מענק 750 שקל ייכנס היום לחשבון הבנק שלך ?

$(function(){setImageBanner('5bb14eef-78a4-4ede-9f90-26f64b20ac70','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

ברוב של 68 קולות הכנסת את אישרה סופית את חוק המענקים והביטוח הלאומי אמור להתחיל להעביר את הכסף היום לחשבונות הבנק של האזרחים. מי יקבל ראשון את המענק ? וכמה ילדים בנס ציונה זכאים לקבל את המענק

צילום: shutterstock אילוסטרציה

היום אמור המוסד לביטוח לאומי להתחיל בעברת כספי מענק לכל אזרח הנקרא גם מענק 750 שקל. על פי דברי מנכל הביטוח הלאומי , מאיר שפיגלר, המענקים יועברו החל מיום ראשון לחשבון הבנק של הזכאים. 

מענק 750 ישולם בפעימות ולא בבת אחת 

בשל מה שנראה כמו סיבות תפעוליות לא כל האזרחים יזכו לקבל היום את כספי המענק לחשבון הבנק שלהם. ככל הידוע נכון לעכשיו , הביטוח הלאומי לא יעביר את המענק לכל חשבונות הבנק הידועים לו ( כ 90% ממספרי החשבון של הזכאים ) אלא בפעימות. 

על פי נתוני הביטוח הלאומי בנס ציונה כ 16,500 ילדים הזכאים לקבלת המענק באמצעות חשבון הבנק של ההורים. בנוסף להם חיים בעיר כ 7,500 קשישים שאף זכאים למענקים מביטוח לאומי. 

הרווקים יקבלו אחרונים הילדים ראשונים 

אם אתם מחכים למענק 750 שקל ואתם רווקים ללא ילדים קחו נשימה ארוכה. אתם אחרונים בתור ההעברות הבנקאיות. ראשונים לקבל את המענק יהיו הילדים באמצעות חשבונות הבנק של ההורים. כספי מענק לכל אזרח עבור הילדים ישולמו ישירות לחשבון הבנק אליו משולמת קצבת הילדים. 

אז מתי יעבור המענק למקבלי הקצבאות וליתר הציבור ? ככל הנראה בהמשך השבוע יועברו התשלומים עבור מקבלי קצבאות ועבור בני 18 ומעלה.​  

האם סדר חלוקת המענק צודק ?   תשפטו לבד 

סדר החלוקה המוצהר באתר ביטוח לאומי עושה עוול עם חלק מהאוכלוסיות החלשות. מיותר לציין שחלק מהמבוגרים הנתונים בסגר מרצון ואינם יכולים לצאת מביתם מחכים לכספי המענק כמו אוויר לנשימה.

אם נקח בחשבון שחלקם מושכים את המענק ישירות מבנק הדואר , נבין עד כמה יקשה עליהם הליך מימוש כספי מענק לכל אזרח. אין ספק שגם בביטוח הלאומי יכלו להתשדל יותר. 

עדכון חשבון בנק במוסד לביטוח לאומי 

על מנת לקבל את הכספים יש שפרטי חשבון הבנק שלכם מעודכנים במחשבי הביטוח הלאומי. ככל שמדובר באזרחים בני 18 ומעלה המשרתים בצהל וטרם נוצר קשר של שירות בינהם לבין המל"ל , חיילים משוחררים ואזרחים הבוחרים מרצון להתנהל ללא חשבון בנק . 

שאלות ותשובות מענק ביטוח לאומי לכל אזרח 

האם כספי המענק חייבים במס הכנסה  ? 

כספי המענק אינם חייבים בתשלום מס הכנסה או מס ערך מוסף או דמי ביטוח לאומי 

האם ניתן לעקל את כספי המענק ?  

כספי המענק אינם מתקזזים עם חובות לביטוח לאומי ולא ניתן לעקל אותם מידי הזכאים 

קבלתי השנה מענק עבודה ומענק לעצמאים האם כעת אני זכאי למענק נוסף  ? 

כן ! הכספים הפעם לא מתקזזים עם פיצוי לעצמאים או כפל קצבאות או דמי אבטלה . לפחות על הנייר אלו ההבטחות. מה יקרה בדרך עם מערכות המחשוב המורכבות המטפלות בתשלום - נחיה ונראה. 

במטרה לעודד את הצריכה ואת התעסוקה ולהניע את גלגלי הכלכלה הישראלית. אשרה הכנסת ברוב של 68 קולות את הצעת חוק המענקים . בעד ילד ישולם מענק חד-פעמי בסכום של 500 ₪, עד לילד הרביעי במשפחה, עבור הילד החמישי –והלאה יעמוד המענק על 300 ש"ח. עבור תושב ישראל מעל גיל 18 או נער או נערה נשואים, ישולם מענק חד-פעמי בסכום של 750 ש"ח.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה