$(function(){})

כבר מהיום יוכלו בני 50 ומעלה להגיע לקופות החולים ולקבל את המנה השלישית. עוד יחוסנו: אנשי צוות רפואי, בעלי מחלות רקע, אסירים וסוהרים.

depositephoto חיסון קורונה

עד כה התחסנו קרוב ל-650 אלף ישראלים במנה השלישית, בהם 7,000 שהם מדוכאי חיסון. במסגרת הנתונים שהובאו נאמר כי רמת ההגנה מפני הנגיף עולה פי כמעט פי שניים אחרי מתן מנת החיסון השלישית לעומת התקופה שלפניו, וכי שיעור המחוסנים בפעם השלישית שחלו בקורונה הוא כמחצית מהחולים שהתחסנו רק פעמיים.

עם זאת, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה כי ייתכן שהאוכלוסייה שהתחסנה בפעם השלישית היא זהירה יותר - ועל כן התחלואה בה נמוכה יותר. כמו כן, בדיון עלה כי בני 12-15 שהתחסנו לאחרונה מוגנים יותר מזן הדלתא של הקורונה.

מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי הוא חושב שצריך לשקול מתן חיסון שלישי גם לבני 40 ויותר. "אנחנו יודעים שירידת היעילות משפיעה על כל הגילאים. אנחנו רואים את ההדבקות, וגם בני 40 ויותר יכולים לחלות קשה", הסביר אש. "אני חושב שצריך לשקול זאת ברצינות".

"זה צעד ראשון שאנחנו עושים בזהירות. בגילאים המבוגרים אנחנו מודעים לכך שהחיסון מציל חיים ותופעות הלוואי לא רבות, ולכן בגילאים המבוגרים, כולל 40 ומעלה, הסיכון קטן יותר והתועלת רבה יותר. כשיורדים לגילאים קטנים יותר, מאחר שהתחלואה הקשה נמוכה יותר, האיזון קצת אחר".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה