מנו הר סיני הוא המנהל החדש של כפר הילדים נווה יהודה

$(function(){setImageBanner('8080835a-31c8-4efd-979f-e08c03b7f8dd','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

מנו הר סיני הוא המנהל החדש של כפר הילדים נווה יהודה, והוא מגיע עם המון ניסיון, אך גם עם דרייב להצליח: "זה האתגר שחיכיתי לו. אני מאוד מאמין בצוות, אני צריך להתוות את הדרך, אך לתת לצוות לעשות ולהרגיש משמעותיים, זו גם השליחות שלהם"

1

השליחות של מנו הר סיני המנהל החדש של כפר הילדים נווה יהודה

מנו הר סיני הוא המנהל החדש של כפר הילדים נווה יהודה, והוא מגיע עם המון ניסיון, אך גם עם דרייב להצליח: "זה האתגר שחיכיתי לו. אני מאוד מאמין בצוות, אני צריך להתוות את הדרך, אך לתת לצוות לעשות ולהרגיש משמעותיים, זו גם השליחות שלהם"

 מנו הר סיני הוא אדם המקדיש את חייו לעבודה עם ילדים ובני נוער. הוא קורא לכך 'שליחות' ומתייחס לכך במלוא מובן המילה. הר סיני, אב לחמישה, וסב לשני נכדים, נולד וגדל במושב בניה במועצה אזורית ברנר, בן למשפחת רפתנים. אך מאז שהחל את ה"שליחות", עוד בעבודתו הראשונה כמדריך ילדים בחטיבת בני המושבים כשהיה בכיתה ט', לא עצר והוא ומשפחתו נעים בעקבות העבודה לכל מקום אליו תיקח אותם והם נדרשים.

"הילדים שלי יודעים שאנחנו בשליחות ונלך לכל מקום בארץ שהשליחות הזו תוביל אותנו אליו".

במהלך חייהם עברו יובל (28), מגן (26), מיקה (18), דוד (14) ואליה (14), ילדיו של מנו ואשתו סיגל, הרבה מאוד דירות ובתי ספר, כולם בהתאם למקום העבודה של אביהם. "הכל עניין של תיווך, איזה ילד לא רוצה חדר חדש?, להכיר אנשים חדשים? אנחנו חיים בעולם של שינויים וגם אם יש משברים מנהלים אותם ביחד".

21 שנים נמצא מנו בתחום הניהול בכפרי הנוער והפנימיות, ועוד למעלה מ-10 שנים בתחום החינוך הבלתי פורמלי. עוד כשהיה נער, החל בעבודה והדרכה של בני נוער, ובין היתר ריכז את הנוער במועצה אזורית ברנר, ובפתחת ניצנה שברמת נגב ניהל את חברת הילדים במשאבי שדה. בתחום כפרי הנוער והפנימיות ניהל את הפנימיות בכפר סילבר, הדסה נעורים, קציני ים אשדוד והיה מנכ"ל קריית יערים. נווה יהודה זהו הכפר החמישי שהר סיני מנהל. על עבודתו במהלך השנים זכה בפרסים רבים ותרם להישגים רבים של חניכו. שיפור אחוז בעלי תעודות הבגרות, שירות בצבא, אחוזי נשירה נמוכים ועוד.

בימים אלה נכנס לתפקיד מנהל כפר הילדים והנוער "נווה יהודה" בנס ציונה, השייך לעמותת מל"י למען ילדים בסיכון. עמותת מל"י היא הגוף הגדול ביותר המפעיל כפרי ילדים ומשפחתונים במדינת ישראל ונותנת מענה לכ-800 ילדים ובני נוער שהוצאו מבתיהם ע"י לשכות הרווחה, בגילאי 6-18. העמותה מלווה את הבוגרים גם בזמן שרותם הצבאי, ועד גיל 26. הארגון מפוקח ומתוקצב ע"י משרד החינוך. הוא מדבר על המקום המיוחד והשאיפות שלו עם הילדים.

מנו, ספר לנו על כפר הילדים

"המקום הוא מקום מדהים, הילדים מקסימים והצוות מעולה. זו פעם ראשונה בכל 21 השנים שלי כמנהל בכפרי נוער, שאני עובד עם ילדים צעירים ולא רק בני נוער, זה האתגר שחיכיתי לו. כשקיבלתי את ההצעה להגיע לנווה יהודה, הייתי בשנת שבתון, עברנו לגור זמנית בנתיבות בסמוך לבתי הגדולה והנכדים, כשקיבלתי את הטלפון ממשה דולב, מנכ"ל מל"י, עבדתי במשק, אך ארזתי את המזוודה והתייצבתי".

הר סיני מאמין במקומות אותם הוא מנהל, והגישה הזו מלווה אותו בגישתו המקצועית. "אני תמיד אומר לצוות שאני עובד איתו שאני מחפש כפר ילדים שאני הייתי רוצה להיות בו ילד, שהייתי רוצה שילדי יתחנכו בו". וכך גם במציאות. ילדיו של מנו התחנכו בכל המסגרות אליהן הגיע.

מה יש לך להגיד על הצוות שלך?

"אני מאוד מאמין בצוות, כמנהל מאמין שאני צריך להתוות את הדרך אך לתת לצוות לעשות ולהרגיש משמעותיים, זו גם השליחות שלהם. אני מאוד מאמין בקידום אנשי הצוות שאני עובד איתם. היום אני "אב גאה" ל-4 מנהלים  3 מנהלות שירות טיפולי ועוד הרבה אנשים טובים ומקצוענים שעבדו בעבר בצוותים שאני ניהלתי, אין דבר יותר משמח מלראות איש צוות שבחר להישאר בתחום ובחר בו כעבודה לחיים. אני מאמין שחשוב להתפרנס ממה שאתה אוהב. אנשים צריכים לבוא עם חיוך לעבודה ביום ראשון ולצאת עם חיוך ביום חמישי. וכך אני חי"

ההיסטוריה של כפר הילדים והנוער "נווה יהודה", מל"י נס ציונה

הכפר הוקם בשנת 1977 והוא מן הוותיקים בעמותת מל"י. בכפר מתחנכים 66 ילדים בגילאי 6-18 ב- 6 משפחתונים. 15 ילדים נוספים מהעיר, מגיעים לכפר מדי יום למועדונית היום הפועלת במקום, ומשרתת את ילדי העיר. כמו בכל כפרי הילדים של עמותת מל"י, גם "נווה יהודה" פועל ע”פ שיטה חינוכית ייחודית אותה פיתחה העמותה ומכונה המודל החינוכי משפחתי – מודל המשלב רעיון פנימייה עם תא משפחתי.  בבסיס המודל עומדת האמונה כי ילדים קטנים, גדלים ומתפתחים בצורה הטובה ביותר כאשר יש להם סביבה משפחתית תומכת הכוללת זוג הורים המעניקים חום, תמיכה ואהבה לילדיהם.

מל"י מספקת לילדים סביבה משפחתית הכוללת “זוג הורים” המשמש כהורי המשפחתון הקולטים לתוך משפחתם ילדים נוספים הזקוקים לאהבתם, הנחייתם ותמיכתם. היחס האישי, האווירה המשפחתית התומכת והצוות מקצועי המספק סיוע נפשי ולימודי, יוצרים חוויה מתקנת עבור הילדים, וסביבה רגשית יציבה וחשובה להתפתחותו הבריאה של הילד כבוגר עצמאי התורם לחברה.

בכפר צוות ניהולי, טיפולי, חינוכי האמון על צרכי הילדים בכל דבר וענין. לצד הלימודים הסדירים מתקיים מערך תמיכה לימודי חברתי הכולל:

שיעורי עזר המספקים סיוע אישי ותמיכה לכל ילד במסגרת שעורי עזר הניתנים ע”י מורים מקצועיים, ספריה עשירה ומגוונת המסייעת לשינוי והגברת הרגלי הקריאה, חוגים לילדים במתנ”ס המקומי ובמערך החוגים המגוון שבכפר, תרפיה באמנויות, טיפול ייחודי המיועד לסייע לילדים המתקשים בביטוי רגשותיהם באופן מילולי, מועצת תלמידים, פעילויות ספורטיביות ועוד.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה