משבר באגף החינוך ? התפטרו מנהלת האגף, סגניתה ומנהלת מח' פרט.

$(function(){setImageBanner('9531f774-e797-424a-9579-5cce07ca1892','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

ריבה קליין מנהלת האגף, סגניתה ומנהלת מח' גנ"י מיטל בן דור ומנהלת מח' פרט (ביקור סדיר וחינוך מיוחד) טלי וקנין, התפטרו מתפקידיהן, 3 חודשים לפני תחילת שנה"ל הבאה. אמנם בהודעות הרשמיות של ראש העיר ושלהן כולם חולקים מחמאות לכולם...
אבל ברקע יש להבנתנו מאבקי שליטה בתקציבים ואת הכישלון בתחרות "פרס החינוך" בו השקיעה ריבה קליין את מירב מאמצי האגף. (ראו גם סירטון על "הפוליטיזציה של פרס החינוך" לכאורה)
הנהגת ההורים בתגובה: מקווים שהרשות תפעל במהירות ותאייש בצורה מיטבית את התפקידים החשובים הללו.

ארכיון

בתמונה: אחת מפגישות ראש העיר עם צוות החינוך והועדה העירונית. בתמונות הבאות יהיו פנים חדשות.. 

ל ק ור א י נ ו :

טלטלה כה חריפה לא חוו אגף החינוך בפרט ועיריית נס ציונה בכלל מעולם.

כאשר מנהלת האגף וסגניתה פורשות זו אחר זו (מיטל היתה הראשונה) ומצטרפת גם מנהלת מחלקה רגישה האמורה לתת תשובות להורים ברמת הפרט ועוסקת בנושאים מורכבים כמו חינוך מיוחד, הרי שמשהו כאן חרק וחרק עד שהגלגלים נתקעו...

ראו פרשנות בסוף הכתבה:

ההודעה הרשמית של דוברת העירייה:

לפני זמן קצר העלה ראש העיר שמואל בוקסר בעמוד הפייסבוק שלו את ההודעה הבאה:

לפני מספר ימים הודיעה לי ריבה קליין, מנהלת אגף החינוך על כוונתה לסיים את תפקידה כמנהלת אגף החינוך בעיריית נס ציונה.

כמו כן קיבלתי את ההודעות על עזיבתן של הגב' מיטל בן דור, מנהלת מחלקת חינוך קדם יסודי והגב' טלי וקנין מנהלת מח' פרט.

אני רוצה להודות ראשית לריבה קליין, על שרות משמעותי למען ילדי העיר במשך 25 שנה. תחילה כמנהלת ביה"ס בן צבי, אח"כ כמנהלת מחלקת בתי הספר ובשש השנים האחרונות כמנהלת אגף החינוך. ריבה פעלה שנים רבות במקצועיות, מסירות ובאהבה לקידום כלל מערכת החינוך בעיר. בהמשך למדיניות שקבעתי לחדשנות ולמידה בראי העתיד, עבודתה המסורה הובילה תהליכים משמעותיים בימי שגרה ובתקופת הקורונה, לקידום יזמות אישית של הילדים והצוותים, פיתוח חדשנות טכנולוגית ופדגוגית, ייחודיות בתי הספר והובלת למידה מתקדמת, תוך התאמת המערכת לכל ילד וילדה.

אני מודה למיטל בן דור, על עשייה חלוצה בשלוש השנים האחרונות למען ילדי גני הילדים, על יישום בלתי מתפשר של המדיניות לקידום סביבת הלמידה כבר מגיל הגן- קידום האקלים החינוכי ותכנים חינוכיים, המעבר למודל גנים ייחודים, קידום פרויקט השתלמות סייעות ועוד

תודתי לטלי וקנין, שלמעלה מ 16 שנה פועלת במערכת החינוך למען ילדי העיר, ממקימי מחלקת פרט, על ליווי אישי, רגיש ומסור של משפחות וילדים עם צרכים מיוחדים ואחריות כוללת על הביקור הסדיר של תלמידי העיר.

השנתיים האחרונות בצל משבר הקורונה היו לא פשוטות לעובדי ציבור. ניהול שגרת החיים בצל המגיפה דרש מאיתנו יצירתיות, יציאה ממרחב הנוחות וחשיבה מחוץ לקופסא. לצד זאת המשבר הפגיש אותנו עם לחצים ציבוריים ודרישות שלא הכרנו קודם. הצלחנו לצלוח משבר זה בהצלחה גדולה, זאת בזכות הובלתה של ריבה קליין ועבודתן של מיטל וטלי. על זאת תודתי הכנה לכל אחת ואחת מהן, כמו גם לכלל עובדי העירייה שפעלו תוך שליחות ציבורית אמיתית וכנה במהלך משבר מתמשך.

כבר בימים האחרונים התחלתי יחד עם מנכ"לית העירייה, דפנה קירו כהן לפעול לאיתור מועמדים.ות ראויים לאיוש משרות משמעותיות אלו. אני רואה בשינוי שעומד לפתחינו, הזדמנות להכנסת רוח חדשה וכיווני פעולה נוספים. נמשיך לפעול כשלנגד עינינו טובתם של ילדי העיר.

יחד נעשה ונצליח


מנהלת אגף החינוך ריבה קליין מסרה:

לפני מספר ימים הודעתי לראש העיר שבכוונתי לסיים את תפקידי, זאת לאחר התלבטות רבה. לאחר שנים רבות של עשייה חינוכית במספר תפקידים בנס ציונה, החלטתי לצאת לדרך חדשה. עבודתי בעיר נעשתה מתוך תחושת שליחות, אהבה גדולה לילדי העיר והקהילה, הכרה והוקרה בחשיבותו העליונה של חינוך דור העתיד. בכל התהליכים שהובלתי ראיתי למול עייני את התלמידים המתפתחים והופכים להיות הבוגרים משמעותיים בעולם המשתנה. אני רוצה להודות בראש ובראשונה לראש העיר שמואל בוקסר, שלנגד עיניו בעדיפות עליונה טובתם של ילדי העיר. על האמונה בדרך, התמיכה הבלתי מתפשרת, וההליכה המשותפת להגשמת החלומות. תודה למנכ"לית העירייה דפנה קירו כהן, על השותפות הנאמנה והמקצועית בהנעת תהליכים רבים ומשמעותיים. תודתי למנהלים, למורים ולמרות, לגננות ולכלל הצוותים החינוכיים שהם ההון האנושי אשר מוביל את מערכת החינוך האיכותית והמשמעותית בעיר.
תודות לשותפים הצמודים שלי לעשייה, אנשי אגף החינוך המקצועיים והמסורים שביחד איתם הובלתי את העשייה החינוכית בעיר. תודות למשרד החינוך על השותפות בדרך.
אני משוכנעת שהעשייה הבלתי מתפשרת שהובלנו, תמשיך, תצמח ותגדל
גאה שנתנה לי הזכות להוביל ולהשפיע על החינוך בעיר.


מיטל בן דור, מנהלת מח' חינוך קדם יסודי מסרה: לאחר 3 שנים של עשייה חינוכית משמעותית בתמיכת אגף החינוך- מנהלת אגף החינוך והנהלת עיריית נס ציונה, בחרתי לסיים את תפקידי כסגנית מנהלת אגף החינוך וכמנהלת מחלקת החינוך הקדם יסודי.
ההחלטה התקבלה לאחר חשיבה ממושכת וכחלק מתהליך הפרידה, היה בכוונתי לקיים תהליך מסודר והדרגתי ולכבד את כל השותפים לעשייה היום יומית באופן אישי ומכבד, צר לי שהמסר הועבר באופן שונה מהמתוכנן.
אני מודה לעירית נס ציונה על התמיכה שניתנה לי כמנהלת במערכת ובפרט לראש העיר שמואל בוקסר על האמון והעבודה המשותפת למען ילדי הגנים וצוותי החינוך.
זה אינו מובן מאליו לזכות בתמיכה והבנה מעמיקה במהות העשייה החינוכית ולשים את מחלקת גני הילדים בקדמת הבמה ועל כך אני מודה.

טלי וקנין, מנהלת מחלקת פרט מסרה: לאחר 16 שנים בעיריית נס ציונה החלטתי שהגיע העת לצאת לדרך חדשה. במהלך שנותיי באגף החינוך פעלתי רבות לקידום ומתן מענה לילדי העיר היקרים, ללוות משפחות ולסייע בכל שניתן לכל מי שהיה זקוק לעזרה, תמיכה, אוזן קשבת וליווי מקצועי. אגף החינוך היה עבורי בית ומשפחה. אני רוצה להודות באופן אישי למנהלת אגף החינוך ריבה קליין שמהווה עבורי מודל, על שאפשרה לי להגשים את עצמי בפן האישי והמקצועי. תודתי לראש העיר שמואל בוקסר ולמנכ"לית העירייה דפנה קירו כהן על ההובלה, השותפות ומתן המענה הייחודי והמיטבי לכל בעלי הצרכים המיוחדים. תודה לכל עובדי אגף החינוך וצוות המחלקה המסור והיקר שלי שימשיך ללוות את ילדי ומשפחות נס ציונה. זו הייתה בשבילי זכות להכיר כל אחד ואחת מכם ולעבוד לצדכם למען ילדי העיר.

ארכיון

מיטל בן דור וריבה קליין. מאבק השליטה הוכרע.. לאחר התפטרות הדדית.

ומה חושבים נציגי ההורים?

להלן תגובתם:
הנהגת ההורים הישובית קיבלה היום בהפתעה את ההחלטה של שלושת הנשים המובילות מאגף החינוך בעיר לסיים את תפקידן.
הגב' ריבה קליין מנהלת אגף החינוך, הגב' מיטל בן דור, מנהלת מחלקת חינוך קדם יסודי והגב' טלי וקנין מנהלת מחלקת פרט.
אנו מבקשים להודות ולהוקיר מעומק ליבנו את עשייתן הרבה לאורך שנים עבור ילדי נס ציונה וכמו כן על שיתוף הפעולה וההקשבה לצרכים שעלו לאורך כל השנים. ברצונינו לאחל להן הצלחה רבה בדרכן החדשה.
אנו ערים לאתגרים הרבים שמערכת החינוך הלאומית ניצבת בפניהם שמשפיעים כבר היום והשפעתם תלך ותגבר בשנים הקרובות גם על החינוך בעירנו. כולנו אמונה ותקווה שהרשות תפעל במהירות ותאייש בצורה מיטבית את התפקידים החשובים הללו ובנוסף תתן דגש לחיזוק כח ההוראה והחינוך בעיר.

פ ר ש נ ו ת :

למיטב ידיעתי, בין מיטל בן דור, שהפכה למוערכת מאוד בציבור בתקופתה כמנהלת מח' גנ"י ובין ריבה קליין התחוללו לא מעט מאבקים, בעיקר על הקביעה של רמת העדיפויות בתקציבים שהוגדרו לאגף בכלל ולגני ילדים בפרט. כך שלהערכתנו לכן החליטה לפרוש.

באשר לגב' וקנין אין לנו ידיעה מה אירע, אך סביר להניח כי מדובר בשחיקה לנוכח בעיות לא מעטות שהחריפו בתקופת הקורונה וכמובן הצריכו תוספת תקציבים, שלא קיבלה.

ובאשר למנהלת האגף, הרי שיש במערכת מי שטענו באוזניי,  כי בעת "הגל החמישי" של הקורונה לא ניתנו די קשב ותשומת לב לבעיות שוטפות מאחר וכל מאמצי האגף והעומדת בראשו הוקדשו לבתיה"ס ראשונים ותיכון בן יהודה במגמה לשפר את יעילותם ואת ה"סקס אפיליות" לכאורה שלהם, עבור ועדת הפרס. וממילא, אי הזכיה בפרס החינוך נתפסת ככשלון אישי של ריבה ולכן החליטה להתפטר בטרם תהפוך לכתובת להאשמות, מה עוד שהבחירות המקומיות מתקרבות וסף הסבלנות של ראש העיר מחד ושל יריביו מאידך לנעשה באגף החינוך, רק יירד.

מדובר כמובן בהערכות בלבד ומן הסתם בהמשך ייפתח הסכר ועוד ועוד מידע ידלוף, כמו תמיד.

והערה לגבי "פרס החינוך"- אני מפנה את תשומת ליבכם לכתבה בערוץ 12 להלן, לפיה היו שיקולים פוליטיים של שרת החינוך בקביעת הזוכים.. רק מניח בפניכם:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה