נס גדול בקפלן! מקדח באורך 20 ס"מ הוצא מידו של פועל בן 25!

$(function(){})

מקדח באורך כעשרים ס"מ הוצא מידו של פועל בן 25 במרכז הרפואי קפלן. בהליך רפואי מורכב ומהיר הוצא המקדח מידו של המטופל. במרכז הרפואי מנחים את הציבור: "בעת חדירת גוף זר, אין לנסות להוציאו בצורה לא מבוקרת, מחשש לגרימת נזק"

 ד״ר רמזי שוויקי וד״ר שני סבוראי בנד שטיפלו בנפגע במיון מרכז רפואי קפלן;  המקדח שחדר ליד.

צוות המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי קפלן הציל את ידו של הפועל 

לחדר המיון של בית החולים קפלן הגיע פועל כבן 25 מחברון, כאשר מקדח באורך כעשרים ס"מ נעוץ בקדמת מרפקו. לדבריו, המקדח ננעץ בידו כאשר החליק במהלך עבודות קידוח באתר בניה בו הוא עובד, ונפל על המקדח שחדר אל החלק הקדמי של המרפק.

צוות המחלקה האורתופדית והיחידה לכירורגיה של היד חילצו את המקדח תחת הרדמה מקומית. המטופל הועבר לחדר ניתוח, שם עבר סקירה של המבנים בקדמת המרפק (כלי הדם, הגידים והעצבים) על מנת לבדוק האם נגרם להם נזק, והם נמצאו שלמים.

מה נכון לעשות במקרה של חדירת עצם זר לגוף?

ד"ר אמיר אורון, מהיחידה לכירורגיה של היד במרכז הרפואי קפלן: ״למזלו של הנפגע המקדח הגדול והחד חדר אל היד כאשר המקדחה לא פעלה וכך הפגיעה שנובעת מתנועת הסיבוב העוצמתית של הקידוח נמנעה.

לצד זאת, התושיה של העובדים באתר הבניה שהביאו את הצעיר אל חדר המיון כשהמקדח נעוץ ביד ולא משכו אותו החוצה, היא שאפשרה את התוצאה המצוינת בסופו של יום. חדירה של מקדח בגודל וקוטר כזה היא מסוכנת מאוד, ועלולה לגרום לנזק רב לרקמות ולמבנים של היד, אבל לא פחות חשוב מכך, הוצאה של המקדח מהיד בצורה לא מבוקרת עלולה היתה לגרום לנזק משמעותי. כאשר חודר מקדח או סכין או כל חפץ אל הגוף, צריך להותירו במקומו ולהגיע לטיפול דחוף בבית החולים״.

קרדיט תמונות המרכז הרפואי קפלן 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה