מ. החינוך והנהגת ההורים הארצית : ארז שני אינו מנוע מלכהן כיו"ר הנהגה הורית !

$(function(){})

בעקבות פניית קבוצת הורים מביה"ס "ארגמן" למ. החינוך (ולתקשורת) בטענה כי שני שהינו חבר דירקטוריון בקרית התרבות, מנוע בשל כך מלהיות חבר הנהגה הורית - כי הוא נמצא בניגוד עניינים - פנינו גם למ. החינוך וגם להנהגה הארצית ושני הגופים הללו לא סבורים כך...

פרטי

לפני ימים מספר שלחו כמה מהורי ביה"ס ארגמן מכתב תלונה למ. החינוך ובו טענו כי על פי חוזר מנכ"ל של מ. החינוך העוסק במי רשאים לייצג את הורים בהנהגות בתי ספר- ארז שני נמצא בניגוד עניינים בין תפקידו בדירקטוריון קרית התרבות לבין ייצוג ההורים.

ברקע נמצאים חילוקי דעות בתוך ההנהגה הבית ספרית וסביב לה כאשר יש הטוענים כי שני מגונן על המנהלת ומעניק לה גיבוי חריג מול דרישות מסויימות של אותם הורים.

וכך כתבו ההורים: 

כיוון שארז הינו דירקטור בחברת מוסדות חינוך ותרבות בנס ציונה בע"מ (חל"צ) - הידועה גם כקריית התרבות, הוא אינו יכול למלא תפקיד יו"ר הנהגה,
בהתאם לסעיף 3.3(יב)(6) לחוזר מנכ"ל "נציגות הורים בבית הספר ובגן הילדים" (מיום 12 בספטמבר 2019): "מי שעובדים בעמותה בעלת זיקה למוסד החינוכי לרבות עמותת הורים (להלן: "עמותה"), ומי שנושאים בתפקיד בעמותה (לרבות מנכ"ל, יו"ר, גזבר), בחברת בת, בתאגיד, במתנ"ס או בכל גוף שקשור במישרין או בעקיפין לפעילות המוסד החינוכי שברשות המקומית שבה הם מועסקים (לעניין זה, מועסקים – בשכר או בהתנדבות), ובני זוגם".

חשוב לציין שבזמן בחירתו לא ניתן לנו גילו נאות בעניין.

על כך שלח לנו ארז שני את התגובה הבאה: 

"במהלך שנות פעילותי להובלת הנהגת ההורים הבית ספרי והנהגת ההורים היישובי, הגענו להצלחות רבות בחתירה למצוינות החינוך בבית הספר ובעיר למען חינוך ילדינו, כולל במהלך השנה האחרונה, שלוותה בחוסר וודאות קיצוני בעקבות הקורונה. לאורך התקופה, פעלתי ופועל מתוך תחושת שליחות למען החינוך בעיר בהתנדבות מלאה, תוך השקעת אנרגיה ושעות אינסופית, על חשבון זמני הפרטי, בפעילות ועבודה עם בית הספר, ההנהגת ההורים וגורמי חינוך רבים. למרות ההתקפות האישיות נגדי, אמשיך בכל הכח יחד עם שותפי לדרך והורים רבים, לקדם את המערכת החינוך בעיר, להשלמת פערי הלימוד כתוצאה מהסגרים הארוכים, ומגוון נושאים נוספים.
על אף שנותרו כחודשיים בלבד לסיום שנת הלימודים, בה התלמידים איבדו ימי לימוד רבים וזקוקים יותר מכל למסגרת יציבה שתוכל להתמודד עם אירועי היום יום מבחינה פדגוגית ורגשית, ישנם גורמים אשר מנסים לחתור תחת הנהגת ההורים, ולערער את פעילותה מתוך שיקולים צרים.
למען הסר ספק, אציין כי הצהרתי מיוזמתי באופן גלוי ושקוף על פעילותי כדירקטור ללא שכר מטעם הסוכנות היהודית בקריית התרבות, כולל בפני משרד החינוך, למרות שהדבר אינו נדרש ואין שום ניגוד לנהלים מבחינת התפקידים אותם אני ממלא. אף ציינתי באופן פורמלי כי במידה וייערכו דיונים הנוגעים לחברה, לא אקח חלק בדיון וקיבלתי את אישור הגורמים המוסמכים לכך."

אנו פנינו למ. החינוך מחוז מרכז ודוברת המחוז שלחה את התגובה הבאה:

בהמשך לפנייתך, ולאחר בדיקה מול היועצת המשפטית של המחוז, עולה כי לא נפל דופי בהתנהלותה של המנהלת בנושא העבודה מול יו"ר הנהגת ההורים הבית ספרית, היות ועל פי חוזר מנכ"ל, כאשר מדובר באדם הפועל בהתנדבות ואין לו זיקה לנושא חינוך (מר שני עוסק בתרבות בלבד) אין מניעה והוא יכול להיבחר לוועד ההורים ולתפקידים בוועד.

ואילו אייל טל  דובר הנהגת ההורים הארצית הבהיר כי להנהגה יש תקנון אתי משלה, בהיותה עמותה רשומה ולפיו אכן אסור לעובדי/ות רשויות מקומיות או גופים נתמכים שלהן (חברות עירוניות, מתנסים וכו') לייצג הורים כאמור, אך למי שפעילותו בגופים הללו הינה בהתנדבות אין שום מניעה. וכידוע, ארז שני חבר דירקטוריון בהתנדבות. 

חד וחלק. 

.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה