מנכ"ל אינדיגו אלון בר-שני התפטר במקום לפטר !

$(function(){setImageBanner('8449361b-a6aa-43f6-88e1-ee71d0d4d1b2','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

מנכ"ל אינדיגו אלון בר-שני העדיף להתפטר מאשר לפטר עובדים במסגרת מהלך צמצומים שמובילה HP העולמית. בני לנדא מייסד החברה: אלון הוא גיבור לאומי, שם את העובדים לפני הכל.

צילום יחצ

מנכ"ל אינדיגו אלון בר-שני העדיף להתפטר מאשר לפטר ! 

הודיע כי יעזוב אחרי 25 שנה. כנראה לאחר ש בהנהלת ־HP העולמית דרשו ממנו לפטר מאות מ־2,840 עובדי אינדיגו והוא הסכים לכמה עשרות בלבד...! 

בני לנדא, מייסד אינדיגו המיתולוגי " אלון הוא גיבור לאומי, שם את העובדים לפני הכל. "


הפתעה רבתי היתה השבוע לעובדי אינדיגו בנס ציונה ובקרית גת – עת נודע דבר ההתפטרות- ומן הסתם היתה עתה גם לכם, תושבי נס ציונה שלמדו להכירו, גם בכתבות רבות אצלנו, בעיקר בשל מעורבותו האישית בקהילה כאן ובסיוע לחינוך בעיר ולרווחה.

ברקע, כך דיווח גולן חזני ב"כלכליסט"- הינה דרישתה ממנו- של חברת HP העולמית, שרכשה את אינדיגו בשנת 2000 (מידי המייסד בני לנדא בן עירנו) והפכה אותה לחטיבה שלה,- להוביל פיטורים של מאות עובדים בישראל.


וכך, ולכאורה, התפטרותו של בר־שני, שהתנגד לפיטורים המוניים, צפויה להסיר את המחסום העיקרי שעמד בפני החברה־האם, להתחיל בפיטורים המוניים.

עוד דיווח חזני כי "במשך יותר משנתיים, הדף בר־שני 2 נסיונות של HP העולמית לצמצם את מספר העובדים באינדיגו. הלחץ גבר באוקטובר האחרון עם מינויו של אנריקו לורס לנשיא ומנכ"ל HP. לורס הכריז על תוכנית ארגון מחדש והתייעלות שתתחיל ב־2020 ותסתיים ב־2022, במהלכה יצומצם כוח האדם שלה ב־7,000־9,000 משרות, עד 16% מתוך 55 אלף עובדיה בעולם. אינדיגו מעסיקה כ־2,800 עובדים בישראל, ועוד כ־1,000 ברחבי העולם. HP העריכה את הוצאות המהלך בכמיליארד דולר, אולם דיווחה שלהערכתה הוא יביא לחיסכון של מיליארד דולר בהוצאות עד 2022."

בין HP ולורס לבין בר־שני התגלעה מחלוקת קשה לגבי היקף הפיטורים הנדרש בארץ, כשהפער עומד על מאות עובדים כפי שדרשה HP, כאשר בר־שני הסכים לכמה עשרות בלבד. ההכנסות של אינדיגו ממכונות הדפוס הדיגיטלי שהיא מוכרת, מגיעות על פי הערכות לכ־1.5 מיליארד יורו בשנה, והחברה נחשבת לרווחית. ככזו, סבר בר־שני שאין הצדקה לגל פיטורים המוני.

היסטוריה מכירה והנפקה מוצלחת 

בר־שני הוא למעשה האדם המזוהה ביותר עם אינדיגו אחרי המייסד בני לנדא, שהקים חברה למדפסות דיגיטליות (לנדא פרינטינג) ששוויה מוערך ביותר מ־2 מיליארד דולר. לנדא הקים בישראל את אינדיגו בשנת 1977. ב־1993 מכר 14% מהחברה לגורג' סורוס, המשקיע האמריקני שזוהי הייתה ההשקעה הראשונה שלו בישראל, ב־50 מיליון דולר. שנה לאחר מכן הונפקה החברה בנאסד”ק וב־2000־2002 נמכרה ב־830 מיליון דולר ל־HP.
נזכיר כי בעשור האחרון פוצלה HP לכמה חברות בת, ו־HP אינדיגו הפכה לחטיבה של HP Inc שהתמקדה בשוק המחשבים האישיים והמדפסות. עיקר הפעילות של החברה בישראל הוא במרכז הפיתוח של HP אינדיגו. הפיתוח והייצור מתבצעים במפעל בקרית גת, ומטה החברה שוכן בפארק המדע ברחובות. כאמור, בישראל היא מעסיקה כ־2,840 עובדים ועוד כ־1,000 עובדים ברחבי העולם.


HP החלה לנסות להצר את צעדיו של בר־שני וליטול לעצמה שליטה ישירה בחברה, ובין היתר נעשה נסיון לשנות את מעמדה של אינדיגו מחברה עצמאית לחלק מהחטיבה הגלובלית, אולם בר־שני עמד שוב על הרגליים האחוריות והתנגד לכך, אך בסופו של דבר ביצעה HP את השינוי הארגוני והובילה במקביל לעזיבתו. זו גם למעשה הסיבה שעזיבתו של בר־שני הדהימה את העובדים והובילה להערכות כי HP לא השאירה בפניו ברירה אלא לפרוש, ולמעשה הוא פוטר. החברה לא פרסמה הודעה על העזיבה, וזו נחשפה השבוע בכלכליסט, לאחר שיחת הנהלה.

"

אני רואה באלון בר־שני גיבור לאומי. סדר הערכים שלו הוא משפחה, ישראל, אינדיגו, HP", אמר ל"כלכליסט" בני לנדא, מייסד אינדיגו ומי שעמד מאחורי מכירתה ל־HP.
לנדא, שגייס את בר־שני לתפקידו בניהול אינדיגו, מכיר אותו היטב. בשיחה עמו, ניתן לחוש בכאב ואולי גם באכזבה שלו מהתפטרותו של בר-שני, אף שהקפיד לא להתייחס לנסיבות העזיבה.


לנדא:" גייסתי אותו לאינדיגו לפני 25 שנה. הוא עבד בכי"ל. מכיר אותו מצוין. הוא הגיע כאיש כספים, התקדם למנהל כספים וב־2004 מונה למנכ"ל. הוא מנהיג אמיתי. מהרגע הראשון הראה כשרון אמיתי. כשאיש כספים מנהל חברה טכנולוגית הוא צריך להיות אדם מיוחד במינו, וזה הוא. חברת אינדיגו הצליחה בגלל שתי סיבות: טכנולוגיה ותרבות. תרבות לא פחות חשובה מטכנולוגיה, ואלון שמר את התרבות של אינדיגו כל השנים. זה הסוד להצלחת החברה".
מה מאפיין את התרבות הזאת?
"שאנשים לפני הכל. יש חברות שיש להן ססמאות - 'הלקוח לפני הכל', או 'דואגים להשיא הון לבעלי המניות', אבל אין הרבה חברות ששמות את העובדים לפני הכל. זה משתלם כי העובדים מחזירים ודואגים לכל הדברים האחרים, ללקוחות ולבעלי המניות. חשוב שהעובדים יבואו לפני הכל ואלון שמר על זה כל השנים".


אלון עם יוסי שבו ז"ל בתמונת ארכיון. היה מעורב מאוד בקהילה !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה