""נעים בסופ"ש" - מחר הדיון במליאה לאישור המיזם. צפויה נוכחות נציגי נוער וקהל רב

$(function(){})

מתברר, כי בניגוד להערכתנו המוקדמת, בוקסר מוביל בתוקף למימוש המהלך, שיעלה כ250 אש"ח לשנה. הנהלת העיריה אישרה אמש את קידום ההצעה, למרות מחאתם של פנינה זיו, גיל אנוקוב ועמוס לוגסי שתבעו (בנפרד) לדחות הדיון מנימוקים שתראו בהמשך.
יהיה מעניין מחר במליאה. עם קהל רב שלא כרגיל ודיון המיועד בעיקר לאוזני הבוחרים...
(ערוך מחדש 14.40)

מחר בערב בשעה 18.30 תתקיים ישיבת מליאת מועצת העיר, כאשר על סדר היום נושא אחד בלבד והוא אישור ההסכם עם עיריית תל אביב לשת"פ בפרוייקט ההסעות בשבת - "נעים בסופ"ש". הסכם שעלותו עד סוף העונה הקרובה כ100 אש"ח ולשנת התקציב הבאה, אם יוארך, יעלה כ250 אש"ח.

הנושא, כזכור לקוראינו, כבר הפך למדובר ביותר בעיר ויצר סביבו מחנות תומכים ומתנגדים נחושים, כאשר כבר עשרות שנים לא היה בנס ציונה ארוע דומה וכה מקוטב בכל הקשור ליחסי דתיים חילוניים. 

ואם טעיתי להעריך כי בוקסר "יירד מן העץ" לאחר ה"לובינג" המסיבי שעשה הרב צוריאל בקרב חברי מ. העיר ( שהביא להתחייבות שקטה של מרביתם להסכים להורדת הנושא מעל סדר היום, אך רק אם האחרים יסכימו...)  הרי שהשיקולים הפוליטיים של כל המעורבים היוו גורם חד משמעי להאצת התהליך, במקום להרגעתו. 

אמש מישיבת ההנהלה נעדרו שאול רומנו ושולי מזרחי שכבר מזמן כמעט ולא משתתפים בפעילותה.. וכן סגן רה"ע אריאל אלמוג, הנמצא בחו"ל.   הדיון היה ארוך מהרגיל, כאשר הנוכחים דרשו מידע מפורט  על העלות (כמאה אש"ח לשנה) ועל השיטה. אולם שני חברי קואליציה, פנינה זיו  ועמוס לוגסי העלו כל אחד ואחת במילותיו ומנימוקיו, דרישה לדחות הנושא עד לאחר בדיקה מעמיקה וללא השלכות של מערכת הבחירות. לוגסי אף הכין הצעה לסדר היום לפיה ייערך סקר צרכים מקיף ורק בסיומו תימצא הדרך להבאת פיתרון תחבורתי, אך ההצעה לא אושרה להגשה ע"י ראש העיר.

ארכיון

 פנינה זיו טענה כי ה"פיתרון" כביכול שמוצע לנוער מהווה התעלמות מהבעיה העיקרית שהינה המצב הקשה של רבים מבני הנוער מאז הקורונה והתגברות תופעות של שיכרות, אובדניות ועוד. היא תהתה באם בזה צריך להשקיע, בלתת להם הסעה להשתכר בתל אביב... או בהשקעה משמעותית במערך טיפולי מלווה, כאן בעיר. 

פרטי

ואילו לוגסי  טען "מה יקרה אם האוטובוסים יתמלאו בעיקר בפיליפיניות (עובדי/ות סיעוד) שמחפשים תחבורה בשבת לתל אביב? להם אנחנו מחפשים פיתרון?...

גם גיל אנוקוב, נזכיר כבר התבטא ושב על כך כי מדובר במהלך חפוז בעיתוי שגוי. "תוכנית שהוכנה בחופזה,ללא חשיבה מעמיקה ולא תתן מענה אמיתי לתושבי נס ציונה" כדבריו לנו.

כאמור, הדיון היה נוקב, אך בסופו של דבר הנוכחים "יישרו קו" עם ראש העיר וההחלטה נרשמה כ"עברה" אם כי כנהוג בהנהלה, ללא הצבעה

וכאמור, הנושא יידון מחר וצפויה ישיבה מעוררת עניין לאחר שגורמים שונים כבר מתארגנים להגיע אליה. כמו  בני נוער מ"הפרלמנט" ועוד פעילים למען הפרוייקט. אך לא נתפלא אם גם הציבור הדתי ישלח "תגבורת" לנציגם אלי לוי שיתנגד כמובן ולחברת מ. העיר פנינה זיו שלהערכתי תתנגד אף היא.

מה יהיה מ ח ר  בהצבעה?

שחר רובין ואריאל אלמוג נמצאים בחו"ל.

להערכתי יתמכו בה בוודאות: שמואל בוקסר, סמדר אהרוני, רמי סליקטר, מאיה פז שקולניק, נאור ירושלמי וקרוב לוודאי שגם רביב ורניק. 

יתנגד בוודאות: אלי לוי וגיל אנוקוב 

קשה להעריך איך יצביעו פנינה זיו ועמוס לוגסי, אך קשה לי להאמין כי יתמכו.  

באשר לשולי מזרחי ושאול רומנו, ספק רב אם בכלל יגיעו לישיבה...וכך גם כאשר מדובר בחברת האופוזיציה טלי חייט אבירז.  לא אתפלא אם טלי לדוגמה תעדיף להיות אותו ערב בפעילויות המחאה הארצית של "יום השיבוש"..

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה