מערכת החינוך פותחת את השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת האינטרנט

$(function(){setImageBanner('190b2bb0-c4f2-47fb-9959-7720eb6fe473','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

שבוע הבטיחות ברשת מתקיים השנה בסימן: "מתחברים על בטוח" .
לאורך השבוע תתקיימנה גם פעילויות הסברה משותפות עם הורים וצוותי החינוך של בתי הספר. הפעילויות תעסוקנה בהתמודדות עם מצבים מורכבים המתעוררים בעת גלישה במרחבי הרשת, ובתכנון נכון של זמן השימוש במסכים. מגוון הרצאות להורים ותלמידים בנושא גלישה בטוחה.

מערכת החינוך פותחת היום (א') את השבוע הלאומי לגלישה בטוחה בסימן "מתחברים על בטוח". לרגל השבוע גיבש המשרד שורה של פעילויות הסברה, בהן מערכי שיעור חדשים, פעילויות העשרה ומגוון מיזמים במרחב הווירטואלי ובערוצים הדיגיטליים של המשרד. פעילויות אלו מתקיימות לצד ההסברה השוטפת שמקיימים בתי הספר לאורך כל שנת הלימודים.

הפעילויות החינוכיות שגובשו במיוחד לשבוע זה הותאמו לתקופת הקורונה, לגיל ולמגזר:
• כיתות א'-ב'/חדש! ילמדו על שמירת הפרטיות ברשת באמצעות תולי החתול.
• כיתות ג'/חדש! התלמידים ילמדו על ניצול נכון, מאוזן ומושכל של שעות הפנאי, בדגש על זמן מסכים.
כיתות ד-ו/חדש! יעסקו בטיפוח קשרים חברתיים גם כאשר לא נפגשים פנים אל פנים.
• כיתות ז'-ט'/חדש! ילמדו על מאפייני השימוש שלהם ברשת ואת הכלים ZOOM IN-ZOOM OUT פעילות זו תקנה בידיהם כלים שיסייעו להם להפעיל שיקול דעת בטרם חשיפה שלהם לתכנים שאינם תואמי גיל.
• תלמידי י-יב/חדש! יעסקו במסגרת של חלוקה לקבוצות בנתונים ובאירועי דוגמה של השלכות שיתוף והפצת תמונות בעלי אופי מיני.

לצד הפעילויות בכיתות, יתקיימו מפגשים מקוונים עם מומחים בתחום הרשת, הכוללים:
• הרצאות עם שוטרים ונציגי 105
• שעשועון סייבר לתלמידי כיתות ב-ד. השעשועון "חכמים אונליין" יעסוק באבטחת מידע ובהתנהלות בטוחה ברשת.
• הרצאות של נציגי משרד המשפטים "פרויקט מסר" בחטיבה העליונה, בכיתות י'-יב'.

שר החינוך, יואב גלנט: "במהלך השנה האחרונה, בצל ההתמודדות עם נגיף הקורונה, זירת האינטרנט הפכה לאחד מהאמצעים המשמעותיים והמרכזיים בשמירה על שגרת למידה רציפה וסדורה במערכת החינוך. זירה זו מאפשרת לנו לשמור על הקשר עם התלמידים והתלמידות שלנו, לצמצם את המרחק הפיזי ולתמוך בהם רגשית ונפשית.
יחד עם זאת, הרשת מציבה בפניהם סכנות ואתגרים רבים. לצד הטמעה של תהליכי הלמידה מרחוק, אנחנו מקדמים מדיניות ברורה של מתן כלים לתלמידים כיצד להתנהל באופן מושכל ובטוח במרחב המקוון; לדעת לזהות את סימני האזהרה, לזהות מצבי סיכון כמו איום, ניצול או נידוי ולדעת להתמודד עימם. השנה, פיתחנו שורה של פעילויות הסברה חדשות, מכיתה א' ועד לכיתה יב', תוך מתן מענה מותאם לכל המגזרים. המרחב האינטרנטי הפך למרכז חייהם של התלמידים, ולכן נמשיך לפעול כדי לצייד אותם בכלים הנכונים שילוו אותם בהמשך דרכם".

מנכ"ל המשרד, עמית אדרי: "לאורך השנים האחרונות הרשת הפכה לזירת הפנאי המרכזית של התלמידים, כאשר משבר הקורונה העצים את זמן השהות שלהם במרחב המקוון. בשל אילוצי הריחוק החברתי, אנחנו אף מעודדים אותם להיפגש עם חברים ברשת, להחליף רעיונות ולשמור עימם על קשר. בימים אלה יש לזה ערך רב חשיבות. אך, בד בבד חלה עלינו החובה ללוות אותם, ולצייד אותם בידע ובכלים שיאפשרו להם להתנהל באופן בטוח ונכון. מן הצד האחד, ללמד אותם לשמור על הפרטיות שלהם, ומן הצד האחר, לא להפיץ תכנים פוגעניים.
לאור חשיבות הנושא ולצד ההסברה שמתבצעת בנושא, החלטנו כי החל מחודש דצמבר כל מנהל יעבור הכשרה בתחום הגלישה ברשת כדי שהוא יעמיק את המסרים בתוך תהליכי הלמידה ובאורחות החיים של התלמידים. עד עתה יותר מ- 3,000 מנהלים עברו את ההכשרה. ההכשרות ממשיכות להתקיים והן צפויות להקיף את כלל המנהלים"

צפו בווידאו השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת - 2021

גאדג'ט וסלולר 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה