נס ציונה זוכרת – סיכום אירועי יום השואה והגבורה 2023 בנס ציונה. צפו בתמונות המרגשות!

$(function(){setImageBanner('a3d4db7f-997c-4f39-9fa9-48bb8657ecce','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

סיכום טקסי יום השואה והגבורה 2023 בנס ציונה. צפו בתמונות המרגשות!

אירועי יום השואה והגבורה 2023 בנס ציונה צילום דוברות העירייה

נס ציונה זוכרת – סיכום אירועי יום השואה והגבורה 2023 בנס ציונה. צפו בתמונות המרגשות!

 יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2023 בנס ציונה החל אתמול בערב בעצרת מרכזית "קולכם שמעתי" בהיכל התרבות. מול אולם מלא בבני נוער, שורדי שואה, בני הדור השני ותושבים רבים הוקראו והוקרנו קטעי עדות של נספים ושורדים לצד קטעי שירה בביצוע חבורת הזמר נס קולית וקטעי נגינה של תלמידי הקונסרבטוריון העירוני.

במהלך הטקס המוקפד והמרגש בהפקת החברה לתרבות ופנאי ובבימויו של ליאור וידושינסקי הודלקו שישה נרות על ידי תושבי העיר: שלמה קונפורטי, לאה ספיר, רינה מזרחי, לילי סייג, שייקה שדה וסגן א'

הטקס נפתח בקריאת יזכור ואל מלא רחמים ולאחר מכן נשאו רב העיר נס ציונה אברהם צוריאל שליט"א וראש העיר שמואל בוקסר דברים.

רב העיר, אברהם צוריאל שליט"א ציטט את דברי אליהו הנביא שהיה בגן עדן ואמר: חשוב למתים שהבנים יהיו אוהבים ומכבדים זה את זה. בגמרא דנו באריכות בחשיבות הזכרון, לכבודו של המת או לצרכי החיים. המצווה לזכור ולא לשכוח היא חובתנו המוסרית ולמען הדורות הבאים.

ראש העיר שמואל בוקסר: אנו ממשיכי דרכם של אלה אשר רק הקירות הדוממים, הכבשנים, וגדרות התיל, שמעו את זעקותיהם האחרונות. אנחנו פה כדי להיות להם לפה. להעביר הלאה, מדור לדור, איך עמדו עלינו לכלותינו, ואיך עלינו מגיא ההריגה אל פסגות היצירה וההצלחה. אנחנו כאן כדי להמשיך את דרך החיים. השואה יצרה יגון ותקומה כאחד, עם ישראל הוכיח שמי שינסה לשבור את רוחו ילמד שלא ניתן לרצוח רוח ושלא ניתן למחוק את הזיכרון.

נס ציונה זוכרת טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה צילום דוברות העירייה

הטקס המסורתי לצד אנדרטת טרבלינקה בבית העלמין בנס ציונה

היום בבוקר, עם השמע הצפירה התקיים הטקס המסורתי לצד אנדרטת טרבלינקה בבית העלמין. הטקס בהצגת תלמידי כיתות ו', בית הספר ראשונים כלל הקראת קטעי עדות, שירה, הנחת זרים על האנדרטה והדלקת נרות זיכרון. הטקס בהשתתפות ראש העיר שמואל בוקסר, הרב שגיא הר שפר, סגנית ראש העיר סמדר אהרוני, סגן ראש העיר נאור ירושלמי, מנהלת אגף החינוך אסתי יוסף, מנהלת מחלקת בתי הספר, אילנית חן, מנהלת בית הספר ראשונים עדי דהן, הורים ותלמידים.

הנוער בנס ציונה זוכר

בבתי הספר בעיר התקיימו פעילויות זיכרון מגוונות בניהם: הדלקת נרות נגינה ומעגלי שיח משותפים של תלמידים ושורדי שואה בבית הספר ארגמן, בית הספר בן צבי קיים פעילות מותאמת "חדרים מספרים" במסגרתה הועברה פעילות של הקרנת סרטונים, סיפורים אישים או תוצרי כתיבה בנושא השואה, ביה"ס אשכול קיים פעילות ערב של זכרון בסלון עם העיתונאי צח אוריון ויובל וינר.

ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בנס ציונה

מפגשי זיכרון בסלון נס ציונה 

כ 60 מפגשי זכרון בסלון מתקיימים במהלך השבוע ברחבי העיר בהובלת תושבת העיר מירב ספיר. אתמול בערב אירח קפה לנדוור עשרות תושבים ששמעו את סיפורם של שרה שלף ויואל שנקר. הערב אשר שילב שני סיפורי משפחות מפי שני אנשי עדות, כלל גם קטעים מוסיקלייים מרגשים ולא הותיר אף עין יבשה. גם קפה ציונה קיים מפגש זכרון בסלון עם ורדה מידר, דור שני לניצולים בסיפור משפחתי והנצחה באמצעות אומנות.

תנועות הנוער כנפיים של קרמבו, צופים ומועדונצ'יק מקיימים גם הם מפגשי זכרון בסלון בהשתתפות בני ובנות נוער רבים.

זיכרון בסלון נס ציונה 2023 צילום דוברות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה