מתוצאות הקורונה: חלק מהיזמים שתכננו לבנות משרדים במתחם החדש בפארק המדע חזרו בהם.

$(function(){setImageBanner('672afcdd-4848-40e0-8fdc-cffed6b5f06a','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

כך חשף ראש העיר בטקס חנוכת הרמזור ופתיחתם לתנועה של הרחובות החדשים במתחם . נפתחו לתנועה רחוב אפרים קציר, רחוב איילון, רחוב אריאל שרון ורחוב פצ'ורניק. (ראו במפה) ומעתה הכניסה לפארק המדע תתאפשר מהרחובות: אפרים קציר ואיילון, בעוד שהכניסה לרכבים ברחוב ההדרים תבוטל ותתאפשר כניסה לרוכבי אופניים והולכי רגל בלבד.

עיריית נ"צ

 היום (יום א' אחר הצהריים) נחנך בטקס חגיגי הרמזור בצומת החדש דרכו נכנסים לרחובות שסלילתם זה עתה נסתיימה, במתחם  החדש בפארק המדע, בין כביש 42 ממערב ודרך הנפת הדגל מצפון -לאזור המבונה הקיים.

כמו כן נפתחו לתנועה רחוב אפרים קציר, רחוב איילון, רחוב אריאל שרון ורחוב פצ'ורניק. (ראו במפה) ומהיום, הכניסה לפארק המדע תתאפשר מהרחובות: אפרים קציר ואיילון, בעוד שהכניסה לרכבים ברחוב ההדרים תבוטל ותתאפשר כניסה לרוכבי אופניים והולכי רגל בלבד.

הטקס נערך בנוכחות מצומצמת מאוד בשל הקורונה. כאשר ראש העיר סוקר בדבריו את ההתקדמות שהכבישים החדשים מביאים לעיר ברמה אסטרטגית וההקלה על התנועה ברחוב ויצמן, כשהמשכם בכיוון מערב וסיום השלב הבא של כביש 423 ישלימו את טבעת העוקפים מסביב לעיר ויאפשרו גישה נוחה ומהירה מכל עבר. 

כזכור, המתחם הענק, אותו כינה "העתיד של העיר"  מיועד למשרדים בשטח כולל של כמעט מליון מ"ר, האמור להיות לכשיושלם - המפתח לפתרון בעיותיה הכלכליות של עיריית נס ציונה. וזאת בזכות ההכנסות הרבות מארנונה שהמקום יניב לעומת העלויות המזעריות. 

אלא שבנאומו בטקס אמר ראש העיר בוקסר, בין השאר, כי המצב כיום אינו כה ורוד באשר לתוכניות העתידיות וכי שניים מהיזמים שכבר קיבלו היתרי בניה לא מתכוונים לממשם, לפחות בינתיים.

להערכתי, גם חברת "יובלים" חלוצת הבניה במתחם, לא תמהר לממש את שלב ב' של הפרוייקט, למרות שאושר . ולא אתפלא אם היא או יזמים אחרים יגישו תוכניות חדשות בהן יבקשו לאור המדיניות הממשלתית החדשה "ערוב שימושים" מה שיאפשר להם שילוב של דירות קטנות ("לזוגות צעירים") בפרוייקט, כדי לפזר סיכונים.

ראש העיר הדגיש כי לו היו בקדנציה הקודמת, מקדמים את נושא ההשקעה בתשתיות למתחם, כפי שהוא קידמו מאז נכנס לתפקידו, רוב השטח כבר היה בנוי, במשרדים והעתיד הכלכלי של העיר היה נראה שונה.

עם זאת הביע תקוותו כי המשקיעים לא יירתעו לבסוף וימשיכו ויממשו את תוכניותיהם, כאשר העירייה תלך לקראתם בכל דרך.

עוד הקפיד ראש העיר שלא הזכיר כלל בשמו את קודמו, יוסי שבו ז"ל , - להדגיש בדבריו כי כל תכנון האזור ו"כל השכונות החדשות" מבוסס על תוכנית המיתאר "נס 2000" אותה גיבש והכין ניסן קרופסקי ראש המועצה/עיר לפני כ30 שנה וכי רק לפני חמש שנים הוחל בהכנת התוכנית החדשה המקודמת עתה על ידי העיריה בועדה המחוזית ותאושר בעוד כשנה .

 

הנאום המלא- בקישור שלפניכם:

ראש העיר שמואל בוקסר נואם בטקס  צפו בסרטון בדף הפייסבוק של העירייה 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה