מרכז ייעודי לאוכלוסיית הלהט"ב יוקם בנס ציונה.

$(function(){setImageBanner('fe37ed35-a471-4191-93bc-aa985e3cb31b','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

נס ציונה הינה אחת מ63 הרשויות המקומיות שכבר הצטרפו למיזם של המשרד לשוויון חברתי.
יכלול: הקמת מערך מתנדבים עירוני גאה, הכשרות לעובדי הרשות במתן שירותים ללהט"ב, קבוצות חברתיות וטיפוליות לטרנסג'נדרים, משפחות של להט"בים, והורים מאותו מין, פעילויות לאזרחים ותיקים להט"בים ועוד

פייסבוק
לפני כחצי שנה פרסם המשרד לשוויון חברתי "קול קורא" לרשויות מקומיות למתן שירותים לקהילת הלהט"ב.
המיזם, פרויקט הדגל של התכנית המשרדית למתן מענים לקהילת הלהט"ב, הינו רכיב מרכזי בתוכנית הרחבה של המשרד שמטרתה לספק כתובת וקורת גג ממשלתית לקהילה הגאה בישראל. 

השבוע נתבשרנו כי נס ציונה הינה אחת מ63 הרשויות המקומיות שכבר הצטרפו למיזם. מדובר ברשויות מקומיות בהן לא פועל כיום מרכז ייעודי לאוכלוסיית הלהט"ב, כאשר לכל רשות יוקצה סכום של 93 אלף שקל, אליהם תצטרך הרשות להשלים 10% נוספים עד לסך של 103 אלף שקל. סך הכל יוקצו למיזם כ-6.5 מיליון שקל. 
טרם קבלת התקציב, התחייבה כל רשות בביצוע סקר מיפוי צרכים ובבניית תכנית אסטרטגית ארוכת טווח עבור הקהילה הגאה בעיר. ביתרת הכסף, תוכל הרשות לבצע אינספור שירותים חברתיים שונים מתוך סל פעילויות שהמשרד הכין, וביניהן:
תכנית הקמת מערך מתנדבים עירוני גאה, הכשרות לעובדי הרשות במתן שירותים ללהט"ב, קבוצות חברתיות וטיפוליות לטרנסג'נדרים, משפחות של להט"בים, והורים מאותו מין, פעילויות לאזרחים ותיקים להט"בים ועוד.
בנימוקים ל"קול קורא" נכתב כי "לאוכלוסיות הלהט"ב השונות בישראל מאפיינים חברתיים, כלכליים ובריאותיים ייחודיים, המבחינים בינן לבין יתר מגזרי האוכלוסייה בישראל. בשונה ממגזרים אחרים, קשה לאפיין את אוכלוסיית הלהט"ב כמקשה חברתית או כלכלית אחת. בשנים האחרונות רבים מקרב אוכלוסיות הלהט"ב סובלים עדיין מאפליה, ומשלמים בבריאותם הנפשית ובמצבם הכלכלי והחברתי על נטייתם המינית או העדפתם המגדרית.
כמו כן, להט"בים מכלל המגזרים החיים בישראל סובלים מאלימות פיזית, מילולית, נתק משפחתי, אפליה תעסוקתית ובגישה לשירותים ומוצרים רק בשל נטייתם המינית. לאור כל אלה, גיבש המשרד לשוויון חברתי תכנית לשיפור מצבן של אוכלוסיות להט"ב החיות במדינת ישראל."
יצויין כי נס ציונה לא נכללה במדד שהתפרסם בפתח חודש הגאווה, ואשר בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת.
השנה אותרו 47 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות.

מטרת הפרויקט הינה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. נבדק בין היתר, האם העירייה אישרה רישום זוגיות ללהט"ב והתאימה את הטפסים העירוניים עבור משפחות גאות, האם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב והאם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה.

תל אביב-יפו, גבעתיים, ראשל"צ ורמת גן הן העיריות שקידמו הכי הרבה את צרכי קהילת הלהט"ב בשנה החולפת, כך עולה ממדד הגאווה ברשויות המקומיות של האגודה למען הלהט"ב. עיריות נהריה, יבנה ובית שמש בתחתית הרשימה ועיריית ירושלים במקום הנמוך ביותר בעיר גדולה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה