משרד הבריאות: המרכז הרפואי קפלן במקום הראשון בתחום מניעת זיהומים בשנת 2021 מבין כל בתי החולים !

$(function(){})

הישג מרשים למרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, אשר קיבל את הציון הגבוה ביותר מבין בתי החולים בגודל גדול, בינוני וקטן (קבוצות 1-3) לפי דו"ח משרד הבריאות, והוגדר כבית חולים מצטיין בתחום מניעת זיהומים.

יח"צ

בתמונה: ד"ר פנינה צ׳ובוטרו, מנהלת היחידה למניעת זיהומים 

המרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית קיבל את הציון הגבוה ביותר מבין בתי החולים בגודל גדול, בינוני וקטן (קבוצות 1-3) לפי דו"ח משרד הבריאות, והוגדר כבית חולים מצטיין בתחום מניעת זיהומים.
בתי החולים בארץ נמדדים על ידי משרד הבריאות על קידום תהליכים ועל הישגיהם במניעת זיהומים, כאשר פעילות בית החולים נמדדת לפי קריטריונים אחידים, בהתאם לגודל ומורכבות בתי החולים. המרכז הרפואי קפלן נחשב לבית חולים בגודל בינוני ונמדד בקטגוריה זו.

מרכז הרפואי קפלן פועל מזה שנים לצמצום זיהומים הקשורים לצנתר מרכזי, לצמצום זיהומים במונשמים ובנושאי צנתרי שתן, ופועל לצמצום תחלואה מחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה ועוד. העבודה בבית החולים נעשית על פי מדיניות וסטנדרטים מחמירים של היחידה למניעת זיהומים, במטרה להבטיח את בטיחות ובריאות המטופל. מדיניות זו נשמרת על ידי כלל צוותי בית החולים- רפואה, סיעוד, משנעים, אחזקה, מקצועות הבריאות ועוד.

ד"ר פנינה צ׳ובוטרו, מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי קפלן: "זוהי תקופה מאתגרת בתחום מניעת הזיהומים. לצד הקורונה, אנחנו מתמודדים עם חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, כשהמטרה היא להגן על המטופלים. פעילות מאומצת בתחום מניעת זיהומים, על אף עומס העבודה, תרמה לצמצום זיהומים נרכשים".

מלי עובד, אחות מרכזת תחום מניעת זיהומים: "ההירתמות המלאה של כלל הצוותים וההקפדה על הנהלים היא שאפשרה להגיע להישגים אלו. אנחנו מודים לצוותים על הנכונות וההיענות לקידום איכות הטיפול במטופל".

פרופ' טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן ובית החולים הרצפלד: "לתחום מניעת זיהומים בבית החולים יש חשיבות עליונה בשמירה על בריאות וחיי המטופלים. החשיבות של ההקפדה בתחום עוברת בבית החולים בכלל הסקטורים ובכל ההיבטים הנדרשים, לשם שמירה על חיי אדם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה