במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג נקרא שמו של ביה"ס שיבולים על שם אביו, הנשיא חיים הרצוג ז"ל.

$(function(){})

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף בטקס קביעת שמו של ביה"ס בית הספר האנתרופוסופי בנס ציונה, שיבולים, על שם אביו המנוח נשיא המדינה השישי חיים הרצוג ז"ל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ראש העיר שמואל בוקסר וילדי בית הספר שיבולים צילום דוברות העירייה

בהשתתפות נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש העיר שמואל בוקסר, נכבדים רבים, ילדי בית הספר והצוות החינוכי, הוסר הלוט ונחשף שמו החדש של בית הספר האנתרופוסופי בנס ציונה, על שם נשיא המדינה השישי, חיים והרצוג ז"ל, אביו של נשיא המדינה הנוכחי יצחק הרצוג. 

חיים הרצוג, היה נשיא מדינת ישראל השישי. איש צבא, פוליטיקאי, עורך דין וסופר ישראלי שכיהן כנשיאהּ השישי של מדינת ישראל בשנים 1983–1993. בין תפקידיו היה שגריר ישראל באו"ם, אלוף בצה"ל וחבר הכנסת.

נשיא המדינה וראש העיר הסירו את הלוט מעל שלט הכניסה לבית הספר ולאחר מכן החל הטקס בקטע שירה של תלמידי כיתה ו' בשיר- כולנו זקוקים לחסד.

בנאומו המרגש אמר הנשיא לילדים ולאורחים: אני מודה לכם על הכבוד שהענקתם לנו הבוקר, בקריאת שמו של בית הספר על שם אבי ז"ל. הנשיא השישי חיים הרצוג השאיר מורשת מפוארת של אהבת הארץ והעם, הוא המודל לחיבור ציוני ויהודי. כל חייו ראה עצמו שליח ציבור ואת הצורך של העם והקהילה, כלוחם נגד צבא הנאצים ולאחר מכן כשליח ציבור: שגריר, מדינאי ונשיא. אני מאחל לכם ללמוד מדמותו, לחשוב תמיד איפה אפשר לעזור ולתרום, לאהוב את המדינה ואת החיים בה. מאחל לכם שתחלמו, גם אם החלום נראה רחוק וזכרו שאפשר לנצח באמונה ונחישות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נושא דברים בבית הספר שיבולים בנס ציונה

ראש העיר שמואל בוקסר העניק לנשיא שי, תעתיק של פסל מגן דוד המוצב בכיכר הדגל בעיר, אשר נוצר על ידי הפסל ישראל פרימו.  

נשיא המדינה יצחק הרצוג יחד עם ראש העיר שמואל בוקסר ורעייתו חגית וצוות בית הספר

ראש העיר שמואל בוקסר: חיים הרצוג ז"ל אמר בנאומו בטקס חלוקת פרס חינוך בשנת 1992: החינוך הוא יסוד כל היסודות. כל אשר קם והיה בארץ הזאת.

כל הטוב והיפה שנוצר כאן – הוא פרי החינוך. אישיותו תרמה תרומה ייחודית למדינת ישראל והיא שזורה לאורכה ולעומקה של ההיסטוריה. אין מתאים ממנו להיות המודל הערכי, המוסרי והחינוכי לדורות הבאים של ילדי העיר. החינוך עבורי עומד בראש סדר העדיפויות, אחריות גדולה על כתפינו בחינוך הדור הבא ליצירת עתיד טוב יותר. אין מתאימה יותר מדמותו של הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל, כדוגמה ומופת עבור הילדים.

את הטקס חתמו שולמית לבובסקי ומרינה ליפשיץ, תלמידת כיתה יב בקטע מוסיקלי של כינור ופסנתר בשם "הורה".

ילדי בית הספר שיבולים נפגשו עם נשיא המדינה לשיחה בגובה העיניים 

בתום הטקס ביקש הנשיא תמונה משותפת עם הילדים ופנה למפגש רב שיח שתוכנן מראש עם התלמידים. במפגש ביקש הנשיא לשמוע על חווית הלימודים האנתרופוסופיים, מפי התלמידים, על תכנים ייחודיים הנלמדים בבית הספר ותוכניות שרות בצה"ל מפי תלמידי י"ב.

הנשיא ענה על שאלות התלמידים ביניהן מהות תפקיד הנשיא, נקודות השפעה, וגם התייחס לשאלות: כיצד החליט לפנות לחיים ציבוריים.

הנשיא אף  סיפר לתלמידים על האתגר לייצג את כל העם, למרות שהינו ממחנה פוליטי אחד והדגיש בפני התלמידים את הצורך לכבד ולהיות קשוב לעמדת האחר, לזכור תמיד שגם עמדה הפוכה ומנוגדת יכולה להיות בה מידה של צדק ונתן עצמו כדוגמה לעבודה משותפת ופורה במשך שנים, עם כלל הזרמים והמחנות.

ראש העיר שמואל בוקסר מעניק לנשיא המדינה יצחק הרצוג פסל מעשה הפסל הישראלי פרימו

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה