מס הכנסה פשט על עסקים בשפלה- על הכוונת אי רישום הכנסות בביט. חלק מהביקורות בעקבות דיווחים למלשינון.

$(function(){})

נרדמו בספירה - עסק למכירת כלי מיטה "פספסו" רישום של תשלום בביט - כך נמצא במבצע ביקורות מס הכנסה ברחובות והסביבה. עם החזרה לשגרה צפויים מבצעי האכיפה לאיתור העלמות מס להתגבר. הדיווח של מס הכנסה רומז כי חלק מהביקורת נעשה בעקבות דיווחים למלשינון של מס הכנסה.

https://pixabay.com

עסקים שלא רושמים הכנסות שהתקבלו באמצעות bit - על הכוונת של רשות המיסים 

אמצעי התשלום החדשים במשק המוכרים לנו כאפליקציות תשלומים כמו ביט של בנק הפועלים, מתעדות על תנועה כספית היישר לחשבון הבנק. אולם חלק מבעלי העסקים לא ממש הטמיעו את העובדה שבעולם דיגיטלי ומנוטר, כל תנועה כספית מתועדת וניתנת למעקב. 

זה מכבר ידוע כי יחידות של רשות המיסים מצליבות בין רישומי החשבוניות לתקבולים המדווחים באפליקציות התשלומים ובאמצעי התשלום הדיגיטליים. בעלי עסקים שאינם ערים להתפתחות זו, ואינם מקפידים על רישום הכנסות, צפויים לביקורות של פקידי שומה והמשך ההליך במשרדי מס הכנסה ואולי אף לעמוד לדין. 

עסקים ברחובות, ראשון לציון וקריית עקרון לא רשמו הכנסות כדין. 

במבצע ביקורות מס הכנסה שנערך ברחובות והאזור נמצא כי 16% מבתי העסק שנבדקו לא רשמו הכנסות כחוק. במסגרת המבצע שנערך על ידי פקיד שומה רחובות נבדקו 31 בתי עסק מענפי המסחר ונותני שירותים ברחובות, מזכרת בתיה, גדרה, ראשון לציון וגן יבנה.

גן יבנה

במהלך המבצע הגיעו המבקרים לעסק למכירת כלי מיטה באזור גן יבנה, שם נמצא תשלומים שהועברו בביט בסך 1,900 ₪ ולא נרשמו בספרי העסק. בעל העסק טען: "אנו משתדלים בסוף כל יום לעבור על הביט, כנראה שפספסנו את ההעברות האלו שהתקבלו".

בביקורת אצל ספרית באזור גן יבנה, נבדק מידע שהתקבל בנוגע לרישומים נמוכים מסך התשלומים בפועל. מהשוואת יומן ההזמנות לספרי העסק התברר כי יש הפרש של 1,115 ₪, שלא נרשמו בספרי העסק. הספרית הוזמנה למשרד פקיד שומה רחובות להמשך טיפול וביקורת.

קריית עקרון 

בביקורת אחרת בעסק למכירת חומרי בניין בקריית עקרון נמצא צ'ק על סך 2,500 ₪ שלא נרשם בספרי העסק. כשנשאלה על כך מנהלת החשבונות ענתה: "זה צ'ק פיקדון, התכוונתי להפיק קבלה".

ראשון לציון 

בחניון רכבים בראשון לציון, מצאו המבקרים כי משעות הבוקר נרשמו 4 חשבוניות מס בלבד. כשנשאל לכמה לקוחות לא הוציא חשבונית טען עובד במקום כי רק ל-6 לקוחות לא רשם חשבונית מס, והסביר: "לא הספקתי לרשום כי היה לחץ של לקוחות".

פקיד שומה רחובות טלפונים ושעות קבלה 

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה