משבר נוסף בנושא חינוך מונטסורי בנס ציונה !

$(function(){setImageBanner('cbd35e4e-61e5-4489-a494-cde10d8eed67','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

ה"נדנדה" עליה דיווחנו בעבר שוב שינתה כיוון ובעוד העירייה מצהירה שייפתח מסלול, אך רק לכיתות א בינתיים- ההורים דוחים זאת מכל וכל וטוענים כי ."זה לא מה שסוכם בכתב בינינו". יפגינו ב29.6 ברחבת העירייה בדרישה ל"חינוך מונטסורי אמיתי "!

מכללת מונטסורי

סיפור המסגרת המיוחדת לחינוך בשיטת מונטסורי רחוק מלהסתיים...

אתמול פירסמו ההורים בקבוצת הפייסבוק שלהם כי ההבנות עם העירייה קרסו ובשיחות רקע העלו טענות קשות כנגד ראש העיר ואילו העירייה מסרה בתגובה כי המסלול אכן ייפתח כמתוכנן, אך לכיתות א' בלבד.

מה יקרה? קטונו מלנחש, מאחר וההורים מעדיפים לא להתראיין רשמית או להגיב, כך שנוכל רק להנגיש לכם את שתי הגירסאות וההחלטה איזו מהן לקבל- באחריותכם..:

ומה יקרה? שאלה טובה...

בינתיים ההורים מתכננים להפגין ב29.6 ב17.00 ברחבת העירייה !

הודעת ההורים:

להורים שנרשמו למסלול המונטסורי ולהורים המתעניינים, שלום.

ביום חמישי ראש העיר, מר שמואל בוקסר, זימן אותנו לפגישה דחופה שהתקיימה אתמול (ראשון) אחה"צ.

ההרשמה למסלול הסתיימה, הגענו לפגישה במטרה לצאת לדרך עם חלוקת אחריות ומשימות, להרים את המסלול המונטסורי שעמלנו להקמתו תקופה של מעל שנה כעמותה.
בחודשיים שנותרו, תכננו לעבוד ולסגור את כל הקצוות לפני מועד פתיחת שנת הלימודים.

חשוב לנו להדגיש, זה התפקיד שהעמותה שלנו, עמותה ללא כל מטרת רווח, לקחה על עצמה – הקמת מסלול מונטסורי (אמיתי) בנס ציונה לקידום חינוך ילדנו.

בפגישה, הודיע לנו ראש העיר, שנרשמו למסלול 20 ילדי א׳ ו-9 ילדי ב׳, ועל כן ילדי כיתה ב לא יוכלו להשתלב במסלול, כי לילדי א׳ יש עדיפות.
לטענת ראש העיר זו הנחיית המפקחת של משרד החינוך.

לצערנו, זה לא מה שסוכם בכתב בפגישה הקודמת ביננו!
סוכם שהמסלול יהיה רב-גילאי וההרשמה נפתחה גם לילדי כיתות ב׳, באישור המפקחת.

ההסכמות בין העמותה לראש העיר נכתבו בסיכום פגישה מסודר, התקיימה פגישת עבודה מול אגף החינוך, מנהלת בית ספר והמלווה הפדגוגית.

התעקשנו לקיים ערב היכרות, כדי להסביר לכם ההורים על המסלול, המבנה שלו והעוגנים הקריטיים שנדרשים על מנת שהמסלול יתקיים ויהיה מסלול מונטסורי קרוב ככל הניתן למכלול הגדרותיו.

פעלנו כך כדי להפיג במקצת את הערפל שנוצר בכל התהליך הזה ולאפשר להורים המתעניינים להכיר את המסלול, לקבל את המידע אודותיו בשקיפות מלאה וזאת על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר הנוגעת לחינוך ילדכם.

לאורך כל הדרך, נעזרנו במומחים ואנשי מקצוע מהחינוך המונטסורי, על מנת ללמוד וליישם את השיטה פה בנס ציונה עבור ילדנו. היינו במשא ומתן מול ראש העיר על מנת לייצג את הקהילה המונטסורית ולא להתפשר על רמת החינוך והעוגנים המשמעותיים עליהם מתבססת הגישה המונטסורית.

העקרונות המונטסוריים עליהם ניהלנו מו״מ:
1. סביבה - התאמת גודל הכיתה – כזו שתאפשר את המרחב המונטסורי - התפשרנו. קיבלנו כיתה רגילה (בניגוד לבתי ספר ציבוריים אחרים בארץ).
2. מורה שנייה / סייעת – במונטסורי חייבת להיות אשר צוות שנייה, כך פועלים כל בתי הספר בארץ הציבוריים והפרטיים – התפשרנו. סיכמנו על מורה אחת, ואפילו מצאנו את המורה המדהימה לה ייחלנו, אנחנו, העמותה, לא העירייה.
3. תקציב- מסלול מונטסורי מחייב הכשרות! עזרי לימוד ייחודיים! ארגון החלל המונטסורי - התפשרנו. העירייה אישרה כרבע מהתקציב הנדרש, וביקשה שאת השאר נממן מתרומות שנשיג.
4. כיתה רב גילאית – לא התפשרנו! הגענו להסכמות כתובות. אך היום ראש העיר נסוג שוב מההסכמות והודיע שאין אפשרות לשלב ילדי כיתות ב' שנרשמו, במסלול.

לאור מעבר לחד-גילאי, האפשרות לליווי ע"י המלווה הפדגוגית שנבחרה,ירדה מהפרק, היות והיא מכשירה כיתות רב גילאיות, בהתאם לגישה המונטסורית.
גם כאן, העמותה היא זאת שראיינה ופעלה למצוא את המלווה הפדגוגית המתאימה ביותר למסלול מונטסורי ציבורי אמיתי.

ראש העיר הנכבד, מר שמואל בוקסר, זה העיקרון היחיד שעוד נותר מהמונטסורי שאנחנו לא יכולים ולא מוכנים להתפשר עליו...
עמותה אשר פועלת לקידום חינוך מונטסורי לא יכולה לנטוש את כל ערכיה ולקחת חלק במסלול ״מונטסורי״ שאינו מתבסס על עקרונות הגישה ועל מקצועיות למימושה.
לא עבור זה קמנו ולא עבור זה פעלנו.

*חינוך ילדינו אינו משחק ולא נהמר עליו. *
ניסינו, באמת, בכל כוחנו להרים מסלול מונטסורי אמיתי בנס ציונה.
עמלנו מעל שנה ועשינו עבודה שנמשכה לילות ארוכים, פגישות, ייעוץ, הכל במימון שלנו ובהתנדבות. הבנו גם שאנחנו ממשיכים בעשייה ונלווה את המסלול עוד שנים, עד שיתייצב, לפחות.

לצערנו, נוצר חוסר שיתוף פעולה, בו אנו כעמותה לא יכולים לקחת חלק וללכת לפתיחת כיתה שנקראת ״מונטסורית״, אך אינה עומדת בקנה אחד עם עקרונות הגישה ומינימום ההסכמות שהושגו.

העמותה לא תפעל במקום בו אין אחריות להסכמים ורצון לפיתוח מסלול מונטסורי תואם גישה. המסלול לא יכול להתקיים רק על היות הכיתה עם מספר קטן יותר של ילדים.

אנחנו מביאים את הדברים לידיעתכם, ההורים שנרשמו, כדי שתוכלו לבצע בחירה מושכלת ומאחלים בהצלחה

ותגובת העירייה:

בהתאם להודעת ראש העיר, ולנתוני הרישום, מסלול מונטסורי יפתח בשנת הלימודים תשפ"ג בביה"ס בן צבי. המסלול החדש והצומח יכלול מורה עם רקע מונטסורי, לימוד על פי השיטה ובליווי עזרי הלימוד הייחודיים למסלול שתרכוש העירייה.

בהתאם לנתוני הרישום בפועל ועל פי המסתמן, הכיתה בשנת הלימודים תשפ"ג תהיה חד גילאית ותכלול רק תלמידי כיתות א'. זאת בהתאם להנחיות הפיקוח לקלוט את כל תלמידי כיתות א' שנרשמו למסלול ולדבוק בשיוויון הזדמנויות לכלל התלמידים בגיל זה. כבכל בית ספר צומח, בשנה הבאה צפוי מחזור נוסף של תלמידי כיתות א' וימומש עיקרון הדו גילאיות.

מתווה דומה, הכולל כיתה חד גילאית יופעל גם בעיר השכנה רחובות בשנת הלימודים תשפ"ג.

בימים אלו מתבצע אישור הבקשה לרישום אל מול ההורים. בהתאם למספר הנרשמים הסופי, יקבע גם המסלול באופן סופי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה