נקודת האור בתחילת הלחימה - ההצלחות המרשימות של חיל הים , מהיום הראשון ללחימה

$(function(){setImageBanner('691d4eab-2dfb-4117-833c-609f90ab0823','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

כאשר כלל החילות הגיבו מאוחר להתקפת הפתע של המרצחים, חיל הים הגיב מהר מאוד, סיכל חדירת עשרות מחבלים מהים כבר בשבת בבוקר וחיסל עשרות מהם.
בהמשך, הכוחות פגעו בטרקטורים שניסו למנוע את תיקון גדר המערכת וביעדים בקו החוף

פעולות חיל הים באשדוד

לחיל הים, האחראי על המרחב בימי של רצועת על רצועת עזה, יש בסיס סמוך לנמל אשדוד ממנו הוא יוצא למשימות בט"ש והגנה מול חופי הרצועה.

לוחמי חיל הים היו אחת מנקודות האור בתפקוד הצבא מול מתקפת הפתע של חמאס בתחילת המלחמה. עשרות מחבלים ניסו לחדור לחוף זיקים ולאשקלון דרך הים - אך חוסלו על ידי כוחות חיל הים. גם בהמשך, פעלו לוחמי החיל לחיסול מחבלים ויעדי טרור ברצועה.

גורם בכיר בחיל הים מתאר:

"בשעה 6:30 של יום שבת הבחנו שיוצאים מתוך מרחב הדיג העזתי מספר כלי שיט עזתים לעבר ישראל. מדובר היה בשלוש סירות גומי, ועוד סירת דיג. בסירת הדיג השתמשו כתרגיל הונאה, כדי שנחשוב שמדובר בכלי אזרחי. על כל סירה היו בין שישה לשמונה מחבלים חמושים. כלי השייט יורטו בהצלחה, אך כלים נוספים הצליחו להגיע לגזרת זיקים.

שני כלים נוספים דרומיים יותר הצליחו להגיע לחוף סמוך לזיקים. רוב המחבלים הושמדו אחרי שבוצע עליהם ירי. כוחותינו עמדו תחת אש מסיבית של תלול מסלול, מרגמות, רחפנים וגם מכלי השיט. עברנו מיד למצב חירום והקפצנו עוד כוחות. פיזרנו את הכלים שלנו, שיהיו מוכנים לעוד אירועים מתפרצים".

לאחר מרווח נשימה, סייעו בחיל הים גם לכוחות היבשה. "ירינו אש מאסיבית בסיוע לכוחות במרחב הגדר במקום שבו היא נפרצה. גם שם פגענו במחבלים וסיכלנו ניסיונות של טרקטורים הנדסיים להוציא גופות או נפגעים של חמאס לרצועה.

ביממה לאחר מכן, בין שבת לראשון בצהריים, הצלחנו לחסל עוד 30 מחבלים במרחב שבין קצא"א לגבול ישראל עזה. חלק מהזמן הסתייענו בכטמ"מ, הצטרפו אלינו כלים של שייטת 13. הצלחנו לייצר חגורת הגנה חזקה על כל הגבול הימי עם עזה".

״ייצרנו חגורת הגנה מאוד חזקה לאורך כל הגבול עם עזה בתוך שלוש שעות  מאז היו לנו עוד מספר איתורים של אנשים שיצאו למים וכנראה ניסו להגיע לשטחנו. השמדנו אותם ומנענו את ההגעה שלהם לחוף״.

בהיתקלות נוספת, כוח של שייטת 13 שיצא לטפל ברכבי תצפית ומכ״ם שהיו צריכים תחזוקה, נתקל במחבלים והצליח להשמיד אותם – ללא נפגעים. ״יש פה רצף של לחימה. חייב להגיד שאנחנו עומדים בצורה טובה במאמץ ההגנה. לא הכול מושלם: יש הצלחות, ויש דברים ללמוד מהם״, סיכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה