נס חנוכה במרכז הרפואי קפלן: נולדו לאחר טיפולי פוריות ממושכים ונקראו על שם הרופא ד"ר יובל אור.

$(function(){})

הנס של שירלי ודור: חובקים שתי בנות שנולדו לאחר שנים של טיפולי פוריות • לשתי הבנות קראו על שם הרופא שליווה אותם בתהליך -ד"ר יובל אור.

 יובל ואופיר והאב המאושר באדיבות המצולמים

נס חנוכה במרכז הרפואי קפלן: הבנות נולדו לאחר טיפולי פוריות ממושכים ונקראו על שם הרופא ד"ר יובל אור.

שירלי ודור רון, בני 41 מראשון לציון, עברו 4 שנים של טיפולי פוריות שלא צלחו באחד מבתי החולים במרכז הארץ. מותשים אבל עדיין נחושים להרות, הם הגיעו לד"ר יובל אור, מנהל היחידה לפוריות והפריה חוץ גופית במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. בעזרת ד"ר אור, הצליחו הזוג להרות פעמיים, וכיום הם חובקים שתי בנות. לשתי הבנות החליטו לקרוא על שם ד"ר יובל אור - יובל ואופיר (תוספת קטנה לשם אור, משום שלזוג יש "אור" במשפחה).

הניסיונות של שירלי ודור להיכנס להיריון התחילו כבר ב-2010: "התחלנו לנסות עוד לפני החתונה, כבר הבנו שזה זה".
אחרי חודשים ארוכים של ניסיונות שלא צלחו - פנו לרופא פוריות: "לא היו לי המאפיינים של מאותגרי פוריות", אומרת שירלי, "לא מבחינת הגיל ולא מבחינת המצב הרפואי, אז בהתחלה אמרו לי פשוט להמשיך לנסות".

שירלי החלה את טיפולי הפוריות בבית חולים גדול במרכז לאחר 4 שנים שכללו שאיבות והזרעות. הזוג פנה לבית חולים אחר, שם נדחתה על הסף: "הרופא אמר לי: עד שאת לא יורדת למשקל 70 ק"ג, אין על מה לדבר'. ארזתי את הדברים שלי ולא חזרתי לשם יותר", מספרת שירלי.

בשנת 2016 הגיעו שירלי ודור לד"ר יובל אור, כיום מנהל היחידה לפוריות והפרייה חוץ גופית במרכז הרפואי קפלן. "ד"ר אור קיבל אותי בחיוך שובה לב. מיד נעמדתי והצהרתי בפניו- 'אתה רואה אותי? אני לא מוכנה לרדת גרם אחד. אתה מוכן לטפל בי ככה, כן או לא?'. הוא מיד השיב שכן ומאז- זה סיפור אהבה".

לאחר סדרת בדיקות ותחקיר מעמיק על מצבם של שירלי ודור, הבין ד"ר אור כי שירלי סובלת מאנדומטריוזיס, מחלה גניקולוגית כרונית העלולה לפגוע בפיריון: "סף הכאב שלי הוא גבוה מאוד, והאנדומטריוזיס לא התבטא אצלי בצורה קיצונית, לכן לקח זמן לעלות על זה. עברתי שלושה ניתוחים להסרת הנגעים שפגעו באזורים הקריטיים, ולבסוף הצלחנו להיכנס להיריון. אחרי בדיקת שקיפות עורפית יצאנו מהמרפאה ושנינו אמרנו אחד לשני שיש לנו רעיון לשם. אמרתי לדור: 'בוא נספור עד 5 ונגיד ביחד'- ושנינו אמרנו את אותו שם".

יובל, אשר קרויה על שמו של ד"ר אור, נולדה באוגוסט 2018, אחרי לידה ארוכה ומאומצת, אך מרגשת מאוד: "לאורך כל היום, כשעוד הייתי בצירים, ד"ר אור נכנס לראות מה שלומי ואיך אני מרגישה. בשלב מתקדם הדופק שלי ושל העוברית ירד ונאלצנו להיכנס לניתוח חירום. ד"ר אור, שהיה מעודכן במצבי לכל אורך הדרך, היה בחתונה ועזב הכל באמצע כדי להגיע ללידה. אין לי מילים לשבח אותו. לא סתם קוראים לו ד"ר אור. הוא לגמרי הנס שלי".
 
היום, שירלי ודור הורים לבת נוספת, בת 9 חודשים, שנולדה גם היא בזכות הרופאים ביחידה לפוריות: "אם היה אפשר, גם לבת השניה היינו קוראים על שמו- אור, אבל כבר יש לנו אור במשפחה, אז החלטנו להוסיף שתי אותיות וקראנו לה אופיר. היום אני מבינה שאם הייתי ממשיכה במחשבה של כל הרופאים האחרים שפגשתי – לא היה לי נס. לא הייתי הופכת לאמא. אבל היום, כשיש לי שני אוצרות בבית- שכחתי לגמרי מהקשיים שהיו לי לאורך כל השנים, הכל היה שווה את זה, והכל בזכות ד"ר יובל אור; החיוך והאישיות, המקצועיות והעקשנות, תמיד יורד לפרטים הכי קטנים ולא מפספס כלום, עם היד על הדופק – הנסים שלנו הגיעו בזכותו. לא סתם קראנו לבנות שלנו על שמו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה