מפגשי זיכרון בסלון- באמצעות הזום. בנס ציונה יתקיימו במהלך השבוע בו מצוין יום השואה 35 מפגשים שונים !

$(function(){setImageBanner('7d40b118-0282-429c-82fc-a961f3bc2f16','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

מפגשים מרגשים במתכונת מיוחדת מתקיימים השבוע עם שורדי שואה ובני הדור השני, לאחר שבשל ההחלטה לא לסכן את שורדי השואה במפגש עם אוכלוסייה לא מחוסנת, מקיימת עיריית נס ציונה את אירועי "זיכרון בסלון" באמצעות הזום.
במפגשים הפתוחים לקהל הרחב, נחשפים המאזינים מסלון ביתם לסיפורי הגבורה של השורדים וזוכים לחוות את הסיפורים ממקור ראשון, להיחשף ולשמוע עדויות באופן משמעותי ומקרב.
בנס ציונה יתקיימו במהלך השבוע בו מצוין יום השואה 35 מפגשים שונים ! אותם מרכזת המתנדבת מירב ספיר מטעם מיזם "זיכרון בסלון"

דוברות נ.צ.

ראש העיר בלשכתו עם שורד השואה משה למפרט

במפגש שהתקיים אתמול עם שורד השואה מר משה למפרט בנוכחות ראש העיר שמואל בוקסר, שמעו הצופים את סיפורו האישי והמרגש. משה, תושב העיר ומתנדב, אשר תרם רבות לעיר ולקהילה במיזמי התנדבות שונים, סיפר על חווית השואה האישית שלו. על הפרידה הקשה מאימו בגיל 4.5, על גבורתה ואומץ ליבה של אחותו הגדולה, ועל דרכו שלו לשרוד את תלאות הדרך עד למפגש המחודש והמרגש עם אביו והעליה לארץ ישראל. משה הציג לראש העיר ולצופים מסמכים ישנים אותם אסף ושמר במהלך השנים המעידים על הדרך אותה עבר ועל רצח אימו, 3 ימים בלבד לאחר שהגיעה למחנה אושוויץ. משה התרגש מאוד לשתף את סיפורו בפני הצופים ובפני ראש העיר.

ראש העיר שמואל בוקסר העניק בתום המפגש למשה תעודת הוקרה על תרומתו הגדולה עבור תושבי העיר ועל כך שהסכים לשתף ולקרב את חווית השואה והגבורה לדור הצעיר, דרך סיפורו האישי.

ראש העיר אמר בתום המפגש: "יש לנו זכות גדולה לשמוע עדות ממקור ראשון, לספוג השראה מאומץ הלב, החוסן הנפשי והגבורה שגילה משה, אז כילד קטן, אשר הצליח לשרוד ולנצח למרות כל התלאות שעבר. התשובה שלנו עבור מי שרצה להשמיד אותנו, היא משפחתך הענפה, הילדים והנכדים שחיים בביטחון במדינת ישראל היום"

ביום שלישי אחה"צ התקיים מפגש זיכרון בסלון באמצעות הזום עבור הנוער עם הגב' שרה שלף, דור שני לשורדי שואה, אשר סיפרה לצופים את סיפור העדות של הוריה ואת החוויה שלה כבת לשורדי שואה. שרה הציגה לצופים פרטים ישנים, מכתבים שכתבה ועבודות שהכינה כילדה. במפגש השתתפו חברי תנועות הנוער ופרלמנט הנוער.

ביום חמישי יתקיים מפגש של צעירי העיר בזום עם שורד השואה מר דני לרנר.

בנס ציונה יתקיימו במהלך השבוע בו מצוין יום השואה 35 מפגשים שונים אותם מרכזת המתנדבת מירב ספיר מטעם מיזם "זיכרון בסלון"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה