מפגיני נס ציונה יצאו למחות זה השבוע ה 33. הארוע כלל דקת דומיה לזכר שני נרצחי חווארה.

$(function(){setImageBanner('6bd0f736-2e0b-4309-b7f2-650987838884','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

מארגני המחאה:
אנחנו אבלים על שני ההרוגים בחווארה ושולחים את תנחומינו למשפחת ההרוגים.
השבוע מפקדי צה״ל עלו על כוונות מושחתי הקואליציה, חרב חקיקת חוק האי גיוס מרחפת מעל ראשי כל אזרחי המדינה המשרתים שירות צבאי, אזרחי או כל שרות אחר. הרכבת הקלה נחנכה סוף סוף אך לא תיסע בסופ״ש. אלו רק על קצה המזלג סיבות למחאה.

הנשים מובילות במחאת נס ציונה. צילום: עדי בן דוד

הערב במחאה: 

פתחה הד"ר אביבה בריינר, לשעבר מחזיקת תיק החינוך בעיריה ולוחמת למען חיזוק החינוך, אשר מקימה את המרכז לצדק חברתי בנס ציונה. המרכז לצדק חברתי הוא אחד מתשעה מרכזים בארץ. הוא נולד במחאות 2011. היעד, סיפרה, כדי שלמחאה יהיו תוצאות צריך להכין אנשים ונשים להיות המובילים והמובילות הפוליטיים של מחר.

מחאת נס ציונה


כמו כן, הגיע ונשא דברים אלוף (מיל. ) עמי אילון, מפקד חיל הים ראש השב״כ וחבר כנסת לשעבר:

2
עמי איילון בדבריו:

אני מבקש לדבר על הביחד הישראלי שמתפורר, על הקיטוב שהופך את מבחן הבושה ללא רלוונטי. הם גאים במה שאנחנו מתביישים. מבחן הבושה קרס. אנחנו מרגישים שהם מתגאים בהפיכה השלטונית. הם מרגישים שאנחנו מתגאים בהפיכה צבאיתת .אנחנו מדברים אולי בשפה העברית אבל בשני עולמות שונים. אנחנו מתגאים בגיבורי צה"ל שחירפו את נפשם והם מתגאים בברוך גולדשטיין טרוריסט שפגע בביטחוננו. הם מתגאים בעמירם בן אוליאל שעשה את הטבח בדומא. תהום מפרידה בנינו. ברית הגורל שנכפתה עליה קורסת מול עיננו.
לכן במאבק על חרותנו עלינו להתחיל מחדש ולנסח את מגילת העצמאות שתאפשר לכל אחד משנים עשר שבטי ישראל למצוא עצמם בתוכו. אדם בצלם אלוהים הוא הערך הראשון מארבעה כל בני האדם שונים ושווים.
כל אדם הוא חלק מקהילה, השונות היא סגולה שעלי ו לכבד כי מעשירה את כולנו והעקרון הרביעי שהוויכוח בינינו יהיה בהקשבה ויקרין לפוליטיקאים כי חייבים להמשיך יחד את קיומינו ואת עתידנו.

רון גרליץ במחאת נס ציונה

רון גרליץ, מנכ״ל מרכז אקורד (פסיכולוגיה חברתית לשינוי חברתי):
ערב טוב קהל יקר. וכמה טוב שאנחנו כולנו כאן ביחד להגן על הדמוקרטיה !
אני רוצה לפתוח ולספר לכם שלפני חודשיים הייתי בביקור בהונגרייה. פגשתי שם מומחים, אנשי תקשורת ופוליטיקאים הונגרים ושמעתי מהם על התהליך שקרה שם שהוביל לריסוק הדמוקרטיה.
חברות וחברים - זה מפחיד כמה שזה דומה !
הממשלה הנוכחית בישראל מנסה לעשות בדיוק את מה שהממשלה ואורבן בהונגריה ניסו וגם הצליחו. הנה מה שהם עשו והנה מה שמנסה הממשלה בישראל לעשות: למנות את השופטים, להחליש את בית המשפט החוקתי, להציב נאמנים בתפקידי מפתח, להשתלט על התקשורת, לעשות דה לגיטימציה לארגוני חברה אזרחית, לשמאלנים, ללהטבים ולכל מי שהוא לא הם! ולבסוף - לשנות את חוקי הבחירות כדי להבטיח שהם לעולם לא יפסידו בבחירות.
חברות וחברים זה המתכון המודרני לחסל דמוקרטיות. ובדיוק את כל אלה מנסה לעשות כעת הממשלה בישראל. זה ממש לא במקרה שיש קשרי חברות וידידות בין נתניהו ומשפחתו לרודן אורבן בבודפשט.
מאותם אנשים שנאבקו נגד אורבן בהונגריה שמעתי בכאב גדול שהם התעוררו מאוחר מדיי. השינויים המשטרים שהעבירה הממשלה, כבר לא אפשרו להם להציל את הדמוקרטיה ולא מאפשרים להם להחליף את השלטון בבחירות. הם איבדו את הדמוקרטיה. וזה דבר נורא.
אבל אנחנו התעוררנו בזמן !!!
הממשלה הנוכחית תכננה כבר מזמן להעביר את כל חוקי המהפכה המשפטית. וחשוב כ"כ להגיד שהם לא הצליחו להעביר את כל החקיקה רק בזכות המאבק שלנו !
הם הצליחו להעביר רק חוק אחד, והם לא הצליחו להעביר את כל החקיקה, רק כי יצאנו לרחובות, פעם אחרי פעם למאבק הכי עוצמתי שהיה אי פעם בישראל. ציבור גדול ומגוון, שמאל, מרכז וגם ימין, וזה כ"כ משמעותי שיש ציבור רחב בימין שמתנגד לנסיון הממשלה להרוס את הדמוקרטיה ושותף למאבק. אנחנו גם חילונים ודתיים, ובחלק מהמקומות גם יהודים וערבים.
התעוררנו בזמן. כולנו ביחד ציבור גדול, מגוון, פטריוטי ומאוד נחוש להגן על הדמוקרטיה.
אכן בקרב על ביטול עילת הסבירות הפסדנו, אבל אנחנו לא מתייאשים ואנחנו ננצח את המערכה.
מה שמעורר תקווה, ומה שמהווה את הבסיס לעתיד טוב לכולנו, הוא שבחצי השנה האחרונה נוצר פה מחנה דמוקרטי-ליברלי חסר תקדים בגודלו, מחנה שגילה כמה חשובים לנו ערכים דמוקרטיים, מחנה שהבין שחייבים להאבק עליהם ומחנה שגילה כמה רחוק אנחנו מוכנים ללכת כדי לשמור על הדמוקרטיה.
אנחנו ממש לא מתכננים להפסיק להאבק !
אנחנו נאבק עד שהממשלה הנוכחית תעצור לחלוטין את כל המהלכים לריסוק הדמוקרטיה, וגם עד שהממשלה הזו תיפול.
כי זו ממשלה סופר גזענית, כי זו ממשלה שהוכיחה שהיא מוכנה לפגוע באינטרסים הכי חשובים של ישראל, כי זו ממשלה שמרסקת, תוקפת ומשחיתה את השירות הציבורי, כי זו ממשלה שפוגעת באזרחים הערבים שוב ושוב, כי זו ממשלה שפוגעת בזכויות של להט"בים ושל נשים, כי זו ממשלה ששרים בה תומכים ומעודדים אלימות וטרור נגד פלסטינים, כי זו ממשלה שרומסת כל סיכוי לשלום.
ומכל הסיבות האלה חייבים להרחיק אותם, כמובן בדרכים דמוקרטית, מהשלטון. ובעיקר כי מי שמנסים לרסק את הדמוקרטיה ימשיכו לנסות שוב ושוב. ממשלה שניסתה פעם אחת לחסל את הדמוקרטיה היא ממשלה שחייבים להפיל ולהרחיק מהכוח.
חברות וחברים - יש עוד נושא שחשוב לי שנפנה אליו מבט. אני יודע שייתכן שזה יהיה קשה לחלקכם, אבל חשוב לי לבקש מכם לחשוב עליו: אנחנו חרדים מהתמוטטות הדמוקרטיה, אנחנו חרדים מאובדן החופש והחירות, אנחנו חרדים שיהיה כאן שלטון ללא מעצורים. ולכן אנחנו נאבקים ולא מוותרים.
אבל ממש באותו זמן, במרחק של עשרות קילומטרים מאיתנו, חיים מיליוני פלסטינים תחת שליטה ודיכוי ישראלים כבר 56 שנים.
חברות וחברים - כל מה שאנו חרדים ממנו: לחיות תחת דיכוי, לחיות בלי חופש וחירות, ולחיות בלי יכולת להשפיע על השלטון, הוא מציאות חייהם. והוא למרבה הצער מעשה ידינו.
הסיוט שנגדו אנו נאבקים הוא מציאות חייהם.
ועכשיו, כשהתעוררנו למאבק על הדמוקרטיה אני רוצה לבקש מכם לחשוב גם עליהם, על הפלסטינים בשטחים, וגם עלינו.
הנצחת השליטה הישראלית בפלסטינים היא אחת המוטיבציות העיקריות של מניעי המהפכה המשפטית. וכך, סיום הסכסוך והפסקת השליטה והדיכוי של הפלסטינים צריכה להיות אחת המטרות שלנו, של המחנה שקם כאן בצורה כ"כ מרשימה להגן על הדמוקרטיה. כי לכולם בארץ הזו מגיע לחיות תחת שלטון דמוקרטי, וכי אין דמוקרטיה עם שליטה על עם אחר !
ולסיום, אני רוצה להגיד כמה אני מעריך את כל מי שנמצא כאן הערב ואת כל הרבים כל כך ששותפים למאבק בחודשים האחרונים. חברות וחברים זה מרגש וממלא תקווה שקמנו כולנו ויצרנו מחנה כ"כ רחב ועוצמתי שנאבק על הדמוקרטיה.
מולינו נמצאים ממשלה ופוליטיקאים צינים שמוכנים להבעיר את המדינה כדי לרסק את הדמוקרטיה ולצבור עוד ועוד כוח. אנחנו לא ניתן להם לעשות זאת !
אל מול הממשלה הנוכחית שמבוססת על ברית של הסתה, גזענות וחרחור מלחמה אנחנו הציבור הדמוקרטי, הליברלי והשוחר שלום יוצרים ברית אזרחית רחבה שמבוססת על שותפות, שוויון, תקווה ורצון בשלום.
אנחנו מגוונים, רבים, נחושים, חזקים ומלאי אמונה. ואנחנו לא מתכוונים לוותר עד שננצח !
אנחנו נבלום לחלוטין את המהפכה המשפטית, אנחנו נעיף את הממשלה הרעה הזו, ואנחנו נפעל לאחות את הקרעים בחברה בישראל ואת השסע עם אחינו האזרחים תומכי הממשלה והמהפכה והמשטרית.
אנחנו נמשיך ונפעל כדי לכונן בישראל חברה צודקת, חופשית, שוויונית וגם יותר דמוקרטית.
חברות וחברים. אנחנו נמשיך להאבק עד שנביא את היום. בסוף זה יקרה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה