$(function(){setImageBanner('851d3183-99f7-4c6a-906d-8f4f50c7d6b6','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

אמש בהפגנה: בונות אלטרנטיבה עם הזמרת ניצן בן הלוי-ארביב שרו והשמיעו קול נשי חזק וברור נגד הדרת נשים, דחיקת נשים ממשרות בכירות, איסור שירת נשים, הפרדה מגדרית וגזרות שיורדות ללא הרף מממשלת הבלהות ועוזריה.
והשבוע נשאו דברים:
אבי דבוש, מנכ״ל ארגון קול רבני לזכויות האדם ומייסד תנועת הפריפריות.
יפעת בן דב, מורה ומחנכת וממובילות מאבק החינוך.
שלמה חלימה, מפגין ותיק, תושב נס ציונה, בנו של השופט העליון אברהם חלימה ז"ל

מחאת נס ציונה

(מוגש כשרות לציבור בנס ציונה)מחאת נס ציונה

אמש בהפגנה: בונות אלטרנטיבה עם הזמרת ניצן בן הלוי-ארביב שרו והשמיעו קול נשי חזק וברור נגד הדרת נשים, דחיקת נשים ממשרות בכירות, איסור שירת נשים, הפרדה מגדרית וגזרות שיורדות ללא הרף מממשלת הבלהות ועוזריה.


השבוע היו אורחי המחאה:

מחאת נס ציונה
אבי דבוש, מנכ״ל ארגון קול רבני לזכויות האדם ומייסד תנועת הפריפריות:
שמי אבי דבוש. אני ממייסדי תנועת הפריפריות ומועצת הנגב. מנכ"ל קול רבני לזכויות אדם. בשנים האחרונות גרתי בשדרות וכיום בעוטף עזה. בינואר האחרון יזמתי את המחאה בבאר שבע. זה קרה אחרי שהבנו שאלפי אנשים בבאר שבע חשובים, עם כל הכבוד, יותר מאשר כמה אלפים נוספים בקפלן. הבנו גם שאנחנו רוצים את הקול שלנו במחאה. קול דרומי. עם אומץ. לייצר במה מגוונת של יהודים ובדואים, של חילונים ודתיים, של מזרחים, אשכנזים, דוברי רוסית ויוצאי אתיופיה. של אנשי ערי הפיתוח וקיבוצניקים. אנשים שחיים בעוני ומבוססים. של שמאל, מרכז וגם ימין. על הבמה שלנו עמדו אנשים ודיברו על הריסות בתים וכיבוש וימנים שהדגישו את הלאום והממלכתיות.
על הבמה שלנו גם היתה ביקורת על מערכת המשפט. כי צריך לתקן אותה, לטובת מי שחיים בחושך.

מדרש תנחומא אומר "מי שבאור לא רואה את מה שבחושך". אנחנו באור וזה מצוין. הלוואי וכולם יהיו באור. אבל, האחריות שלנו היא להתאמץ לטובת מי שבחושך. מי שצריכים תיקון בהוצאה לפועל, בסניגוריה הציבורית ובצמצום עינוי הדין. צריך לחזק את מערכות המשפט לטובת זה. "שופטים ושוטרים תשים לך בכל שעריך". צריך גם לתקן. ולא להתבייש לומר את זה. זה רק מחזק אותנו מול קואליציה אלימה, כוחנית, אינטרסנטית שמסכנת את כלל החברה הישראלית.
גדלתי בציונות הדתית. מורי ורבי היה הרב חיים דרוקמן ז"ל, מנהיג ישיבות בני עקיבא. היום החברים שלי נמצאים בהובלה של הקואליציה הרעה והמסוכנת. קבוצה פוליטית קטנה בחברה הישראלית, מובילה את כולנו באף. לכיוון סיפוח, שנאת ערבים, הדרת נשים, רמיסת להט"בים. איך זה קרה? בגלל שני דברים: חזון ונחישות.
"באין חזון ייפרע עם" למדנו במשלי. בשמונת החודשים האחרונים הוכחנו שאנחנו נחושים. זו המחאה הגדולה בתולדות ישראל. כל הכבוד לכל אחת ואחד מכם! זה מדהים!
אנחנו חייבים גם לחדד את החזון והמשימה שלנו. להפוך את המחאה לכח מחולל שינוי. לתרגם את האמירה לא להפיכה! למה כן. לעבור ממחאת הדמוקרטיה לקואליצית השוויון. לדמיין ולקדם חברה ישראלית בה יש מקום לכולם. תשכחו מתכנית ההיפרדות שמוותרת עלי ועל חברי בדרום. תשכחו מ"הם שם ואנחנו כאן". תשכחו מוילה בג'ונגל. בחזון שלנו יש מקום לכולן ולכולם. לערבים. למזרחים. לחרדים. ליוצאי אתיופיה. לנשים. ללה"טבים. לדוברי רוסית. לעניים. לכולם. מרגע שנבין שגורל אחד שם אותנו כאן בארץ הזו, כפי ששרה עופרה חזה, ושזו יכולה להיות קללה אבל גם ברכה מדהימה, נוכל להתחיל לעבוד.
נוכל לעבוד לטובת החברה הערבית המדממת, שסופרת 160 קורבנות מתחילת השנה מול שר עבריין, חסר אחריות וחסר יכולות.
לעבוד לטובת הנשים בישראל, שיש מי שרוצה לדחוק לירכתי האוטובוסים, המעיינות ומעגלי קבלת ההחלטות. רק תראו כמה שרות וכמה מנכ"ליות יש בממשלה הזו.
לעבוד לטובת יוצאי אתיופיה שדורשים שיראו אותם, שיפסיקו עם שיטור היתר ושיתנו צדק לרפאל אדנה בן ה-4 ולמשפחתו.
לעבוד לטובת למעלה ממאה אלף תושבי כפרים לא מוכרים בנגב. שב2023 חיים ללא תשתיות חשמל, מים, חינוך ובריאות. בושה לכולנו.
לעבוד לטובת החיים בעוני. מזרחים. ערבים. חרדים. הזקוקים לביטחון תזונתי, לדיור ציבורי, לבריאות ציבורית חזקה.
לעבוד לטובת הילדים שלנו שרוצים סיכוי לחיות חיים סבירים במדינה הזו. לשרת שירות שוויוני. לקנות דירה. להרוויח שכר סביר. ולא לשקוע מול יוקר מחייה והרס של הכלכלה הישראלית, שהממשלה מגלגלת עיניים מולו. הורסים ובורחים מאחריות.
זו ההזדמנות שלנו לייצר תנועה שתחדש, תתקן ותייצר תשתיות לשגשוג ל75 השנים הבאות של ישראל. לעת הזו הגענו למלכות, כפי שנאמר לאסתר המלכה.

ושתי מילים אחרונות:
יש לכן מנהיגות ומנהיגים. מי שלקחו על עצמם להוביל את ההפגנות במוצאי שבת ופעילויות באמצע השבוע. כמי שיזם ושותף להובלה בבאר שבע, אני יודע כמה תובעני ומורכב המקום הזה. התחברו אליהם! תרימו להם! הצטרפו אליהם! נחוצות ידיים ולב!
ויש לכם גם מי שלוקחים את המחאה ומנסים להביא אותה לכח פוליטי. בלי לדעת ולהיכנס למי רץ כאן לראשות העיר ולמועצה, אני רוצה לומר לכם: קמפיין פוליטי הוא דבר קשה מאוד. ובודד. מי שרץ בשם המחאה היום לא "לקח הפסקה" ולא הפך להיות פוליטיקאי, כאילו זה גנאי. הוא והיא עושים את זה בשבילנו. אנחנו חייבים כח פוליטי. חייבים כח פורמלי. הימין לא מתבייש לעשות זה ומצליח. בואו נרים את המועמדות והמועמדים שלנו בכל הכח!!

שיהיה לנו שבוע טוב! נעשה ונצליח! תודה!

מחאת נס ציונה
יפעת בן דב, מורה ומחנכת וממובילות מאבק החינוך:
ערב טוב למחאת נס ציונה!
אני יפעת, מחנכת ומורה לספרות ואני ממובילות מאבק החינוך.
ההפיכה המשטרית נוגעת בתחומים רבים בחיינו, וכמובן שהיא לא פסחה על מערכת החינוך!
לחינוך יש השפעה מכרעת על עיצוב זהותם הערכית של ילדינו.
השכלה וידע הם היסודות לבניה של חברה מתוקנת.
החינוך החרדי והדתי הצליח לשמור על אוטונומיה וכפועל יוצא הם דאגו להכניס תכנים בעלי אופי אידיאולוגי ופוליטי לתוכניות הלימודים שלהם.
לעומת זאת לחינוך הממלכתי אף פעם לא הייתה אוטונומיה, לאורך השנים משרד החינוך החליש ודחק את הערכים הליברלים והדמוקרטים ובמקומם דחף פנימה את ערכי החינוך הדתי, השמרני והלאומני.
האפליה כלפי החינוך הממלכתי לא באה לידי ביטוי רק בתכנים אלא גם בשעות ובתקציבים. האם ידעתם שתלמיד בתיכון דתי מקבל תקציב הגבוה ב25 אחוז מתלמיד בתיכון חילוני וב40 אחוז מתלמיד בתיכון ערבי?

בושה!

בשנת 2016 הוכנס לבתי הספר הממלכתיים ספר האזרחות "להיות אזרחים בישראל", הספר שנערך על ידי אנשי פורום קהלת מכיל בתוכו מסרים שהכשירו את הקרקע להפיכה המשטרית.
אבל עכשיו, בממשלה הנוכחית המתקפה על החינוך הממלכתי, ציבורי, עלתה עוד שלב!
מִנּוּיָם של בעלי תפקידים, שמחזיקים בתפיסות לאומניות וגזעניות, משפיע השפעה ישירה על התכנים של החינוך הממלכתי:
קחו לדוגמא את אבי מעוז שמתכוון ליצור "רשימות שחורות" של תוכניות שאינן לרוחו הגזענית.

בטח שמעתם על הצעת החוק החדשה שמבקשת לתת לשב"כ סמכויות מרחיקות לכת לעקוב אחרי מורים ואפילו לפטר אותם.
הם מנסים לאיים ולהפחיד אותנו, אבל אנחנו לא מפחדות!
שירה

שר החינוך יואב קיש ציין במספר הזדמנויות שמורה לא צריך להביע עמדה פוליטית בכיתה, זאת בניגוד לחוזר מנכ"ל משרד החינוך שמעודד שיח פוליטי!
אתמול הוא כביכול חזר בו ופרסם תכנית שבה נכתב שיש ליצור שיח שבו לכל תלמיד ועובד הוראה יש מקום להביע את דעתו והמטרה היא ליצור איזון בין דעות שונות. אני פונה אליך שר החינוך יואב קיש : יש חשיבות בחשיפת התלמידים והתלמידות למגוון דעות אבל אין סימטריה, אין איזון בין ערכים הומניסטיים ודמוקרטים לבין דעות בלתי מוסריות! אין מקום ליצור שיח של בעד ונגד דמוקרטיה או בעד ונגד גזענות. לא יהיה!
עלינו לחנך לערכי דמוקרטיה ברורים של שוויון , זכויות אדם, חירות וסולידריות. עלינו להדגיש את חשיבות הפרדת הרשויות במדינה דמוקרטית ואת חשיבות עצמאות בית המשפט העליון!

לא נשתוק!

לאחרונה הודיע משרד החינוך על איסור מפגשים עם "פורום המשפחות השכולות הישראלי- פלסטיני" בבתי הספר.
במהלך שנותיי הרבות כמורה, השתתפתי מספר פעמים במפגשי תלמידי י"ב עם נציגי הפורום. אני יכולה להעיד שלא משנה מה דעתם הפוליטית של התלמידים, המפגשים הללו, עוצמתיים ומשמעותיים עבורם מאוד! המסר לתלמידים במפגשים הוא מסר של שלום! חברי הפורום, ישראלים ופלסטינים שאיבדו את היקר להם מכל, ושילמו את המחיר הכי כבד במלחמות, בחרו בדרך אחרת, בדרך הפיוס, גם קולם צריך להישמע!
ממשלה שהמסרים שלה הם שנאה, גזענות ולהטבופוביה, פוחדת ממסרים שיש בהם תקווה ושלום!
תפקידנו המחנכים והמחנכות לטעת בתלמידנו את התקווה לשלום, להראות להם את המציאות המורכבת ולחנך אותם לאמפתיה וחשיבה ביקורתית.
ולסיום, אני פונה אל חברותיי נשות ואנשי החינוך, בטוחה שיש רבים מכם בקהל.
עלינו להיאבק יחד על החינוך לדמוקרטיה!
לא ניתן לאף אחד לעצור אותנו!
אנחנו שומרות ושומרי הסף של הדמוקרטיה בבתי הספר, למען עתיד הילדות והילדים של כולנו!
הצטרפו אלינו למאבק החינוך!
מחאת נס ציונה

שלמה חלימה, מפגין ותיק, תושב נס ציונה, בנו של השופט העליון אברהם חלימה ז"ל וסבא מודאג עד מאוד: 

ראו והקשיבו לדבריו המלאים בסירטון הבא:

שלמה חלימה - הנאום


כבנו של שופט העליון לשעבר אברהם חלימה, השופט המזרחי הראשון אני רוצה להגיד, בושה שאחרי 75 שנות קיים הם מנסים להשתמש בשד העדתי בצורה צינית. אני קורא לאנשי הרשות המבצעת והמחוקקת שרוצים לתקן את מערכת המשפט- אולי תתחילו לתקן את המערכת שלכם קודם. יש בקרב הפולטיקאים לא מעט אנשים שהורשעו- בוז ובושה. היום בית המשפט יותר ימני ודתי, אין לי בעיה עם זה. אבל לוין ורוטמן רוצים לקבוע מי יהיה היועץ המשפטי והפרקליט ומה ההחלטות שהם יקבלו, הם רוצים להוביל אותנו לטורקיה של ארדואן. הם רוצים להוביל אותנו לדיקטטורה.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה