגזם לדעתו של 5.5 מליון ש"ח (ע"פ חישוביו) שהוקצה לארועי "שנת ה140" - הרי שבסופו של דבר כלל לא עסק בנושא והתמקד בדרישת הסברים על סעיפים שונים בתקציב הדוברות.

זאת כנראה כי בישיבה מן המניין המקדימה נכחו ניסן קרופסקי יו"ר ועדת ארועי שנת ה140 וגיל בלט מנכ"ל החברה למפעלי תרבות, שהינה "קבלנית הביצוע" כמובן. הם סיפקו רקע והסברים על התוכניות ומרכיבי העלויות, המתייחסים גם לארועי השואה והתקומה, הגבורה והעצמאות ועוד סידרת ארועים  שיתקיימו "בסימן" שנת ה140, כמו גם פעילויות קהילתיות ועבודות הממומנות מתקציבי פיתוח כמו נטיעות קהילתיות  ועוד. כך שרובין הפנים שלא בנתיב הזה תהיה תפארתו.

אבי בן דוד

עם זאת, רובין וחייט כן הציגו שאלות רבות על תקציבי הדוברות ומטרותיהם, או נחיצותם ואליהם אף הצטרפה חברת מ. העיר פנינה זיו בהיבטים מסויימים.

(גילוי נאות, חלק מהדיון עסק בתקציבי הפירסום שאנו בין הנהנים מהם, אם כי בחלק קטן למדי ובעמיתים שלנו. כך שבחרתי שלא להרחיב ואם תרצו פירוט תוכלו לצפות בשידור )

צפו בווידאו ישיבת תקציב עיריית נס ציונה 2023 במועת העיר

התקרית בין טלי חייט לראש העיר שמואל בוקסר ישיבת עיריית נס ציונה

אגב, תקרית לא נעימה נרשמה כאשר טלי חייט הציגה שאלה שעסקה בהשלכות תקציביות עתידיות של ההסכמיםפ הקורליציונים עם החרדים, בנגזרות של מערכת החינוך.  ראש העיר תהה בתגובה אם בכלל קראה את התקציב והיא ענתה לו "תתפלא" . על כך השיב "אני מתפלא על טפשות"..

חייט לא נותרה חייבת ותקפה אותו על "יהירותו"... 

אסכם ואומר כי היה זה הרגע היחיד בדיון שהזכיר כי יש ריח בחירות באוויר ומעבר לכך, אני חייב התנצלות לאותם מקוראינו שאכן צפו בשידור הישיר בפייסבוק, רק מפני שהבטחתי להם "אקשן"..

הרחבה על התקציב 2023 נס ציונה, משמעויותיו והבשורות שבו - לקראת סוף השבוע

בתמונה: בכירי/ות העיריה שנכחו בדיון. ראו כמה נשים ! (מרביתן חדשות יחסית)אבי בן דוד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה